typhoon-micro 6/20 Borstelloos waarvoor ?

wie kan mij vertellen in plaats van welke standaard motor met koolborstels ik de borstelloze motor Typhoon-micro 6/20 kan gebruiken...

Deze word aangeboden bij de lokale modelbouwwinkel incl.regelaar
(Tsunami-10) voor 99 euro...

Borstelloos is nieuw voor mij en zegt me nog niets, dus wie schopt me weer even in de schoolbanken en legt het me even uit.

In modellen met een 400 of 480 motortje.

De typhoon is is buitenloper en kan 12 amp hebben( 20 piek)

Veel gebruikte combinatie 8x4 slimprop directdrive
en tjunami 10.

Modellen tot zo'n 700 gram.

typhoon6_180.jpg

En een leuke video

http://home.hetnet.nl/~robowave/El toro klein.wmv

en hier nog een video van een typhoon 15 voor modellen van
700 tot 1,5 kg

Deze motor is net zo groot als een normale 400.

http://home.hetnet.nl/~robowave/la5klein.wmv

Johan

De typhoon is is buitenloper en kan 20 amp hebben.

Veel gebruikte combinatie 8x4 slimprop directdrive
en tjunami 10.
Dus een slechte combinatie. Een 20A motor vereist minstens een 20A / 25A regelaar. Bovendien is een 8x4 wel een heel klein propje voor een dergelijke motor, vergelijk de iets duurdere AXI 2208/34 maar eens. Slingert zonder moeite een 10*4,7 of 11*4,7 rond. Gebruikt bij volgas 8A. Voor die 20 Euri meer zou ik iedere keer voor de Axi kiezen.

Wil ik een speed 400 vervangen, zou ik kiezen voor een Mega 10/7/8 of 16/7/10. Gewoon een binnenloper. 16/7/8 met Grp CAM 4,7*4,7 op een speedkist gebruikt volgas 10A, de 16/7/10 met Aeronaut CAM Carbon 6*4 voor op een normaal speed 400 kistje gebruikt bij volgas 12A. Kun je eventueel ook in een vertragingsbakje gebruiken. Goede en flexibel inzetbare motortjes. Ook 20 Euri duurder dan de Typhoon, maar zou ook hier zelf voor de Mega´s kiezen. Zeker in kleine modellen is het inbouwen van een binnenloper eenvoudiger, omdat je geen ronddraaiende buitenkant hebt.

Nou ja, hoe dan ook, veel zucces met zoeken.
:D

Om verwarring te voorkomen, het is 20 ampere piek, en 12 ampere continue voor de typhoon 6.

De typhoon 15 kan 22 amp continue doen.
Deze is ook iets duurder en vergelijkbaar met de door jouw
genoemde motoren.

Ik ben het trouwens met je eens dat een 10 ampere regelaar toch
aan de krappe kant is. Ik kies de regelaars zelf ook aan de ruime
kant.

Ik heb hier een P40 met typhoon 6/20.
en een 8x4 klapprop. de regelaar is een 25 amp. type.

Heb hiermee nog niet gevlogen, want mijn 10 cellen pakket
is nog niet binnen ( 10xnimh kan 1050).

Het vliegtuigje weegt zo'n 600 gram compleet.

Johan

ben benieuwd hoe die combi vliegt, heb al gedacht hetzelfde aan te schaffen

typhoon 6 moet je zien als een vertraagde speed 400 bij 2 lipo's of 7 of 8 nicades.

Bij 10 cellen als een opgevoerde 400 met 6x5 prop of iets in die buurt.

Ook met een andere dan de bijgeleverde regelaar niet te gek boven 10A komen vanwege rendement.

de typhoon 15 kan als een "light" versie van een speed 600 gezien worden.
Een sp600 met 7 SC cellen weegt 650g.
Een typhoon 15 met 7 of 8 2/3 SC 1200mAh cellen (of AUP 1900) weegt iets van 350 - 400g.

In een lichte kist een aanzienlijke gewichtsbesparing bij ietsje meer vermogen.

Een 6-20 zal met een 6x4" prop (of Günthertje ?) zo net rond de 7A op twee lipo's blijven .... dus Kokam 350 HD mot kunnen.....

Interesant SP400 power inclusief accu's, die minder weegt dan alleen een SP400 motor los ...... :?

Back