Typhoon

• Topicstarter Topicstarter Pants
  • Startdatum Startdatum
Duikboten zijn boten die maar kortstondig en niet zo diep kunnen duiken, enkel om aan te vallen of om aan een aanval te ontsnappen. Langere verplaatsingen kunnen ze enkel aan de oppervlakte.
Onderzeeboten zijn boten die voornamelijk onder water opereren, en zelden of nooit boven komen. De eerste onderzeeer is mijns insziens de Duitse type XXI, hoewel sommigen enkel de nucleair aangedreven subs als de enige echte onderzeeboten zien.

Groetjes, Johan

hallo

tot mijn grote schaamte moet ik johan gelijk geven
shame on me

wat de accus betreft
het is niet zo dat je met twee motoren meer stroom gaat gebruiken
om een bepaald gewicht met een bepaalde stroom lijn aan een bepaalde snelheid vooruit te bewegen heb je een bepaalde energie nodig (verbeter me als het niet klopt)
of je dat met 1 of twee motoren doet zou dus geen verschil mogen maken wat energie verbruikt betreft

er is een rest verlies per motor maar dat zal niet enorm zijn

ik heb niMh cellen in mijn boten en ben er zeer tevreden van
in de u47 zitten er 2 packs van 8 en in de u2540 zitten er drie packs in
ze hebben allemaal dezelfde vorm en gewicht (uitpassen met loodplakjes)dus ik kan de packs verwisselen in de twee boten zonder dat ik terug de boot moet uitbalanseren.

een setje aan de lader en een setje in de boot
kan je normaal heel de dag mee varen

groeten raf

@Pants,
hallo Kor hoe ver ben je met je Typhoon?
Is er radiostilte?

Hoi,
Ik ben er maar aan begonnen, gaat nog aardig lekker.
Ben nu met foam bezig, schuren is een pain
Probeer jullie op de hoogte te houden.
Groeten,
Kor

Laat nog eens wat foto's zien.

Hein

He Danny,

Leuke site maar die was al bekend :thumbsup:

Ga jij er èèn kopen.

Oke danny,

Kan altijd even weer aan kaarten deze site of andere site`s.

of bekijk deze eens Typhoon

En ik maar denken dat Google Earth militaire objecten afschermde...
Zou het dan toch waar zijn dat de Typhoons tegenwoordig walvissen observeren? :wink:

Roel van Essen zei:
En ik maar denken dat Google Earth militaire objecten afschermde...
Zou het dan toch waar zijn dat de Typhoons tegenwoordig walvissen observeren? :wink:

Daar stond ik ook raar van te kijken Roel.

Had jaren geleden al een programma gezien bij de Zendamateurs om via Satelieten Nederland te bekijken, boven groningen kwam ik zover dat je duidelijk kon zien dat er een neiuwe wijk werd gebouwd en je zag de auto's op de weg.

Maar ging je naar Den Helder dan zag je niets van de Haven.

Eenmaal was op de Vlootdagen een M-Fregat helemaal vrij gegeven je mocht met video en fot camera aan boord, nu deden wij dat wel met een kleine camere dan maakte een een foto en de anderen gingen om hem heen staan.

Maar in Den Helder ligt het er ook aan wie het bevel er heeft de een is de ander niet.

Toen er voor het eerst een Rus lag stond ik er versteld van dat dit een Marine Fregat was.
Het schip was helemaal neuw geverfd maar volgens mij hadden ze gaten met nat brood gedicht en overgeverfd, als je daar op drukte dan veerde het mee geen staal.

En dan het Gietwerk waar de Kanonnen op stonden op sommige plekken kon je er wel 4 vingers in steken.

Ik geloof dat Roel gelijk heeft, zie hier Den Helder:
denhelder.jpg

De publieke haven is duidelijk, voor de rest noppes.

Roel van Essen zei:
Nee, Lex dat zie je verkeerd... Al die blokjes zijn die nieuwe Stealth-fregatten van de Koninklijke Marine... :wink:

Welke bedoel je Roel ze zijn in de uitverkoop.
Belgie zou er 2 nemen en Portugal heeft er ook twee overgenomen de gemoderniseerde met nieuwe hangars vermoed ik want de Linx gaat ook verdwijnen.
Cor wil zijn M-fregat de van Nes al verkopen 250 cm lang.

Blijven alleen de nieuwe geleide wapen fregatten over.

Nu stappen we over op corvetten.

Hallo Roel,

Ik dacht dat ik het goed zag,de marine heeft zich
gemoderniseerd met stealth bootjes van REVELL
in het kader van bezuiniging. proost!!! :sleeping:

Gr.Rob

Hallo allemaal,

Als je nou in dat gebied gaat kijken kom je er achter dat er véél méér duikboten zijn.
Het wemelt ervan!

Douglas.

Back