U wilt een brandstofprop op electromotor zetten, mag dat?

• Topicstarter Topicstarter hezik
  • Startdatum Startdatum
H

hezik

Guest
Zie onderwerp.. heb een Roxxy 3536-06, maar geen props ervoor.. heb bv. wel een 10*5,5 brandstofprop liggen, of een 11*7 brandstofprop (vlieg 'm normaal met 11*7 APC electric).

Ik vermoed echter dat dat niet goed gaat, maar is dat ook zo? Of kun je straffeloos een brandstofprop op een electromotor zetten?

Hoi Hezik,

Dat gaat prima hoor.... (Brandstof prop op electro motor.....) OMGEKEERD echer niet.

Enige nadeel is dat de brandstof props wat zwaarder zijn. Maar dan loopt je electro motor wel weer beter stationair ( :roll: )

Suc6
Winfried

Ah kijk nou in dat geval is het probleem opgelost.. mis nog een servootje maar dat is een oplosbaar probleem. Kom ik jullie morgen vervelen met m'n Vision, een leuk kistje die het programma in principe zonder problemen kan vliegen, alleen de wind kan roet in het eten gooien.. heb 'm gevlogen bij windkracht 6~7 maar figuren vliegen is er dan niet echt meer bij :P

Haha, ik denk dat je een te hoge pet ophebt dan, Theo.. de reden dat ik met dit kistje ga vliegen, is omdat ik m'n Oxalys op heel domme wijze crashte vandaag. Die is op zich niet kapot alleen is van de motor een stukje bij de carb afgebroken, dus die vliegt niet meer.

Nee poepjes ruiken zal zeker geen sprake van zijn (of het moeten al angstwinden zijn :P) maar ik doe in elk geval wel mee :)

Heb net de G-sonic prop (lichte brandstofprop) van m'n calmato (11*7) eens geprobeerd en dat gaat goed.. ding zal gaan als de brandweer als ik dat wil :P

Brandstofprops zijn dikker en daardoor minder efficiënt dan elektro-props. Vanuit het oogpunt van veiligheid is er geen enkel bezwaar om ze op elektromotoren te gebruiken. Elektroprops niet op brandstof gebruiken, zoals Winfried al aangaf. Ze zijn niet ontworpen op/voor de verbrandingspulsen van een brandstofmotor.

Ik miste wel wat vermogen vandaag, normaal gaat hij met deze wind harder, maar hij heeft het, naar omstandigheden, prima gedaan :)

Back