Typhoon 15-13 - los asje

Afgelopen vrijdag de spulletjes gehaald voor mijn Valenta Triangle zwever. Een 3s1p lipo 2200, een ladertje en mijn eerste borstelloze: een Typhoon 15/13. Mooi spul!

Lipo geladen, connectors gesoldeerd, gaatjes in motorschot, klapprop gemonteerd, etc. Ik gebruik een Kontronik Swing 4100 LiPo regelaar.

Zender aan, lipo aangesloten. 3 piepjes. Dan gas geven en propje begint te draaien. Ik krijg echter nauwelijks vermogen uit de prop - hij komt niet op toeren.

Na een tijdje pielen (zit de prop wel goed vast, uit en inbouwen, kan ik wat aan de regelaar instellen (nee)) zie ik een klein zwart dingetje achter uit de motor vliegen. Dit blijkt het borgschroefje (mini imbus boutje) uit de asbevestiging in het achterschild te zijn. Ook de andere vind ik in de romp terug. Op deze manier zit de as niet goed aan het huis verbonden - wat dus de reden is dat de propellor niet op gang komt.

Ik heb ze opnieuw geplaatst en stevig aangedraaid, maar ze gaan vanzelf weer los en ik krijg geen goede verbinding met de as. Hoe los ik dit het beste op?

Groeten
Arthur

Amstel76 zei:
Dit kan je het beste met een beetje loctite vastzetten.

Als dat die imbusdingetjes zijn om de as vast te zetten.. is het knap deze met locktight was te zetten omdat je hier zo ongeveer totaal tot geheel niet bij kan komen.. ze liggen een stuk verzonken in de motorbehuizing.

Aha, ik heb de motor nooit van dichtbij gezien dus misschien is handig om het geheel duidelijker te maken met een foto.

Eerst een beetje Loctite in de gaatjes en daarna de inbusboutjes er in draaien?

Back