u-47

• Topicstarter Topicstarter koen1195
  • Startdatum Startdatum
K

koen1195

Guest
ik zou graag wat meer info willen over de robbe u-47.
wat zijn de voor en nadelen.
en waar ik bij de bouw goed op moet letten.

mvg koen1195

ps prettige feest dagen!:p

hallo koen

dan ben je hier aan het juiste adres
wel je gegevens een beetje meer invullen dan kunnen we je ook helpen naar welke winkels we je het beste sturen

er zijn hier een paar strekkingen wat de robbe boten aan gaat
de originele sluiting of een baionet sluiting gebruiken

beide hebben invloed op de bouw van je model

waar je wel voor beide oplossingen dezelfde toepassing hebt is dat je de buis die er bij zit los in de romp moet laten zitten en NIET vast lijmen
zo kom je steeds tussen de twee rompen om zand en andere vuiligheid er tussen uit te halen
later ga je me daar dankbaar voor zijn omdat je als je iets veranderd in het model je steeds drijfvermogen toe kan voegen of weg halen
maar dat laat zich wel merken tijdens de bouw

het is een boot die zich goed laat varen maar niet zoals robbe het heeft uitgedacht
een duiksysteem er in is een noodzaak
ga je voor degelijk en goed koop neem dan een triple S systeem aangeboden hier door lex
wil je een systeem wat enorm juist te sturen is dan een engel duiktank maar dan kost het wel wat euries

de dichtingen die robbe levert vuilbak materiaal
koop bij norbert bruggen de doorvoeren
zet meteen op de assen lipringen ook te koop bij norbert
voor de voorste duikroeren kan ik je aan foto's en info helpen maar voorlopig is dit reeds genoeg info om te verwerken

groetjes raf

hallo

hier de beloofde foto
er zitten er nog een paar in de reeks maar beter wordt het er niet op en vrolijk wordt je der ook niet van

AFB6570.jpg

groetjes raf

Hoi Raf,

Je weet ook wel weer de meest bemoedigende foto uit te kiezen:-D:-D:-D.

Koen laat je niet afschrikken maar het laat wel duidelijk zien dat een Robbe U 47 ombouwen naar statisch niet lichtzinnig opgevat moet worden.

Raf is wel een van de meest ervaren personen wat betreft de Robbe boten en heeft een schat aan info wat dat betreft, echter dit forum heeft ook een zoek functie en daarmee kun je al heel veel info vinden, en waarschijnlijk zal dat veel van Raf zijn.

Veel plezier en welkom op ons forum.

Groeten,

Jan,

hallo jan

hahaha ja die foto is echt bemoedigend hahahaha
maar ik heb koen al op pb gehad hoor
en gevraagd of hij zijn gegevens wilde aan passen zodat jullie ook weten met wie je aan het posten bent

en hoe je het ook bekijkt de foto geeft inderdaad de u47 weer als je later een aanpassing wil doen
dan moet de zaag er in of je wil of niet
zei het in het techrek of in de wtc of de romp maar zagen zal je aan de boot toch moeten doen als je later er iets aan wil veranderen

groetjes raf

Ja... heb soms 's nachts nog steeds last van die foto haha :p

Het model is wel goed te bouwen maar net zoals Raf zegt, van te voren goed bedenken wat je wilt voordat je gaat bouwen en er de tijd voor nemen! Mijn U-47 is ook in ombouwstadium naar statisch en heb hier gelukkig al veel goede tips gekregen over hoe en wat zodat je niet opnieuw het wiel hoeft uit te vinden ;)

ik zal je dezelfde raad geven als die ik kreeg.
begin met een sea wolf. (maar spuit 'm NIET groen)
die is al moeilijk genoeg als je nog nooit een (duik)boot hebt gebouwd.
en ik spreek helaas uit ervaring.
maar wat absoluut een aanrader is en wat iedereen hier zal zeggen is dat je er een tank in moet bouwen om te duiken.

hallo

had ik via pb reds voorgesteld om een seawolf te beginnen
maar ik laat iedreen ook graag aan het woord (geloof je zelf toch niet hahaha)
en zo hoord koen het ook van anderen
als tank kom je met het triple S systeem door lex verkocht reeds een heel eind opweg
maar vooral omdat de boot hier dikwijls op het forum door verschillende mensen is gebouwd ga je der heeeeeeeeel veel info over vinden
belangrijk is wat je kan maar ook wat je niet kunt
door je ouderdom heb je niet de beschikking over de verschillende gereedschappen die vele onderons reeds door de tijd hebben bij elkaar gespaard
ook de kennis die ontbreekt je gewoon en dan wil ik niet zeggen dat je dom bent maar je bent nog jong en het mooie is dat je dan nog de tijd hebt om heeeeeeeeeeeel veel te leren
zoals reeds gepost liever twee keer vragen dan 1 keer verkeerd vast gekleeft
er zit genoeg kennis hier op het forum en als je later de seawolf klaar hebt en je vond de boot veels te gemakkelijk om bouwen en hij vaart perfect (het trimmen duurt langer dan het bouwen)dan zal je geen spijt hebben van de euro's die je der hebt ingestoken want je hebt een boot die het goed doet
anders om als je met een temoeilijk model gaat beginnen zonder de hervaring dan bestaat de kans dat je met een onafgewerkt model blijft zitten en dan is het zonde van het geld

als je nog geen zender hebt kijk dan voor een 40 Mhz zender
welke zender kunnen we je wel een paar tips geven maar het moet lekker in JOUW hand liggen en niet in die van ons
sommige vinden een hand zender ideaal en ik heb graag een pult zender die je eventueel aan een draagriem kan vast hangen en daarmee kan ik mijn buik een beetje verstoppen hahahaha
ik heb een mc 12 en een mc 10 van graupner waar ik tevreden van ben maar de mc 12 gaat de voorkeur naar uit daar er meer modellen in kunnen opgeslagen worden
zo heb je maar 1 zender nodig voor 9 boten en kom je goed koper uit dan voor elke boot een zender

weer veel info te verwerken maar dat is het leven

groetjes raf

@Koen,

Is het je eerste duikboot? begin dan eerst met een wat eenvoudigere boot... De Robbe U47 is niet de meest gemakelijkste boot om mee te beginnen... Zelfs de oude rotten (lees ervaren subbouwers) zitten nog wel eens te worstelen met deze boot...

Seawolf is leuk om mee te beginnen én om te leren...

Mijn eerste boot was dus wel de Robbe U-47 maar i.d.d. met beperkte bouw ervaring kan het een hele klus worden maar ik denk zeker niet onmogelijk.
Of het de beste keuze is...

Ik heb al een berg verbouwd aan mijn U-boot om hem meer in/op schaal te krijgen.
Misschien had ik beter gelijk een ander merk moeten kopen, maar goed dat heb ik dus niet gedaan en zeker geen spijt van.
Deze is de eerste en zeker niet de laatste boot.
Ik zie het als een mooi (en duur) testbed voor de toekomst!

hallo

jongens eventjes jullie aandacht op een klein detail
koen is nog maar 13 jaar en we kunnen alleen maar gissen wat zijn budget is wat hij aan een boot kan besteden
maar als 13 jarige en de hervaring die we daarmee hebben op het forum zal dat niet zo bijster groot zijn
daarom heb ik hem ook de seawolf aan geraden omdat deze boot nog met een beperkt budget redelijk goed is te verbouwen tot een goed werkende boot waar je een aantal jaar veel plezier van kan hebben

groetjes raf

@ Koel

Ik heb hier nog een U-47 liggen welke ik op markplaats heb gekocht ooit.
Bedoeling van deze gedeeltelijk gebouwde boot was om hem te gaan verbouwen voor een projectje.
Maar door tijd gebrek nog niet aan toe gekomen en dat zal ook wel even niet gaan gebeuren.
Misschien iets voor jouw?
Over prijs worden we het wel eens, hoef er geen berg geld voor te hebben.

beste mustang
voor hoeveel procent is de u-47 ongeveer afgebouwt?

beste mustang
voor hoeveel procent is de u-47 ongeveer afgebouwt?

Geen idee in procenten maar hij is al in de vorm van een U-boot.

79724b2cd9fdf0f71.jpg

79724b2cd9fe3b1a1.jpg

79724b2cd9ff197de.jpg

79724b2cda1325ca7.jpg

79724b2cda13e4fa6.jpg

79724b2cda14c3574.jpg

1003-1_500x2677_500x2677.jpg

1003-1_500x2677_500x2677.jpg

Hier wat foto's van de boot.
Zo staat hij er dus bij en ik heb er nog niets aan gedaan sinds ik hem zo heb gekocht.

Laatst bewerkt door een moderator:
Back