Typhoon en Tempest verkocht

Ahoy,

Slecht nieuws (vindt ik tenminste...), de Typhoon en Tempest van SmitWijs zijn verkocht aan ICT (http://www.itctowage.com/).
Per December zullen zij alleen nog maar voor de zeesleepvaart ingezet gaan worden.
Wat nog veel beroerder is, is dat ze nu oranje/wit van kleur zullen worden...
Ik weet wel zeker dat ik mijn Typhoontje gewoon de SmitWijs kleuren ga geven.

Ook nog een dik pakket in mijn brievenbus ontvangen van Remko Mulder, met daarin o.a. foto's en een film van een uur over de werkzaamheden aan een platform in de buurt van India.
Hieronder volgen nog een paar actie-foto's:

01.jpg

ff een ankertje plaatsen.

02.jpg

Ik zei nog zo; geen bommetje!!!

03.jpg

Mooi doorkijkje.

04.jpg

Wat zei ik nou; GEEN BOMMETJE!!!!!!!!!

05.jpg

Eeeemmm... waar is ons achterdek?

Greetings,
Luit

Hoi Luit,

inderdaad mooie actiefoto's!!!!

EH wordt je dek ook zo waterdicht en gaan we die foto's ook op schaal zien ????????? :lol:

Zag dat je site ook weer up to date is.

André

Hoi Andre,

En ik heb nog veeeeelll meer van dit soort foto's gekregen, maar deze komen terzijnertijd wel op mijn WebSite.
Vooral de film is zeer aardig om te zien, maar een beetje groot om hier te plaatsen.

Als mijn achterdek zo dicht moet worden dan mag ik e'm wel dichtkitten :wink:

Ten opzichte van de schaal moet ik toch aardig in de buurt komen :roll: :wink:

Ben inderdaad vandaag weer eens met mijn site aan het klooien geweest.
Het kan nu wezen dat bepaalde mensen niet meer in mijn gastenboek kunnen schrijven doordat ik een zootje ip's geblocked heb.
Mocht dit gebeuren dan kun je me een mailtje sturen, en dan zet ik e'm weer open (als je je gdragen hebt natuurlijk :roll: :oops: :wink: )

Update:
Ik zie net dat Adam me een MAAND!!!! geleden al geschreven had dat ze verkocht zouden worden.
Denk je ook een nieuwtje te hebben :cry: :roll:
En ik moet toch maar eens van die vermaldije Heineken afblijven, de hersencellen sterven bij bosjes hier :| :oops:

Greetings,
Luit

hahahahaha

en dan tegen mij zeggen dat ik me gedragen moet :lol: :lol: :lol:

ligt zelf te :proost: :music: :celebrate:, ze zeggen geniet met mate Luit :wink:

André

DreBo zei:
hahahahaha

en dan tegen mij zeggen dat ik me gedragen moet :lol: :lol: :lol:

ligt zelf te :proost: :music: :celebrate:, ze zeggen geniet met mate Luit :wink:

André

Het is toch: "Drink" maar geniet met mate? :wink: :roll:
En de Bie (van van Kooten) zegt: Mwwhhooaa 2 glaasje sherry, maar dat drink ik voor de gezelligheid, dus dat telt niet.
Deze 2 glaasjes sherry zijn voor mij 2 biertjes......of meer

Greetings,
Luit
van Kooten en de Bie kenner!

Zonde hoor dat die 2 er uitgaan, altijd mooie stoere schepen gevonden
wat is de reden eigelijk, vlootvernieuwing ?

Trouwens mooie site Luit, en mooie fotoos van het model, wat een beest zeg !

Goedemorgen,
Andre

Andre Meere zei:
Zonde hoor dat die 2 er uitgaan, altijd mooie stoere schepen gevonden
wat is de reden eigelijk, vlootvernieuwing ?

Trouwens mooie site Luit, en mooie fotoos van het model, wat een beest zeg !

Goedemorgen,
Andre

Hoi Andre,

Voor zover ik weet geen vlootvernieuwing, is mij niets van bekend dat er nieuwe schepen voor in de plaats komen.
Bedankt voor je compliment over mijn site, het wordt inderdaad een behoorlijk groot scheepje.
Vanmiddag wou ik haar nog ff naar buiten halen om de romp verder te schuren, maar ik kwam bijna niet gelijktijdig met haar door de deurpost.
Nu heeft dit natuurlijk ook weer te maken met bovenstaande geschreven stukjes (burp...)

Greetings,
Luit

hoi luit,

voor zover ik gelezen heb op andere sites (tugspotters dus) komen er bij Smit wel 2 nieuwe ahts` bij van 100 ton bp dus ik vraag me af voor hoelang de SW R`dam en Londen nog bij Smit blijven..... want die zijn namelijk ook al aardig op leeftijd en volgens mijn nog ouder zelfs als de typhoon en de tempest.... maja we kunnen op dat front niet meer doen dan afwachten he ;)

gr,
wouter zzw

Luit zei:
Update:
Ik zie net dat Adam me een MAAND!!!! geleden al geschreven had dat ze verkocht zouden worden.

Zal jou nog eens wat vertellen als ik wat over die lompe bakken weet 8)

Naar verluid zou de reden geweest zijn dat de WIJS tak niet meer wilde investeren in de schepen.
De SMIT tak wilde (of kon) ze niet overnemen.
Doordat de schepen nu verkocht waren stond de hele SMITWIJS samenwerking op de helling, omdat de inbreng van WIJS tot nul gedaald was.
Wat schets echter mij verbazing: Vorige week maakt SMIT bekend dat de samenwerking met WIJS nog steeds bestaat en vernieuwd is.
Ben zeer benieuwd of WIJS dan ook nog "nieuwe" schepen in gaat brengen in het samenwerkingsverband :?:

Tenzij Smit z'n zeesleepvaart af gaat stoten zullen de 22000 pk klasse boten nog wel even blijven varen. Er is op dit moment nog al vraag naar sterke lange afstand slepers. (de Typhoon/Tempest hadden de eerst 2 à 3 jaar ook nog volop werk gehad)
Echter als Smit niet op korte termijn nieuwbouw gaat plegen van echte zeeslepers kon het wel eens zo zijn dat hollands glorie z'n langste tijd gehad heeft. (dan reken ik Fairmount niet tot hollands glorie)
Heel veel concurrenten van Smit hebben al nieuwbouw in opdracht staan of zijn zelfs al op geleverd.
Met de huidige overvolle orderboeken van de scheepswerven ben je al gauw een jaar of twee verder eer een nieuwbouw klaar zou kunnen zijn, terwijl de concurrentie nu al met nieuwbouw vaart.
Ik hou m'n "zeesleep" hart vast

wouter zzw zei:
bij Smit wel 2 nieuwe ahts` bij van 100 ton bp

Er komen er zelfs vier bij.
Twee van 70 ton bollardull en twee van 100 ton.
De twee van 70 ton zullen echter voornamelijk gebruikt gaan worden als divingsupport vessel en zijn daarom dan o.a. ook uitgerust voor DP II class.

Back