UBEC voor T-rex 600, Voordelen versus Nadelen

Is een UBEC beter dan een 2s lipo + regulator

• Ja, werkt even goed en is lichter!

Votes: 0 0,0%
  • Ik heb geen flauw idee??

Votes: 0 0,0%

• Total voters
    354
Ik hou gewoon de 1100mah lipo met de duralite regulator erop, scheelt inderdaad maar 50 gram en ik kan met deze lipo zo'n 9 vluchtjes maken... dus ik hoef deze ook nooit op het veld bij te laden.

je kan de ontvangerlipo niet vergeten te laden en je hebt geen aan/uit schakelaar.

De lipo kan ik zoals boven al gesteld met gemak 9 vluchten op maken en ik gebruik een Duralite 5,3v regulator met failsafe switch. Dit betekent dat als de schakelaar kapotgaat dat de regulator gewoon de spanning blijft doorgeven. Je moet de schakelaar ONDERBREKEN om de spanning door te laten... vandaar: failsafe!

Groetjes,

Richard

F.Y.I.
Just an update to this for anyone searching here in the future.

G3 + UBEC's are bad combination, with a RX battery its OK.
I can replicate it without a heli, just power the receiver with a UBEC and watch servo movement, range is lowered about 80%...

Tested both UBEC and Medusa BEC (both 5.1 and 6.0 volts)

So, if you are going to run a G3 on 35Mhz on a electric heli, use a RX battery.

Nu weet ik zeker dat ik geen UBEC o.i.d. meer ga monteren, aangezien ik van plan was om binnenkort even een R5014DPS in mijn T-rex 600 te steken.

Cheers,

Richard

Raptor Rulezzz zei:
aangezien ik van plan was om binnenkort even een R5014DPS in mijn T-rex 600 te steken.

Cheers,

Richard

Met de stromen die er bij jou lopen is dat absoluut niet verstandig. De G3 en KW monsters gaan nou eenmaal niet samen. Wacht hier nog een tijdje mee, laat anderen pionieren (crashen)!

Greetz van Aldert

Ik had je post gelezen Richard, daarom melde ik ook met de stromen die bij jou lopen! Heb je aan al die piloten gevraagd naar hun gebruik? Lopen daar ook zulke stromen, heftig 3D. (Zoals we van je horen, +12 en -12 graden pitch bij 2000+ toeren). Bovendien gebruik je ook nog een datalogger (nog meer electronensmog). Zonder gekheid, zolang je de echte 3D'ers (hoge stromentrekkers) er nog niet mee ziet vliegen, zou ik het laten!

Alhoewel een crash is nooit leuk, maar post het wel als het zover is :wink: (dan doel ik op de goede afloop van G3 gebruik :mrgreen: ).

Succes, greetz van Aldert

Een gedeelte van de mensen die daar posten hebben ook zulke stromen jah...

Anyway, ik zie nog wel ffkes... komt denk ik wel goed :wink:

Cheers,

Richard

Ik vlieg nu met een 149DP en een 14MZ zender. Dat is een absolute verspilling van potentieel, omdat deze zender met de G3 ontvanger beter werkt.

Resolutie word verdubbeld, 2048 ipv 1024
en reactiesnelheid neemt toe met 40%

Ja, dat is merkbaar.

Cheers,

Richard

Vandaag 5 vluchten gemaakt met de R5014DPS G3 ontvanger in mijn T-rex 600 en 0,0 problemen, niet 1 glitch!!

In een schrikreactie ook de hoogste piek tot nu toe getrokken... 117 ampere, zelfs toen geen probleem :wink:

Werkt dus prima!

Cheers,

Richard

Ik heb deze ontvanger al in mijn Raptor 90 gehad, waar eerst een 149DPtje inzat.. en nu dus in de T-rex 600.

Resolutie word verdubbeld, 2048 ipv 1024
en reactiesnelheid neemt toe met 40%

Ja, dat is merkbaar.

Zo is ook het verschil tussen de FF9 en de 9Z/14MZ met een "gewone" PCM ontvanger merkbaar, uiteraard zijn al deze verschillen "marginaal" te noemen en alleen merkbaar als je zeer snelle manouvres zeer snel achterelkaar vliegt.. dat heet ook wel 3D.

Cheers,

Richard

Back