uitbreiding! HPI Micro RS4 pics

goedemorgen,

Ben al een tijdje bezig met RC,
voorheen voornamelijk met Nitro en later met Big scale,

vorige winter kocht ik naast me FG een HPI Savage XS SS.
en stiekem vond ik het Electro rijden toch wel interessant.
de hond trouwens ook! die rent zich suf op het strand! ;)

helaas is hier in de buurt van Enkhuizen,Bovenkarpel en Hoorn niet echt een actief RC gebeuren. ( voor de bigscale dan)
er is wel een indoor onroad club, deze rijden regelmatig in de sporthal de Dars.

maargoed,

ik heb dus een HPi micro RS4 gekocht.
voornamelijk om gewoon in de woonkamer en in de bedrijfshal te rijden.

en misschien ga ik wel eens kijken bij de indoorbaan in haarlem.

genoeg gepraat, foto's!

20150108_194202.jpg

20150108_194257.jpg

20150108_194210.jpg

20150108_194240.jpg

mvg

Andre

Laatst bewerkt:
Nice Car
en idd voor de woonkamer is 1:18 iets beter geschikt
let wel op dat rubber bandjes wel eens strepen kunnen achterlaten op bv laminaat (is wel makkelijk te verwijderen hoor)

Zou je de foto's willen verkleinen en opnieuw uploaden en in je post veranderen?
Gewoon terugzetten naar 640x480 of hooguit 800x600 is forumvriendelijk.

Naar mijn weten is er geen indoorbaan in Haarlem, Uithoorn kan je terecht. En op tapijt kan je beter foams gebruiken, 50 shore foor en 35 shore achter

ik heb de foto's aangepast. mijn browser past ze automatisch aan, had het niet in de gaten.

dacht dat MACH Heemstede in Haarlem een indoor baan heeft.
in een leegstaande Renault showroom. dacht dat ik ergens had gelezen dat elke schaal welkom was op de baan.

ik zat inderdaad al te kijken naar foam bandjes. eerst maar eens op een circuit rijden!

we hebben trouwens een plavuizen vloer. en hierop geven de bandjes niet af.
moet alleen me hond nog even trainen dat ie er alleen achteraan mag rennen en niet ze tanden in de kap zet..

Laatst bewerkt:
Die MACH baan is er al 2 jaar niet meer, er zou mogelijk een vervolg ergens in Hillegom komen maar dat is nooit gebeurd. Met de komst van RC-Paradise op dat moment was er ook de behoefte niet meer. Met de huidige rubberen banden is lastig op tapijt te rijden, Foam gaat meteen goed.

oke dat wist ik niet, jammer de baan zag er mooi uit op hun website.

maar wordt er nog wel gereden met 1/18 auto's bij RC Paradise ?

In principe kan je bij RC Paradise met alles electro tot schaal 1:10 rijden. Met een micro is dat geen probleem al kan het zijn dat je met de standaard 180 motor snelheid te kort komt. Er zijn snellere 180 motoren te vinden en anders is de Speed-300 of ieder andere 300/370 motor een optie (heb je ook een 300 motormount nodig die ook makkelijk zelf te maken is)

Oké dan ga ik kijken of ik daar een keer op het circuit kan rijden..

Ik heb al flink wat gelezen hier op het forum over de mrs4, ook veel over jou project roelof.

Een nieuwe moterplaat maken is niet zo'n probleem. Denk dat er met de tijd wel een 300 serie motor op komt.

Geachte, ik race zelf met een micro rs4 op een indoor track. Voor ons is de stock motor snel genoeg omdat de baan was gemaakt voor 1:24 dus is een beetje smal en technisch voor in te halen. De bandjes daar kan je niet mee spelen omdat er maar 1 compound is maar 2de hands vind je er nog wel. En foam die vind je ook nog wel 2de hands.

Op een 1:18 baan is inderdaad een stock 180 motor voldoende, zelfs de ervaren mannen zullen niet veel sneller gaan met snellere motoren. Op een 1:12/1:10 baan is een 180 motor wel te doen maar zeker te langzaam.

Dat geloof ik graag..

Maar ga eerst eens informeren bij rc Paradise of ik daar een keer op vrijdagavond wat rondjes kan rijden. Mocht ik het leuk vinden, dan eerst maar eens kijken voor foam bandjes... Als ik dan echt het circuit virus te pakken heb, dan ga ik opzoek naar zo'n 300 serie motor. Ik weet dat ze goedkoop te bestellen zijn.

Maar wil eerst even een beetje circuit feeling op doen. Hier in de woonkamer is 180 motor mans zat!!

goedemiddag,

ik wil de connector van de accu vervangen voor een ander, zodat ik mijn snel lader kan gebruiken. ook is de originele HPI Mini plug niet top. al 2 keer gehad dat hij uitviel omdat de connector niet goed contact maakte.

ik heb deze 2 connectoren liggen.

T Deans of een JR stekkertje ( zon rode ontvanger stekkertje)

welke zouden jullie gebruiken?

alvast bedankt.

Standaard Deans is een beetje overkill maar er is ook nog iets als mini Deans. BEC stekker kan ook, zeker met een 180 motor prima te doen.

standaard Deans is inderdaad een beetje overkill, maar die heb ik nog liggen ;)

ik ga voor de BEC stekkertjes, daar heb ik er ook nog genoeg van.

Back