U Can Fly Hype

Hallo allemaal.
Gisteren mijn bestelde hoogdekker/trainer binnen gekregen.
De: U Can Fly Hype.
Toen ik de kartonnen doos opendeed sloeg de verbazing in positieve zin mij om het hart.
Wat een lap van een toestel en wat een grote landingswielen zitten er op dit toestel zeg!!
Ik was verrukt van blijdschap.
De landings wielen die op mijn Parkzone Corsair zitten zijn zelfs nog kleiner en die kan ik al vanaf slecht terein redelijk starten en neerzetten.

Ik heb het toestel gisterochtend en gisteravond opgebouwd en droog afgesteld.
Ging allemaal van een leien dakje en ben super blij met het formaat van dit toestel.
Ik ga het toestel eerst eens met de stock set up vliegen.
Wellicht zal het toereikend genoeg zijn voor de dingen die ik ermee wens te willen doen.
Gaat mij met name om het bij kunnen houden van een MPX Eay Star twin van een vliegmaatje van me en om netjes te leren starten en landen op wielen.
De Corsair waarmee ik dat ook doe is een behoorlijke pain in the ass wat betreft het zijdezacht neerzetten.
Dat toestel wil graag op het gas worden gehouden tijdens de landing anders valt het op het laatste moment uit de lucht en ik wil dat starten en landen toch echt goed onder de knie krijgen.
Dus daarom maar deze trainer gekocht.

Kan er ook mee aan de kabel om zo wat mensen die ik ken mee te leren vliegen.
Met de Hype Wow elektro zwever was dat niet zo'n sukses omdat die kist van zichzelf toch behoorlijk vlotjes is.
Ik ben echt onder de indruk van de kwaliteit van deze Hype hoogdekker.
Oke........optisch ziet het toestel er minder waarheidsgetrouw uit als de doorgaans Cessa modellen.
Maar van wat ik nu heb gezien moet deze U Can Fly Hype toch echt goed te vliegen zijn.
Vanmiddag de maiden maken.Heb er nu al super veel zin in.
Ik laat horen hoe het mij vergaan is straks.
Vr Gr Erwin

Vr Gr Erwin

Zou ja dat nou wel doen vandaag ;).

Leuke kist trouwens, zie net dat hij ook een soort bombbay heeft LOL.
Zou ook wel wat voor mij zijn deze kist, idd om landingen mee te trainen.
Zucht, er is ook zoveel leuks te koop. Met de HK T-45 zit ik nu ook alweer bij kist nr. 6! Straks krijgen we [URL="
haha.[/URL]

Veel Succes.

Hans

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo allemaal.
Gisteren mijn bestelde hoogdekker/trainer binnen gekregen.
De: U Can Fly Hype.
Toen ik de kartonnen doos opendeed sloeg de verbazing in positieve zin mij om het hart.
Wat een lap van een toestel en wat een grote landingswielen zitten er op dit toestel zeg!!
Ik was verrukt van blijdschap.
De landings wielen die op mijn Parkzone Corsair zitten zijn zelfs nog kleiner en die kan ik al vanaf slecht terein redelijk starten en neerzetten.

Ik heb het toestel gisterochtend en gisteravond opgebouwd en droog afgesteld.
Ging allemaal van een leien dakje en ben super blij met het formaat van dit toestel.
Ik ga het toestel eerst eens met de stock set up vliegen.
Wellicht zal het toereikend genoeg zijn voor de dingen die ik ermee wens te willen doen.
Gaat mij met name om het bij kunnen houden van een MPX Eay Star twin van een vliegmaatje van me en om netjes te leren starten en landen op wielen.
De Corsair waarmee ik dat ook doe is een behoorlijke pain in the ass wat betreft het zijdezacht neerzetten.
Dat toestel wil graag op het gas worden gehouden tijdens de landing anders valt het op het laatste moment uit de lucht en ik wil dat starten en landen toch echt goed onder de knie krijgen.
Dus daarom maar deze trainer gekocht.

Kan er ook mee aan de kabel om zo wat mensen die ik ken mee te leren vliegen.
Met de Hype Wow elektro zwever was dat niet zo'n sukses omdat die kist van zichzelf toch behoorlijk vlotjes is.
Ik ben echt onder de indruk van de kwaliteit van deze Hype hoogdekker.
Oke........optisch ziet het toestel er minder waarheidsgetrouw uit als de doorgaans Cessa modellen.
Maar van wat ik nu heb gezien moet deze U Can Fly Hype toch echt goed te vliegen zijn.
Ik laat horen hoe het mij vergaan is straks.
Vr Gr Erwin
Zit er ook op te wachten,ben benieuwd hoe hij jouw bevalt.
Grz,
Ronald.

Hoi Hans en Ronald.
Bedankt voor jullie reactie.
Ha ha ha ha..........dat filmpje met al die vliegtuigen uitgestald in de voortuin slaat alles.
Wat een boel zeg.
Dat gaat mij wel iets te ver en zou het ook niet eens kunnen bekostigen.

Wat de Hype U Can Fly betreft ben ik ook zeer benieuwd hoe zij zich zal gaan gedragen vanmiddag.
Er staan genoeg filmpjes op You Tube over dit toestel en er zijn ook al de nodige pagina's over geschreven op dit Forum.
Maar een Maiden vlucht met een toestel wat ik niet ken blijft toch altijd spannend.
Ik kan niet anders zeggen dat voor die centen die ik ervoor heb betaald ik wel HEEL veel vliegtuig heb gekregen.
Tijd geleden namelijk een Cessna model gehaald wat echt van Chinese makelij was.
Nou zijn de meeste vliegtuigen dat wel, maar dan nog zit er verschil in kwaliteit tussen.

Dat Cessna model zat zo slecht in elkaar gelijmd en de servo's/regelaar en motor die erbij kwamen hielden echt niet over.
Ik had er weinig vertrouwen in en achteraf was het dan ook een miskoop voor 130 euro.
Maar als ik die Cessna vergelijk met deze Hype hoogdekker dan zit er wel een behoorlijk groot gat tussen in afwerking en elektronika.
Het bommenluikje op deze Hype hoogdekker werkt overigens perfect.
Met 1 knop omzetten op de zender gaat het luikje helemaal open en dat is dikke pret om iets in te steken wat tijdens de vlucht afgeworpen kan worden.
Oja......ik heb overigens 127 euro betaald voor deze U Can Fly Hype hoogdekker en gehaald bij RCTwente. ( Topzaak en dat mag weer gezegt worden)

Ik ga deze kist vliegen met mijn Turnigy 3S 2200Mah 40C Lipo packs.
Die passen makkelijk in het neusje en het CG is dan ook nog goed.
Ik moet zeggen dat de kwaliteit van dit toestel vergelijkbaar is met de Hype Wow elektro zwever waarmee ik al een tijdje met veel plezier vlieg.
Ook die kist heeft zich inmiddels dik bewezen.
Stock motor en stock servo's houden het goed uit vooralsnog en ik heb met dat toestel al wel een krappe 80 vluchten gevlogen.

Ik ben dus eigenlijk wel dik tevreden met wat ze bij Hype maken.
Dacht dat Parkzone wel bovenaan stond wat betreft goed vliegende toestellen te maken voor betaalbare prijzen, maar bij Hype kunnen ze er ook wat van merk ik nu.
Ik laat jullie vanavond horen hoe het mij vergaan is met de Maiden vlucht.
Ik verwacht eigenlijk geen schokkende dingen tegen te komen, maar........ben heel erg benieuwd naar hoe het vlieggedrag zal zijn, het gemak of ongemak met landen en.......hoeveel vermogen er in deze kist zit met de stock set up.
Tot later mannen.
Vr Gr Erwin

Oja.............toch nog even ter aanvulling........
Ik had al een ander draadje geopend omtrend hoe het beste zo schadevrij mogelijk de voorzijde van deze U can Fly Hype hoogdekker af te halen.
Helaas nog geen reacties van de ervaren U can Fly bezitters.
Ik heb het toestel eens grondig bekeken en kan niet uitvogelen hoe nou het beste de voorzijde van dit toestel zo te demonteren dat het erna ook weer gemonteerd kan worden.
Ze hebben dit toestel zo in elkaar gezet dan je NIET makkelijk bij de motor en regelaar kan.
Op zich geen groot probleem, want alles kan uit elkaar natuurlijk, maar mijn idee is dat om het zo netjes mogelijk te doen.
En ondanks dat ik al de nodige jaartjes in de modelbouw wereld vertoef is het bij dit type toestel erg lastig om nou te zien waar en hoe te beginnen met het netjes demonteren van de voorzijde.
Hoop echt dat iemand dit voorval al eens bij de veters heeft gehad in het verleden en tips en adviezen wil geven.

Mijn idee is namelijk als het toestel bevalt qua vliegeigenschappen er een andere (sterkere motor) en andere regelaar in te steken.
De ruimte die dit toestel biedt aan de binnenzijde is echt super en met wat goede wil kan er vast wel een nog groter Lipo pack in worden gestoken.
Hoop gauw te horen hoe de voorzijde nou het beste gedemonteerd kan worden.
Vr Gr Erwin

Wel............hier dan mijn relaas:
Afgelopen middag samen met een vliegmaat gevlogen.
Hij zijn Multiplex Easy Star Twin engine bij zich en ik mijn Hype U Can Fly hoogdekker.

De start en landingsbaan bestond uit een net ingezaaid grasveld wat meer zand dan gras was.
Behoorlijk hobbelig terein zullen we maar zeggen.
Toestel geprepareerd ( vleugel vastgezet dmv de 2 stuks M6 plastik breekbouten) en alles nog eens op voorhand gecheckt.( roer uitslagen)
Neus van het toestel tegen de wind in gezet, gasje erop en daar ging ze................
Na een paar meter al rollend en hobbelend over het veld heen vloog ze weg als een pasgeboren adelaar.Ha ha ha ha ha.
Moest een beetje aftrimmen, maar wat vloog ze lekker zeg!!

Heb tijdens de vliegsessie 9 Lipo packs verstookt ( en m'n vliegmaat ook 9 packs voor zijn Easy Star twin).
Ik kan niet anders zeggen dan dat deze U can Fly Hype voorbeeldig vliegt.
Wat een genot zeg!!
Niets vreemds, niets afwijkends, niets raars op te merken.
Gewoon vliegen uit het boekje.

Het landen was eerst even aftasten.
Maar de eerste landing ging ook uit het boekje en het toestel is zijdezacht binnen te brengen.
Lekker uitmelken en met beleid neerzetten.
Wat een feest zeg zo'n landings-gestel.Hoera!!!
Daarna lekker veel gevlogen en veel touch en go's gemaakt.
Geen enkele landing ging fout en ik ben nu bezig om iets grotere wielen te zoeken voor dit toestel.
Niet omdat het landen slecht gaat of onmogelijk op gras.
Nee, integendeel.
Maar wel omdat ik niet helemaal tevreden ben over de stock Foam wielen die erbij zitten.
Die meten in diameter 62mm.
En ik wil er 75mm opzetten en dan van rubber gevuld met lucht.
Dat zorgt voor meer demping en daarmee denk ik dat het landen nog fijner wordt.

Het toestel vliegt met de stock set-up redelijk vlot.
Denk een gangetje of 50km per uur op doorvlucht.
Niet bijster snel, maar voor dit type toestel hoeft het ook echt niet sneller heb ik gemerkt.
Ik vloog veelal half gas of 3/4 gas.
En dat vol gas raggen deed ik nauwelijks.
Het meeste schik had ik met starten en landen van dit toestel.

Met gemiddelde vluchtjes van rond de 8 minuten zat er nog ±25% sap in mijn Lipo.
Dat vind ik netjes voor een toestel van dik 1200 gram.
Het zou nog zuiniger kunnen, maar dan moet ik gaan rondvliegen als een ouwe lul.
Nee.......die 8 minuten vliegtijd hou ik nu aan.
Ik was overigens niet helemaal tevreden over de lengte van de originele M6 plastik breekbouten waarmee de vleugel gefixeerd zit op de romp.
Had ze er wel ingedraaid maar het voelde niet helemaal 'lekker' aan.
Ik had liever wat langere gehad willen hebben.

Dat heb ik nu opgelost door net 2 stuks M6 metalen inbusbouten te halen die ook nog eens een stukje langer zijn.
Ik ben me ervan bewust dat ik daarmee de kans verschoten heb op een vleugel die bij de breekbouten afbreekt tijdens een Crash.
Maar dat risico loop ik graag.
Mijn Hype Wow elektro zwever kwam tenslotte ook met stock metalen bouten aan om de vleugel te fixeren op de romp.
Ik denk dat ze bij deze U Can Fly hoogdekker bewust hebben gekozen voor M6 plastik breekbouten in de vleugel omdat zoiets voor beginners fijner is als er gecrasht wordt.
En helaas doen beginnende piloten dat nogal vaak dus erg verstandig van de ontwerper.

Al met al ben ik meer dan dik tevreden met dit toestel.
Het vlieggedrag was erg neutraal te noemen en optisch gezien zag het toestel er ook nog eens gelikt uit in de lucht en tijdens de vele Fly By's.
Het bommenluikje werkt overigens ook super.
M'n vliegmaatje had er zijn gele rol tape ingedaan.
Tijdens een lage Fly By op een meter of 4 hoogte zette ik het luikje open.
En ja hoor..........daar viel het rolletje tape naar beneden.
Komisch gezicht om te zien.
Binnenkort maar eens een mannetje met parachute erin steken.

Morgen gaat deze fijne dame weer mee naar het veld.
Heb er nu alweer zin aan om dat starten en landen te oefenen.
Wat ik ook als erg, erg fijn ervaarde was dat na elke landing ik het toestel op eigen kracht kon terug rijden naar waar ik stond.
Dat was echt lachen, want doorgaans moeten we toch een aantal meters lopen om onze toestellen na de landing op te halen.
Dat 'probleem' heb ik nu dus ook niet meer.
En de touch en go's vind ik ook erg vet.
Aankomen vliegen, en een paar meter de wielen de grond laten beroeren en dan weer vol gasje bijzetten en doorstarten.Echt een super ervaring.
Dit smaakt echt naar meer en met de aankoop van deze U Can Fly Hype heb ik een (bewust) goede keuze gemaakt.
Vr Gr Erwin

Leuk om te lezen dat hij zo goed bevalt Erwin!
Die wil ik natuurlijk morgen zien vliegen:-)
Dat bom luikje doet me denken aan mijn jeugd. We kochten toen voor 25cent plastic mannetjes aan parachutejes bij een patatboer. Parachute om mannetje wikkelen hoog in de lucht gooien en kijken of de wind er iets mee deed. Soms kwam de wind eronder en dan vlogen ze zo 100 meter ver. Lijkt me leuk om zo'n mannetje op 50 meterhoogte af te werpen met je bomluikje. Eens ff kijken of ze nog bestaan.
Tot morgen!

Gr,

B

Hier de vliegmaat ; Het was een geweldige middag en de beide vogels vlogen vaak gezamelijk hun ronden en netjes naast of onder elkaar Super en riekt naar meer ; morgen dus Gr Kasper

Hoi Brutus!!
Die mannetjes met parachute zou ik wel eens willen zien.
Morgen eerst maar eens zaagsel van Kasper in het bommencompartiment plaatsen.
Dan tijdens een fly by het luikje openen.
Eens kieken wat dat doet.
Mijn hoogdekker en de Easy Star zijn qua vlieggedrag en formaat erg aan elkaar gewaagd.
Het is dan ook een machtig gezicht om ze te zien vliegen zo kort bij elkaar.
Morgenmiddag weer aan de bak met onze toestellen mannen.
Mijn Lipo's liggen op dit moment aan de lading.
Vr Gr E

Heren en dames van het modelbouwforum.
Het was vandaag weer een heerlijke vliegdag.
Ondanks de ietwat wind heb ik samen met de vliegmaatjes flink genoten.
Ik had mijn Parkzone Corsair, Gaui 500X QuadCopter en de U Can Fly hoogdekker van Hype mee.
De Corsair is niet van de fiets afgeweest en met de Quad heb ik slechts 1 vluchtje gevlogen.
Maar de U Can Fly heeft afgelopen middag weer de nodige vluchten gedraaid.
Wat een heerlijke machine zeg.
M'n vliegmaatjes verklaren mij voor gek dat ik zoveel schik heb en zo blij ben met deze wel erg eenvoudige Trainer.( dat in vergelijking met de andere toestellen waarmee ik doorgaans vlieg)
Maar het is wel een erg fijn toestel hoor.

Ik heb weer de nodige start en landingen gemaakt en het is zo leuk en leerzaam.Kan er geen genoeg van krijgen.
Het vliegtuig vliegt echt voorbeeldig en ik ben bijna zo leip om er een tweede van bij te bestellen.
Maar............ik wacht er nog even mee.Ha ha ha ha.
Had vandaag 2 stuks ladingen met houtzaagsel in het ruim geborgen.
Tijdens het vliegen luikje even los doen resulteerde in zoals Leon het noemde: scheetjes.
Kijk, zegt Leon......het vliegtuig van Erwin laat scheetjes in de lucht.Ha ha ha ha.
Het was niet echt een sukses dat zaagsel droppen.
Je zag het wel, maar het hield niet over.
Daarna nog wel wat takjes in het bommenruim gedaan.
Die vielen van grote hoogte ook naar beneden en waren iets vermakelijker.
En ook nog een lading stenen geprobeerd.
Het toestel kwam waarrempel nog los van de grond ook met dat extra gewicht en het droppen van de stenen was een leuk gezicht.

Morgen met de vliegmaatjes weer aan de bak en deze U Can Fly Hype gaat dan zekers weer mee.
Heb er nu alweer zin in.Ha ha ha ha ha.
Morgen schijnt de wind toe te nemen, dus dan kan ik eens goed bezien hou zij zich houdt tijdens de windvlagen.
Gegroet allen.

Was inderdaad weer een supermiddag en wederom 9 pack's door de Easy Twin verslonden Ook het formatievliegen ; en vandaag met drie tegelijk ; ook Rob draaide mee ; was een prachtgezicht Als je er drie tegelijk de bocht ziet nemen is dat wel heeeel fraai ; Groetjes Kasper

Ik ga deze kist vliegen met mijn Turnigy 3S 2200Mah 40C Lipo packs.
Die passen makkelijk in het neusje en het CG is dan ook nog goed.

Vreemd, bij een nieuw lid op onze club moest er nog minstes 60 a 100 gram lood bij. ( gokje, ik heb het niet gewogen )
En volgens een revieuw in de FMT moest er een 3000Mah 3S lipo in om het zwaartepunt goed te krijgen.

Toestel vliegt goed, is een leuke trainer. Wel lastig dat je nergens bij kunt zonder te moeten gaan snijden....

Hoi hoi.
Ja, vreemd dat mijn toestel dan wel goed te vliegen is met het 3S 2200Mah 40C ±190gram wegende Lipo pack.
Overigens............ik merkte met het volgens het boekje opgegeven CG van 83mm voorzijde vleugellijst dat met het Lipo pack wat ik gebruik het toestel zelfs nog iets staartlastig hing hoor.
En dat vond ik al helemaal vreemd omdat er stock een 3S 1800Mah Lipo pack ingaat.En die packs zijn zelfs nog lichter dan mijn 3S 2200Mah packs.
Ik ben niet zo'n fan van het toevoegen van lood op een toestel.
Dus ik heb het in mijn geval gecompenseerd door de elevator iets down te geven.
Moet zeggen dat dat werkt en mijn kist vliegt nu helemaal horizontaal als ik de sticks op de zender loslaat.
Vr Gr E

Ik ben niet zo'n fan van het toevoegen van lood op een toestel.
Dus ik heb het in mijn geval gecompenseerd door de elevator iets down te geven.
Moet zeggen dat dat werkt en mijn kist vliegt nu helemaal horizontaal als ik de sticks op de zender loslaat.
Vr Gr E

geen lood maar wel stenen? haha

gr leon

ps:wow mijn eerste bericht?!

ik merkte met het volgens het boekje opgegeven CG van 83mm voorzijde vleugellijst dat met het Lipo pack wat ik gebruik het toestel zelfs nog iets staartlastig hing hoor.
Vr Gr E

Vliegen met een staartlastige kist kan je nog eens opbreken. Je stallt je vliegtuig zo sneller...

Ja, je hebt gelijk.
Ik weet het en zal er rekening mee houden.

Leon..............!!!!!!!!
Welkom vliegmaatje!!
Ben blij dat de Extra 300 jou zo goed bevalt.
Laat Jerry het maar niet horen dat jij mijn Extra 300 voor slechts 5 tientjes hebt overgenomen.Ha ha ha ha ha.
En die stenen.........die zal ik eens uitwerpen als mijn hoogdekker boven jouw vliegtuig vliegt Leon.Ha ha ha ha.
Eens kijken wat die kist dan van jouw doet.
Vr Gr E

haha dankje erwin,
helaas kan ik dit weekend niet bij jullie vliegen ga weer gastvliegen in steenwijk met mijne fusion 50 lol (en zeker gaat de 300 ook mee!)
denk dat je heel veel moeite moet doen met jou sloome hoogdekker haha met die 9x7.5 prop gaat hij echt bloedje snel wat natuurlijk wel weer ten koste gaat van mijn accu's achja.. vlieg toch niet meer met 450... DIE LIPO DIE!
ben zeer benieuwd naar jou 3e variant van de easystar kasper!

gr leon

Hoi Leon.
Dan hoop ik dat we allemaal droog en zonnig weer hebben aankomend weekend.
Want de voorspellingen houden helaas nog niet echt over.
Hou je Furion heel van het weekend Leon en lekker knallen met die Extra 300.
Dat ie snoeihard kan hebben we allemaal al wel gezien laatst.
Ben vandaag weer bezig geweest met mijn Razor Hotliner.
Druk met servo's inbouwen en afstellen die hap.
Nog wat kleine zaken en die vogel kan de lucht in.
Dat zal me een klein feestje worden, want heb nog nimmer zo'n grote en zware kist gevlogen.
Tot laters Leon.
Vr Gr E

Hallo beste Forumleden.
Als ik wel iets heb geleerd de afgelopen 7 jaren dat ik veel (let wel dagelijks) loopt te frutten in de modelbouwhobby dan is het wel dat alle goederen naar hun waar gaan werkelijk bijna altijd een heus feit is.

Het verschil in materiaal/prijs en elektronika is vaak bepalende voor het betreffende model.
En laat ik er vandaag nou WEER achter te zijn gekomen dat het verschil in prijs en merk van bepaalde vliegmodellen er daadwerkelijk toe doet.

Hoezo dit warrige statement zullen de meesten denken??
Komt omdat ik daarnet de voorzijde (Cowl) van mijn Hype U Can Fly heb afgesneden.
Ik wilde toch eens goed bekijken hoe het van binnen zat en heb de daad maar bij het woord gevoegt en de boel netjes rondom losgesneden met een scherp stanley mes.
Eenmaal losgekomen zag ik direkt hoe super knullig die Chinezen dit toestel in elkaar hebben gestoken.
De manier waarop motor en regelaar erin zitten en dan met name dat de voorzijde niet 1.2.3 demonteerbaar is zoals bij de gangbare ( duurdere modellen) werd mij gelijk duidelijk.
De regelaar zat zelfs nog gescheiden geplaatst van de motor in een appart compartiment.
Allemaal mooi en aardig, maar qua sleutelgemak een crime.
Ik heb de voorzijde maar weer ertegenaan gezet dmv Epoxy en het staat nu te drogen.

Ondanks dat dit toestel mijninziens voorbeeldig vliegt houdt het niet over hoe men dit toestel voor gebruiks/sleutelgemak heeft ontworpen.
Vind zoiets ontzettend jammer en dat heeft mij ertoe doen besluiten om nimmer meer zo'n kist als opvolger te nemen mocht deze tzt ter gronde gaan.
Mijn oog is daarom dan ook gevallen op een Multiplex Mentor.
Soortgelijke kist als de Hype U Can Fly maar dan wel met dienverstande dat het aan de Multiplex Mentor veel en veel makkelijker sleutelen zal zijn.
Ook het materiaal van de MPX Mentor zal duurzamer zijn dan die van Hype en ik kan dan mijn eigen set up gaan kiezen.

Al met al toch weer wat geleerd en dat is dat ik eigenlijk op voorhand toch beter gelijk een MPX Mentor had kunnen kopen.
Niet dat ik spijt heb van deze Hype U Can fly hoor, maar het toestel weegt op meerdere punten en fronten niet op tegen een toestel van Multiplex.
Ach ja...........aldoende leer men.
Vr Gr E

Back