Ucando 3d ep greatplanes?

• Topicstarter Topicstarter m kerk
  • Startdatum Startdatum
M

m kerk

Guest
Is er iemand bekend met dit kistje?
Zijn lipos verplicht of ook te vliegen met normale nimh cellen?

En waar te koop?
Op greatplanet site staat er een filmpje van.

Heb dat ding zien vliegen door iemand bij MVA (almere).
Deze had hem voorzien met brushless and lipo.
had enorme power.
Volgens de eigenaar vloog het geweldig.
Bij nadere bestudering vond ik dit vliegtuig wel errug slap.
Ik kan me niet voorstellen dat dit de vliegeigenschappen nadelig beïnvloed.
Dit is de reden waarom ik deze niet aangeschafd heb.
Bij RCtechnics.nl hadden ze deze voor €75,- en ik heb heb bij 2brothers gezien voor iets meer.

Ik heb, nadat ik in eerste instantie dit wel een leuk toestel vond, nu toch meer interesse in wat meer stijvere modellen.

grt,
Alex

accw zei:
Ik kan me niet voorstellen dat dit de vliegeigenschappen nadelig beïnvloed.
Dit is de reden waarom ik deze niet aangeschafd heb.

Dus je bent nu op zoek naar een stijver model waarbij de vliegeigenschappen nadelig beinvloed zijn :roll: :| :roll: :|

Rick

Het leek mij ook een leuk vliegtuig. Daarom heb ik wat onderzoek gedaan.

Op maar op rcuniverse zijn ze er niet erg enthousiast over. Hij presteerd minder dan verwacht (en minder dan de advertenties doen geloven)
Hij schijnt behoorlijk breekbaar te zijn net achter de neus. en er zit veel flex in de staart waardoor het hoogte en richtingroer niet erg direct reageren. Daarvoor zijn al diverse modificaties "in omloop"
http://www.rcuniverse.com/forum/m_2693303/tm.htm

Ec88638.jpg

Andere mensen zeggen weer dat dit een heel leuk en goed model is. :?

De meingen zijn dus erg verdeeld. De foto's en filmpjes zijn ook erg verschillend.

Ik denk dat het voor de gemiddelde piloot een leuk vliegtuig is mits uitgerust met een (sterke) brushless motor anders kan je er echt alleen binnen mee vliegen.

Ik heb een filmpje gezien dat ze hem al hoverend met de staart in een basketbalring laten zakken :lol:

Als je er 1 aanschaft laat dan in ieder geval weten wat jij ervan vind, want het lijkt mij nogsteeds een leuk vliegtuigje om een beetje 3D te (leren) vliegen.

mm thanks laurens,

Maar als ik zo de verdeelde meningen lees dan moet ik er nog ff goed over nadenken.

@Rick,

Stom stom stom. Even niet opgelet wat ik schreef.
Ik bedoelde natuurlijk dat ik verwachtte dat de slappe U-can-do niet zo strak zou vliegen.
Ik vlieg nu met een screwdriver van Kavan (compleet ander toestel) en deze vliegt wel lekker strak.

Ik had nog niet eerder met rolroeren gevlogen en wilde daarom in eerste instantie een toestel dat vergevingsgezind zou zijn voor evt. stuurfouten.
Toen ik de screwdriver voor een prikkie kon kopen (nog bedankt Niek) ben ik hier maar mee gaan oefenen.
en... deze vliegt lekker!

grt,
Alex

Ik heb dus even met die desbetreffende U-can-do EP gevlogen bij de MVA. Nou ja, "had enorme power" ben ik het niet echt over eens. Hij heeft wel iets vermogen over om hem uit een torqueroll te trekken, maar het houdt niet over. Een ShockFlyer schiet weg met dezelfde setup, maar dit is allemaal wat zwaarder. Weet niet het precieze gewicht van het model, maar ik schat hem op zo'n 300 gram. Verder vliegt hij als een vaatdoek. Bij het snappen klapt hij eruit omdat de vleugel rustig een halve maan vorm aan neemt. Datzelfde gebeurt bij een eenvoudige looping en dergelijke. Dan heb ik het overigens nog niet eens gehad over rudder coupling bij knife-edge. Je moet gigantisch tegen sturen, en dan nog is KE bijna niet te doen. De staart buigt simpelweg te ver om de KE vast te kunnen houden.

Het is leuk zo'n zwaar EPP ding, maar er zijn betere alternatieven op de markt. Neem de N-Ergie 3D van Cemech (Bichler) of koop gewoon een ShockFlyer. Die vliegen toch het best voor het minste geld. Voor een paar euro aan depron bouw je weer een nieuwe, en opzich kunnen die ShockFlyers ook redelijk tegen een stootje.

@Jorrit,

Mijn excuses als ik je verkeerd gequote heb.
Ik was van mening dat je zei dat je wel erg tevreden was.
Wat betref Knife Edge enzo... Heb ik geen verstand van. Ik ben al blij dat ik mijn Screwy in de lucht kan houden en veilig kan landen.

grt,
Alex

ik heb er ook niet echt ervaaring mee maar kijk ook is naar de free2003 van effeckt modell

ik vlieg met de U CAN do EPP 3d trainer, dit is mijn tweede vliegtuig na een slowstick, het vliegt al veel strakker dan een slowstick. maar nu ik er vertrouwt mee ben merk je wel dat in scherpe manouvres de staart wegknikt en dat beinvloed de vliegeigenschappen wel ,maar hij is echt wel stevig als je er maar niet extreem mee crashed. de neus is wel een zwak punt.

en met brushless en een 450mAh 11.1V lipo heeft hij zeker power over!

mgv Robert

En als het EPP moet zijn:

Opvolger van de ZoomZoom4D is de Superzoom met 10 cm meer span nu 100cm...
En EPP kruisromp als verbetering:

www.lipoly.com

Back