Ik vind die ronding bovenop die lagerblokken erg mooi. Maar je hebt ze ''enkel'' he en niet gedeeld. Ik ben er toevallig ook mee bezig en heb dat helemaal uit zitten proberen, een hoop experimenten gedaan en daar conclusies uit getrokken. Ik heb ze namelijk wel gedeeld gemaakt, uit een vierkante staaf. Eerst je model draaien, gaatjes boren en dan doorslijpen. Slijpen ja, eerst deed ik traditioneel zagen op lage snelheid in de frees maar met een flinterdun diamantblaadje, op hoge snelheid in de emco unimat gaat het veel en veel mooier, en je snijdverlies is echt minimaal. (dit grapje is het proberen waard mensen). De problemen kwamen pas, toen ik ze stuk voor stuk individueel ging maken. Het helemaal 100% ''hetzelfde'' maken en dan met je krukas uitrichten blijft toch een hindernis, ik vind het echt veel en veel makkelijker om er twee tegelijk te draaien, slijpen, en uitboren. Dan heb je het helemaal identiek he, krukas er in en uitvullen, heeft bijna geen richting nodig. Ik zal er evengoed binnenkort foto's van maken. Ik heb tussendoor wat stomertjes gemaakt en daar heb ik dat allemaal op uitgeprobeerd, dit omdat ik straks voor de ''grote tripple'' 12 dezelfde gedeelde lagerblokjes wil maken, ik wil graag dubbele trekstangen hebben op de omkeerinrichting. Kort en goed, leuk dat je nog wat aan het bouwen bent man, je ziet nog maar weinig stoom hier en heel veel copters...... Leuk spulletje vind ik dat trouwens, dat onderblok en die kruk. Wat zwerft er nog meer in die ''rommeldoos''..........
Te weinig aan de grote diesels gedaan,
Te veel gewerkt en mot met de vrouw,
Toch stiekum teveel boven gezeten modelbouwen,
Klinkt als een hobbyist...........
Monster D