uitlaat uitdeuken/repareren

Discussie in 'Bouwtips rijdende modellen' gestart door Dirk Jan, 7 aug 2003.

  1. Dirk Jan

    Dirk Jan Forum veteraan

    Lid geworden:
    2 apr 2003
    Berichten:
    3.548
    Locatie:
    Veenendaal
    Als je een aluminium uitlaat hebt en je rijdt ergens tegenaan, heb je de kans dat je uitlaat helemaal indeukt enz. Erg vervelend en misschien denk je wel dat je er niks mer aan hebt.
    Dat is dus niet zo, want zo'n uitlaat kan je weer als nieuw maken!

    dat doe je als volgt:

    - zorg ervoor dat je het 'toetje' van de uitlaat en de druknippel voor de slang naar je brandstoftank goed dicht maakt. Doe dit met Ducktape o.i.d. dat het goed stevig dicht zit. In je toetje kan je ook een stuk brandstofslang doen en daarna ducktape eroverheen.

    - Vul de uitlaat helemaal met water. Echt tot het randje dus. Plak dan ook de bovenkant goed dicht. Met een stuk kurk erin en dan ducktape o.i.d. dat het goed afsluit.

    Leg dan je uitlaat in de vriezer en laat hem daar zo'n 10-12 uur in liggen. Doordat het water uitzet, deukt de uitlaat weer uit. Voor een volledige uitdeuking moet je dit alles een paar keer herhalen. Water zet immers niet zo heel erg uit per keer.
    Je zult zien dat de uitlaat er na een paar keer weer helemaal goed uitziet en weer klaar is voor gebruik.
    Ik twijfelde eerst aan de effectiviteit van deze methode, maar een vriend van mij heeft het met succes toegepast. zijn uitlaat was trouwens zeer zwaar ingedeukt, het werkt dus echt heel goed :wink: .

    shift-on-the-fly
     
  2. _cyclops_

    _cyclops_

    Lid geworden:
    23 mei 2003
    Berichten:
    2.244
    Locatie:
    Veenendaal, NL
    hele mooie manier idd... wel prima dat zoiets werkt... hier hebben we wat aan!

    'k denk alleen dat 't ook wel beetje aan de deuk ligt die je hebt want er zit dacht ik een 'kamer' in de uitlaat, je moet denk ik wel beetje uitkijken dat je die niet uitdeukt... maargoed, 't heeft gewerkt dus dat zal wel niet!
     
  3. Dirk Jan

    Dirk Jan Forum veteraan

    Lid geworden:
    2 apr 2003
    Berichten:
    3.548
    Locatie:
    Veenendaal
    Als je een 2-kamer uitlaat hebt, zit er inderdaad een soort schotje in je uitlaat, ongeveer in het midden.
    Als je uitdeukt met water, zal dit schotje niet zo snel losschieten. Behalve misschien als je de uitlaat nog verder uitdeukt als hij al weer in normale vorm terug is...Maar dat moet je maar niet proberen :wink:

    shift-on-the-fly
     

Deel Deze Pagina