hallo ik ben sinds 1 jaar aan het vliegen met een E 500 heli .ik heb via conrad wat spul gekocht (heli+zender)en dit aangevuld met o.a een 401 gyro en hyperion dig. servos.ik heb de beschikking tot een sporthal waar ik in vlieg als er niets te doen is ; vooral in de avonden in de weekenden,maar door omstandigheden heb ik gewoon te weinig tijd om in dit beginstadium eens een lange tijd energie in het vliegen te gaan besteden en zodoende vergeet ik weer het een en ander en krijg het niet onder de knie,eerder heb ik al diverse vragen gesteld over helivliegen en is mij geadviseerd om veel op het forum te gaan zitten om info op te snorren.(maar ben niet zon computerman door rugproblemen)ik heb nu in 2 dagen van alle helicatagorieen de laatste 20 pagina's doorgelezen en wel wat aan de weet gekomen , echter als je niet in de "helitaal" zit is het soms moeilijk te begrijpen waar het over gaat.daarom snij ik hierbij wat onderwerpen aan die ik graag in gewone taal uitgelegd zou willen hebben zonder linkje's naar andere site's/topics.
-normal/avcs stand gyro; in normal stand (led knippert) mechanisch afstellen (niet trimmen met fijnafstelling op zender?) dat staart mooi blijft hangen en dan overschakelen naar avcs ?(led brand continu) kan dat vliegend/in rust op de grond of alles uitzetten ? en bij voorkeur vliegen in avcs stand ?en wat doet gain in dit verhaal ?
-govenor stand op gyro ; zit volgens mij niet op GY401 , is om toerental te regelen bij verschillende belastingen zodat heli stabiel blijft vliegen ?
-grondwindwervelingen ; op wat voor hoogte moet je vliegen om geen invloed meer te hebben van de wervelingen die de heli zelf maakt ?
-regelaar (60A piek 70A ,bec 3a) bij accupack 3300mah 14,8v ;is het nu raadzaam een externe bec te hebben ? dat houd in dat je een extra voeding voor de regelaar aan de heli moet plaatsen ?
-accus ; lader krijgt ze niet voller als 15,2 volt voor de 4 cellen , wel mooi in balans dus gelijke sterkte , maar het moet toch zeker naar 16,5v kunnen ?
en wellicht is er iemand in de regio west-friesland (zwaagdijk-oost) die mij persoonlijk eens bij zou kunnen staan en de zaken kunnen beoordelen ?
dank jullie in ieder geval al voor de reactie's .
ron
-normal/avcs stand gyro; in normal stand (led knippert) mechanisch afstellen (niet trimmen met fijnafstelling op zender?) dat staart mooi blijft hangen en dan overschakelen naar avcs ?(led brand continu) kan dat vliegend/in rust op de grond of alles uitzetten ? en bij voorkeur vliegen in avcs stand ?en wat doet gain in dit verhaal ?
-govenor stand op gyro ; zit volgens mij niet op GY401 , is om toerental te regelen bij verschillende belastingen zodat heli stabiel blijft vliegen ?
-grondwindwervelingen ; op wat voor hoogte moet je vliegen om geen invloed meer te hebben van de wervelingen die de heli zelf maakt ?
-regelaar (60A piek 70A ,bec 3a) bij accupack 3300mah 14,8v ;is het nu raadzaam een externe bec te hebben ? dat houd in dat je een extra voeding voor de regelaar aan de heli moet plaatsen ?
-accus ; lader krijgt ze niet voller als 15,2 volt voor de 4 cellen , wel mooi in balans dus gelijke sterkte , maar het moet toch zeker naar 16,5v kunnen ?
en wellicht is er iemand in de regio west-friesland (zwaagdijk-oost) die mij persoonlijk eens bij zou kunnen staan en de zaken kunnen beoordelen ?
dank jullie in ieder geval al voor de reactie's .
ron