U Can Fly Hype

zoals brutus dus al zei laatst op het veld... wij gaan ALWEER wat nieuws zien op het veld lol, ligt het nou aan mij of ben je wat lui geworden sinds je weer met vliegtuigen vliegt lol

gr leon

Ho Ho Leon..............
Jullie gaan tzt weer wat nieuws zien.
Voorlopig heb ik nog speeltjes genoeg hoor, maar die MPX mentor heb ik op de korrel.
Hoe bedoel je Leon? Dat ik lui ben geworden?
Met bouwen?
Hoor graag van je wat jij bedoelt.
Vr Gr E

Even deze topic reanimeren... :mrgreen:

Dacht, deel mijn ervaring ook even met dit toestel. De Hype U Can Fly...! is mijn eerste vliegtuig ooit. Ik zat eerst te twijfelen tussen deze en de Multiplex Easy Star, maar na wat simmen met vliegtuigjes in Phoenix RC merkte ik op dat ik twee meningen had: 1. Een vliegtuig moet op wielen kunnen landen en opstijgen. 2. Rol roeren zijn prettiger om mee te sturen dan alleen met het staart roer.

Dus, de Hype U Can Fly...! heeft gewonnen. Ik heb eerst veel gesimt en meerdere soorten vliegtuigen gevlogen en geland, en toen dit vliegtuig in het groen besteld. Het 'wild' clubje waar ik kom vliegt ook al twee van deze jongens in het rood en blauw dus vandaar de kleur en hoe ik over dit vliegtuig gehoord heb.

En ik merkte gelijk op na het opstijgen hoe prettig dit kistje vliegt. Tja, het is mijn eerste, maar het voelt gewoon goed en rustig, heerlijk. Met wind vliegt hij ook verrassend makkelijk, mijn landingen moet ik nog veel oefenen, het lijkt soms moeilijk om deze kist af te remmen maar dat is misschien gewoon mijn gebrek aan ervaring.

Over de ups en downs die werden genoemd nu. Ja, de neus zit helemaal dicht gelijmd alsof de ontwerpers hoopte dat de piloot er nooit in hoeft te sleutelen. En ja, ook mijn kist is wat staart-lastig, maar het lijkt niet gauw voor stal te zorgen. En nog een extra dingetje, hou het stuur mechaniek van het voorwiel in de gaten, die kan op den duur uit lubberen en daardoor kan het stuur mechaniek veel speling opbouwen.

Ik denk inderdaad dat de Mentor een net wat beter toestel is, tevens kan van dat vliegtuig ook een water vliegtuig worden gemaakt. Hij is inderdaad wat duurder maar als ik die koop ooit, denk ik dat ik er zo veel mogelijk HobbyKing spul in doe. De Hype U Can Fly...! is wel een pracht oplossing voor mensen, zoals ik, die nou eenmaal een klein budget hebben, kan ik toch lekker vliegen. :D

Ik herken me helemaal in jouw Hype U Can Fly ervaringen.
Ben blij dat deze kist jou zo goed bevalt en al helemaal omdat het je eerste kist is.
Ik moet eerlijk zeggen dat mijn stock versie van de Hype Hoogdekker al behoorlijk lekker vloog.
Maar omdat ik met regelmaat m'n vliegmaatjes niet kon bijhouden door een gebrek aan vermogen en steeds maar weer de bochten afkneep om bij hun te kunnen komen, ben ik blij dat ik nu meer vermogen heb in mijn Hype Hoogdekker.
Het neuswiel is inderdaad iets wat je in de gaten dient te houden.
Er zit een kruiskop schroef in een plastik gedeelte wat de vertikale stuurstang van het neuswiel fixeerd.
Beetje rotte construktie, want dat schroefje loopt bij de mijne af en toe los door harde landingen.En dan krijg je erg veel speling op het neuswiel.
Voor de rest een (h)eerlijk toestel voor die centen.
Vr Gr E

Ik vraag mij af of dat plastic onderdeel van het stuur mechaniek te vervangen is voor een metalen of titanium onderdeel (hoewel, de mijne is toch staart lastig dus een metalen zou niet erg zijn), dan is dat tenminste een zorg minder.

Als het er al zou zijn dan is het ook nog eens lastig om aan zo'n onderdeel te komen denk ik.
En de meerwaarde lijkt mij niet echt opwegen.
Dat staartlastige van je Hype Hoogdekker kun je oplossen door iets zwaardere Lipo packs te gebruiken.
Ik gebruik zelf de Turnigy 3S 2200Mah 40C packs.
Voldoen super in de Hype Hoogdekker.
Vr Gr E

Mogelijk nog een probleem met dit vliegtuig tenzij het gewoon komt door het warme weer van vandaag, de accu wordt erg heet. Er lijkt ook niet veel lucht doorheen te kunnen zoals bij Multiplexjes, en al het lucht dat binnen kan komen moet eerst langs de motor en regelaar...

Ik steeg dus op met nog +/- 3,6 Volt en gelijk greep m'n BEC in... Ik weet dat als je vol gas gaat dat het heel erg veel stroom trekt en dat onder een bepaald percentage de accu harder leeg gaat, maar dit leek wat extreem. Accu was aardig warm en een paar cellen waren 2,89 Volt, maar toen de accu eenmaal was afgekoeld waren ze ieder weer 3,2 Volt. Dus 0,31 Volt verschil tussen warm en koud.

Ik zit te denken om een lucht happer over het batterij klepje te plaatsen waar al twee gaten in zitten en om twee lucht uitgangen aan weerszijden in te snijden daar waar de romp het dunst is bij het batterij vakje.

Opstijgen met een spanning van 3,6V is ook niet verstandig. Onder belasting zakt die spanning nog verder in en dan is het logisch dat de regelaar ingrijpt. Dat zal waarschijnlijk ook reden zijn van de warmte van je accu.

Willem.

Misschien, andere accu die vol was werd echter ook aardig warm, en ik vermijd plankgas opstijgen nu zolang er weinig wind is, kan het vliegtuigje tevens ook wat langer met z'n accu doen uiteraard.

Uiteraard wordt een accu bij ontladen warm, tenzij je ver onder de maximale ontlaadstroom blijft.
Als ik met mijn Xeno heb gevlogen wordt de accu ook warm. Een graad of 40, 45 is echter geen probleem.
Gaan vliegen met een celspanning van 3,6V wel.

Willem.

Back