uitlaat acher

heei idereen

is het mogelijk om je je uitlaat gassen achter je wagen er uit te laten komen of kan dat niet???
zo ja hoe dan????

gr dick
 
Moet je een ander bocht bij je motortje kopen, en zelf wat knutselen voor de ophanging.
Veel werk, maar mogelijk
 
je hebt ook van die siliconen slangetjes, met verschillende hoeken, of je hiermee je uitlaat 8ter kunt krijgen weet ik niet, maar als je er een paar 8ter elkaar maakt of combineerd kom je denk ik al een heel eind
 
er zijn van tamiya ook stukken slangen van +- 25 cm hiermee kun je in een keer naar achteren.
 
nou dat van die tegendruk schijnt niet eens zo veel uit te maken.. raar maar waar.
Het gaat tenslotte om de resonantie in de kamer en niet in de stinger.
Je moet dan wel exact dezelfde diameter gebruiken als de stinger op je uitlaat (dat uitstekende ding, niet verwarren met de uitlaat van mip).

maar ik raad je aan om gewoon mij de modelbouw-winkel een "exhaust deflector" te kopen ... dat is een silicone buisje met een knik er in die precies op je uitlaat past.
Hierdoor komt de zooi op de weg, en niet op de banden/het frame.

Het is dus niet nodig om het perse achter de auto te gooien.
 
vazkhor zei:
nou dat van die tegendruk schijnt niet eens zo veel uit te maken.. raar maar waar.
Het gaat tenslotte om de resonantie in de kamer en niet in de stinger.
Je moet dan wel exact dezelfde diameter gebruiken als de stinger op je uitlaat (dat uitstekende ding, niet verwarren met de uitlaat van mip).

maar ik raad je aan om gewoon mij de modelbouw-winkel een "exhaust deflector" te kopen ... dat is een silicone buisje met een knik er in die precies op je uitlaat past.
Hierdoor komt de zooi op de weg, en niet op de banden/het frame.

Het is dus niet nodig om het perse achter de auto te gooien.

ik heb er ook mee lopen experimenteren, maar bij mij komt er door de airflow altijd zooi in m'n achterwiel.
zelfs met zo'n buisje erop, je ziet dat de rook gewoon naar de kap getrokken wordt. en aangezien ik fel gele velgen heb (behalve m'n rechterachterwiel, die is altijd zwart van de prut uit m'n uitlaad)

(even wat kleuren gestest, ik kon het niet laten :P ik hoop niet dat jullie het erg vinden :roll:)
 
moet je eens proberen:
het is geen uitlaat deflector maar een koperen bochtstukje uit de sanitair afdeling in de winkel, dat zet je op je stinger en richt het naar beneden...en voila...geen smurie meer op je achterband
en dat werkt wel want heb ook fel gele bandjes (ellegi)
 
Haal bij de garage een stukkie benzineslang (van een echte auto) en klem dat om het tuitje van je uitlaat en voer de slang op maat naar achter.

Waarom zou je dat naar achter willen hebben ?
 
nou moet eerlijk zeggen wouw is weten of jullie daar ervaring meei hadden want ik twijfelde omdat dan de druk misschien anders was en dat je auto dan niet meer goed liep en het leek me een leuk gezicht om hem achter de auto te hebben en niet aan de zijkant

gr dick
 
Ik heb daarmee op mijn monstertruck al wat geëxperimenteerd.
Maar het bleek niet zo'n succes. Het ziet er wel erg gaaf uit :lol: , maar de motor werd steeds te warm.
Na het verwijderen van de slang liep ie weer veel beter.
Wel jammer want het scheelt enorm in de rotzooi op je wielen en chassis...

Voor foto's kun je kijken 8O op http://www.koenbergmans.nl/koen , daar staat wat meer info over mijn auto.
 
Ik heb dit probleem ook gehad. Ik heb mijn volledige uitlaat gewoon naar achteren gehangen. Heb het buisje tussen de motor en de uitlaat aangepast door een metalen flexibel ding. Nu hangt de uitlaat recht naar achter met het teutje achter de ophanging naar de grond toe.
Echt een verbetering. Bijna geen smurie meer op de auto, en dus veel minder kuiswerk :lol:
Qua presaties is er niets veranderd. een aanrader dus als je plaats hebt...
 
Beetje later dan verwacht :oops:

uitlaat.jpg
 
:lol: lol, dat ziet eruit als een verlaagde dirt racer met een uitlaat van moto :D
Verandert er echt niets qua prestaties of verbuik of lawaai ?
 
BlackFox zei:
:lol: lol, dat ziet eruit als een verlaagde dirt racer met een uitlaat van moto :D
Verandert er echt niets qua prestaties of verbuik of lawaai ?

in tegenstelling tot de vorige uitlaat (originele) maakt hij nu veel minder lawaai, en zeker niet meer zo'n snert geluid. Volgens mij loopt ik ook iets harder, maar in ieder geval is het ding niet meer smerig nu.

Ik post straks nog wel een andere foto aangezien de vorige een tamelijk kale auto was.
 
Hier de foto's. Heb er ook nog enkele andere bijgedaan. Zie je ineens mijn nieuw velgskes :lol:

uitlaat.jpg

uitlaat2.jpg

achter.jpg

voor.jpg

zij.jpg
 
dies iets mooier dan de mijne was :P die originele uitlaat is echt klote zo'n klein dingetje
 
Hehe, nu valt me eigenlijk wel op hoe hoog dat ding ligt, is het als een rallychassis bedoelt ofzo ?
 
Back
Top