UHU extra om EPO te lijmen?

Hoi,

Ik lees vaak de UHU por goed zou zijn om EPO te lijmen, zoals de bixler bijvoorbeeld.

Nu heb ik hier bij mij een tube UHU Extra, ik moet namelijk mijn bixler lijmen maar heb niets anders in huis. Is dat even goed?

Mvg,

Andreas

Om erachter te komen kan je of de handleiding lezen of een druppel op een reststukje leggen en kijken of ie wegvreet of niet.

Houtlijm werkt super goed. Droogt alleen wat langer en dan moet je de mogelijkheid hebben om het onder spanning te houden zolang het nog niet droog is. Maar is wel super sterk.

Seconde lijm werkt ook prima. Maar loopt altijd ergens naar toe, waar je het niet wilt hebben......

Uhu por heb ik nog niet uitgeprobeerd op EPO.
Wel 2 componente epoxy en dat werkte ook goed

Dus heb nu uhu por gekocht, maar zit van alles te lezen en ze zeggen soms dat hetn iet goed is voor ELAPOR?

Voor elapor wordt Zacki elapor geadviseerd, dat is een soort CA (secondelijm)
De prijs vind ik heel redelijk en mij bevalt het prima.

je kunt zoals al is gezegd het best even een test stukje doen...
zo heb ik gelezen dat action secondenlijm niet op depron kan....vreet het depron op...maar heel dun aanbrengen en goed aandrukken en het zit heel stevig vast....je ziet wel dat het depron iets is aangetast maar het zat vast.... en brak naast de lijm verbinding...

gewoon zelf testen.

Al mijn Multiplex modellen (iets van 8 stuks gaande de jaren) altijd met POR geplakt. Wanneer er schade was, scheurde het naast de lijmverbinding.

Aanbrengen als contactlijm. Heel erg dus (afromen met een oude bankpas of dergelijke), paar minuutjes in laten trekken tot het droog lijkt. Dan krijg je één kans om het te plakken. Daarna gaat het niet meer los. Direct te gebruiken na bijv. een crash in het veld. Eventueel tijdelijk wat versterken met een stukje tape over de naad. Na een paar dagen drogen zelfs redelijk bestand tegen water, mijn Hydrofoam is ook gewoon met POR geplakt.

Of gewoon met bruislijm (constructielijm, polyurethaan lijm). Heel dun aanbrengen. Nadeel is de langere droogtijd.

Back