Typhoon wil niet draaien

• Topicstarter Topicstarter Lama
  • Startdatum Startdatum
L

Lama

Guest
Ik heb een Shockflyer Edge gekocht met de volgende setup:

motor: HET-RC Typhoon -Micro 6/30
ontvanger: Multiplex Pico 5/6 35Mhz #5 5920 ( 4- 9 V )
voeding: Graupner Lipo 700 (3cellen ) 11,1 V
3 servo's : Saturn Feater S62
regelaar: Tsunami - 10

Probleem met voeding is verholpen ! Nu een ander probleem wat niets te maken gehad heeft met verkeerd aansluiten.

Regelaar aangesloten op Lipo's en geladen. Motor aan de 3 draden gesoldeerd. Ontvanger gecontroleerd met een servo op kanaal 3.
Regelaar op kanaal 3 gezet. Maar er gebeurd helemaal niets.
Ook het programeren van de juiste mode van de regelaar gaat niet lukken als er niks reageerd. Standaard staat de Tsunami op mode 3 dus zou het ook zonder setup moeten doen volgens de beschrijving.
Zou de regelaar kapot zijn ? Heeft hier ook iemand dat ooit gehad ?
Daarna andere ontvanger aangesloten en getest met een servo.
Regelaar doet gewoon niets. Ook geen piepjes zoals beschreven.

Denk dat ik het op moet geven en terug moet naar de winkel, maar ik kan pas volgende week vrijdag... das nog een hele poos wachten.
Das niet leuk... misschien dat er iemand raad weet ???

vr gr,

Bastiaan

Heb je de LiPo's direkt op de ontvanger aangesloten? Dan heeft je elektronica 11.1 Volt voor zijn kiezen gehad terwijl die voor 4.8Volt bestemd is. Corrien zal daarover wel zijn licht laten schijnen. Ik kan me niet voorstellen dat ze dat bij Hobby In bedoeld hebben, hier is dan iets door jou of door hen niet goed begrepen.

Je had de BEC uitgang van de Tsunami moeten gebruiken (als die een BEC heeft). Anders inderdaad twee aparte accu's voor besturing en motor.

Back