Typhoon 6/3D met Tsunami 10 problemen

Als dat propje meer toeren draait op die motor, dan belast hij de motor kennelijk minder, dus de stroom zou dan juist moeten dalen.....

Grt.

Als dat propje meer toeren draait op die motor, dan belast hij de motor kennelijk minder, dus de stroom zou dan juist moeten dalen.....

Grt.

“dan waar ie voor gemaakt is” betreft dan ook de prop en niet de motor ;-)
(maarreee… je snapt toch zelf ook wel dat een SF-prop minder efficiënt is op een 1500 kv-motor op 3S???)

Dan nog, dan gaat ie nog steeds minder stroom trekken, heb het vaak genoeg aan de hand gehad zelf, maar maakt niet uit verder:)

Grt.

Dan nog, dan gaat ie nog steeds minder stroom trekken, heb het vaak genoeg aan de hand gehad zelf, maar maakt niet uit verder:)

Grt.

tsja; dat probeer ik dan maar te verklaren door er vanuit te gaan dat die SF vooral op minder toeren z'n werk lekker doet en daarboven minder efficient wordt - hij gaat ook harder draaien dan z'n max toegestane toerental op zo'n 6-3D
als ik kijk in DriveCalc, dan trekt de APC zo'n 40% meer stroom en levert ook zo'n 40% meer thrust - de GWS is zo'n 10% sneller

anyway: mijn advies: GWS 8x4

fEn Heino als de regelaar in de temperatuur beveiliging valt hoe lang blijft deze dan hierin hangen? Bij mij valt de motor echt maar heel kort uit ik kan gewoon verder gaan met hoveren het is alleen lastig en echt laag bij de grond gaat ook niet! Frank[/QUOTE zei:
Kijk en dat was bij mij wel het geval als je een 1/2 metertje boven de grond hangt :( en na drie keer eigenwijs (is ook wijs :) )te zijn geweest en effe het kistje gauw te plakken had ik daar toch wel genoeg van en heb toen de temp en blocked motor beveiling uit gezet waarna ik dit fenomeen ( 1 sec a 2 seconden motor uit) nooit meer had gehad.

Grtz,
Heino

Hallo Theo!
Jij verwijst naar de staat van de lopo's en ik denk dat je bedoeld dat de regelaar uitschakelt als de onderste spanning van de lipo's is aangekomen dat de regelaar dan even uitschakelt en weer inschakelt als de spanning weer boven de onderste grens ligt. Volgens mij is dit niet zo want ik heb het ook geprobeerd in de Nicad modes en daar deed de regelaar exact hetzelfde.

Frank, sorry, maar dat bedoel ik niet. Heb je nog steeds die lipo's van in het begin of heb je al nieuwe lipo's? Als je nog steeds met die oude vliegt dan zou het best wel eens kunnen zijn dat ze minder power kunnen leveren.

Voor de rest sluit ik mij volledig aan bij Heino, zeker als je nieuwe lipo's gebruikt.

Back