Uitnodiging Hotliner / F5B meeting in Duitsland

GJVO

In Memoriam
Forum veteraan
De duitsers gaan in navolging van het F5B/hotliner treffen van vorig jaar bij ons ook iets organiseren.
Ik heb regelmatig contact met ze en ze zouden het leuk vinden als er ook nederlanders en belgen komen.

attachment.php

Meer staat hier:

4.-6.06.2010: Hotliner, E-Speeder, F5B und Ampere Junkie Treffen in Kirberg - RC-Network

GJ

Ik dank dat het een goed idee is om te gaan. Kijken wat de Duitsers aan het doen zijn.

Jammer dat ik niet mee kan.

Zijn er mensen die hier naar toe gaan?

GJ, ik zie dat jij ingeschreven bent? ga je daar vliegen dan?

Val

Nee, ik zou komen kijken.
Maar we hebben het op het moment zo druk, ik moet dit weekend ook naar Odoorn, dus ik weet nog niet of ik wel ga.
Als je geinteresseerd bent in snelle modellen is het wel aan te raden om te gaan.
De speedcupjongens zijn er, ook Ralph Okon (Powercroco) en het duitse F5B team is er.
Ik twijfel nog, ik wil wel maar ik weet niet of ik het lichamelijk trek...

GJ

Vanavond besloten dat we zaterdag naar Kirberg gaan.
Zijn er nog meer mensen die gaan?
Jullie herkennen ons wel aan de jacks...

GJ

Wordt weer vroegertje zaterdag!
Ik zal iig de de budget kist meenemen, of we nog gaan vliegen is een 2e....

We nemen wel een fototoestel mee, de interessante zaken zullen hier dan zondag te zien zijn.

Groet

3 uur rijden is me toch wat teveel, en ik moet natuurlijk trainen voor de 12e.

Veel foto's van de S16 zijn natuurlijk erg welkom.

Auto is klaar, accu's staan achterin.
Morgen om 6 uur gaan we rijden.
F5B shirt en jas ligt klaar om de duitsers te laten zien dat de nederlanders er zijn.
Ik begreep dat Val ook gaat, ik zal proberen morgen wat foto's te uploaden, mochten er dan nog mensen willen komen, zondag is er nog een dag.

GJ

Oef... wat een nette bedoeling! Statiefjes... prachtig veld. Gevangeniskooien.
Hebben het goed voormekaar.

Maar goed... onze mini-competitie kan ook bij Odoorn terecht.
Veld ligt er goed bij. Zaterdag beloofd een mooie dag te worden.

Zo, net weer thuis.
Was absoluut een leuke dag in Kirberg. Begin van de middag was het gewoon te heet om te vliegen, wat later werd er toch nog behoorlijk gevlogen. Varierend van hotliners via vol F5B tot electro speedkisten en een heli. Ook Val was aanwezig, die was zo slim geweest om de 1 1/2 uur file op de A1 te rijden, wij niet....

Met de radargun diverse toestellen mogen meten, de snelste was een Eisvogel met powercroco, die 415km/h op de klok bracht. Een funjet met 242km/h en een heli met 186km/h zijn zeker ook vermeldenswaardig.
Een hele gezellige dag, zeer waardevol door alle informatie die uitgewisseld werd, en uniek door een stukje coaching en advisering door de F5B wereldtop, Heiko Greiner en Guntmar Rub. Die mannen hebben echt een enorme hoeveelheid kennis in huis.

Ik vond het een zeer geslaagd dagje, ontzettend gezellig, erg nuttig en nog bruin geworden ook!

Groet,
Gerben

Laatst bewerkt:
Ik ben ook net mijn bed uit.
Was gisteren een lange maar zeer geslaagde dag.
We waren de helden van de dag, Ah.. die Holländer fliegen!
(Val hadden we voor het gemak ook maar omgedoopt tot hollander)
Veel dingen gezien, veel mensen gesproken.
Er werd weinig gevlogen, de enige die rakken gevlogen hebben zijn Heiko, Guntmar, Val en Gerben.
En nog iemand die een Surprise had en er 500A doorheen joeg, en het bleef heel.
Maar ik zat op het B-rak met gevaar voor eigen leven, de man kon geen rechte lijn vliegen.

Gerben en Val hebben wat begeleiding en tips van Heiko en Guntmar gekregen.
Zeer leerzaam, die gasten weten echt heel veel en zeggen ook, gewoon met weinig vermogen beginnen, je hebt niks aan 3-4 kilowatt als je niet constant en strak kan vliegen.
Zelf vliegen ze met 4800-5500 watt in de Go One 7 (en wat een mooi ding is dat toch!)

Ook de mannen van de Speedcup waren er, Erwin Schamberger van de Eisvogel, hij kreeg zijn officieele wereldrecord uitgereikt, 420 km/u.
Gerben heeft met de radargun gemeten, model ging op 5 meter over zijn hoofd met 415 km/u.

Volgend jaar gaan ze het weer doen, dan moeten we 4 dagen blijven werd al gezegd.
Tja, is het overwegen waard.

Helaas ben ik zo rood als een kreeft, het was daar een graad of 30, hele dag in de zon.
De oranje kleding heb ik eigenlijk niet nodig want ik ben zelf al oranje.

Nog wat foto's en dergelijke:
Kirberg Vorschau - Seite 12 - RC-Network

GJ

Verslagje,

het was inderdaad een goeie en niet veel minder dan bloed-hete dag. was om 1 uur thuis, mocht om 9 uur al naar de bakker, ben nu een beetje moe.

Bijna alle motorbrouwers waren daar power-croco,strecker,kontronik, plettenberg (degene die er mee vliegen althans). Er werden verschillende showvluchten gevlogen oa backfire, crossfire en vele andere. Opvallend waren de strecker-motoren met direct drive en deze met een gearbox van korntronik of hacker. Deze motoren kunnen blijkbaar vrij lang aan een stuk grote belastingen aan.

Zelf ook weer een beetje kunnen oefenen en bijgeleerd natuurlijk. Ik heb 34 rakken gevlogen en eigenlijk kon dit 36 zijn... maar het piepje kwam niet aan rak B. Om toch die biep te halen heb ik toen mijn kist bijna in de grond gevlogen.
Al bij al zit er toch progressie in.
Gerben had geloof ik 38 rakken? met zijn ter plaatse ingevlogen b01.

Voor iedereen die wou kon er mee gegeten worden van de barbeque met grote potten salades, en de vrouwen hadden dan nog taarten gebakken, alles gratis.:D

Wat ik zeker niet mag vergeten te melden, is het heldhaftige handelen van GJ, Gerben en een duitser die ik niet ken. Toen ze langs de wagens wandelden, hoorden ze plots een knal en bleek er een lipo ontploft te zijn in een wagen (4s laden op een 3s).
Een Autobatterij die er onder stond vloog meteen ook in de fik, deze hebben ze dus samen uit de wagen getrokken,(met wellicht enkele gaten nu in de kleren).
De schade was aanzienlijk; 2 vleugels het dak en bekleding van de deur kapot en alles zwart gefikt (kom zo eens thuis :rolleyes: :D). De wagen kon natuurlijk ook volledig uitgebrand zijn.

Val

En de goede man moet nog 500km naar huis rijdenook (Cuxhaven).....
Lipo ontploft, gat gesmolten in loodaccu waar de lipo op lag en een andere 12V accu ernaast open gebarsten...

Groet,
Gerben

Back