Uitnodiging Mini Team Race wedstrijd

Op 28 juni 2009 wordt voor de tweede maal een MTR wedstrijd georganiseerd op het Maritiem Vlieg Kamp de Kooy bij Den Helder.
De deelnemers van vorig jaar hebben per mail al een uitnodiging gehad, bij deze ook aan iedere andere piloot, helper en belangstellende.
Verzoeke bij deelname of bezoek dit kenbaar te maken via het mailadres: fckraaij@hetnet.nl
Per omgaande wordt dan een inschrijfformulier toegestuurd.
Dit formulier ingevuld voor 1 juni terugsturen aan hetzelfde mailadres.
Begin juni volgen dan nadere bijzonderheden.

Groet, Robert Jan van Poppelen en Frits Kraaij

Wij gaan er zeker zijn. En zal proberen om Rik en Frits ook mee te krijgen zodat we een F2C demo/wedstrijd kunnen houden.

Alleen als we moeten uitwijken naar de tweede datum van 5 juli, dan vrees ik dat iedereen in Landres (Frankrijk) zit voor de WorldCup.

de 2e datum komt zeer waarschijnlijk te vervallen.
Er zijn dan andere activiteiten op het vliegveld.

Kan je de metkemeijers ook nog kietelen. Rob had het half toegezegd.

Groet Robert-Jan

Ik kan de Metkemeijers wel kietelen, maar behalve dat Carolien dan een beetje raar zal opkijken verwacht ik ook nog wel een knal voor mijn kop....

Hi,

Ben en ik willen misschien ook wel mee doen met 1/2 A TR. Het kistje is nl. bijna af. Het probleem is alleen dat ik geen afslag en geen tankvulsysteem heb. Heeft iemand iets dat ik over kan nemen om in te bouwen?
Het tankje komt van Owen (het hele model trouwens ook - was een afdankertje van hun) en heeft en grote schroefaansluiting waar een afsluiterje/vuller ingeschroefd kan worden. Iemand?

Als ik dit problem snel kan oplossen kunnen we misschien zelfs nog in Bitterfeld vliegen.

Fred

Hallo racers,
om op tijd de toegang te kunnen regelen voor het vliegkamp heb ik jullie gevraagd je voor 1 juni op te geven met het bij de mail gevoegde form.
Tot nu toe hebben slechts twee teams zich opgegeven en een team heeft afgezegd.
Er kan dus gevlogen worden, maar het houdt niet over.
Bij deze nog een laatste verzoek om je op te geven. Zegt het voort!
Overigens komt de uitwijk van 5 juli te vervallen i.v.m. andere activiteiten op het veld
Groet, Frits.

Hi,

Ik (wij) kom(en) nog steeds.
Maar wie de pitman is?

Met die wereldtijden (3:57:04) staan ze natuurlijk in de rij, die pitmannen!

Fred

Het probleem is alleen dat ik geen afslag en geen tankvulsysteem heb.

De meeste teams hebben de eerste jaren helemaal niet met afslagen gewerkt. Gewoon tankje leegvliegen en dan landen.

Pas twee jaar geleden hebben wij afslagen gemonteerd, maar toen werkten ze nog niet naar behoren zodat we ze in feite niet gebruikten tijdens de heats. Vorig jaar werkten ze tijdens de trainingen wel naar behoren (dan komen ze vooral goed van pas, als je afstelling niet goed is kun je dan landen zonder eerst je tank te moeten leegvliegen), maar het vorig jaar heb ik tijdens wedstrijden (maar weinig gevlogen trouwens), de afslag helemaal niet gebruikt, maar weer gewoon het tankje leeg gevlogen. Moraal van dit verhaal: volgens mij kun je prima vliegen zonder afslag.

En dan het vulsysteem: je bent je er toch wel van bewust dat je geen drukvulling mag gebruiken? Dus gewoon een spuitflesje gebruiken. Owen gebruikt geloof ik wel een bepaalde rubber dop op zijn vulflesje zodat hij niet hoeft te pielen met een slangetje dat hij op een buisje moet drukken, en hij zal je kunnen vertellen waar hij die vandaan haalt, maar met een spuitflesje met een slangetje wil het ook wel, al kost het soms iets langer. Ik ben zelf natuurlijk geen pitman, maar ik denk dat ik een 50cc spuit met een heel kort stukje slang zou gebruiken als eenvoudige en toch redelijk snelle oplossing.

PP,

Het berichtje van Fred is volgens mij al achterhaald. Het is al 1,5 maand oud.
Zeker gezien zijn tijd. Dit red je niet zonder afslag en snelvulsysteem

Groet Robert-Jan

Heel juist, een oud bericht.

Inmiddels is het model voorzien van een gemodificeerd Jacco-F2D afslagsysteem en is sinds gisteren voorzien van zo'n engelse snelvulnippel (dank aan Paul Rietbergen) en een gecontroleerde tank van 9,85 cc!!!! het model vliegt prima maar heeft nog geen prestatie kunnen neerzetten omdat de oude tank tot nu toe niet goed functioneerde, dus op naar Sebnitz voor de "Maiden Race" om Owen en Stefan met oud eigen materiaal in te maken door de alles overheersende vinger van Jacco!

Dan moet je goed je best doen, want wij gaan in Sebnitz op jacht om de 3:49 terug te pakken op de lange lijnen :)

Tja, zal moeilijk worden want Jacco's vinger is waarschijnlijk toch niet aanwezig. Maar ik zal op zoek gaan naar een meesterlijke vinger, reken maar.
En een 3.48 is dan geen enkel probleem.
Alleen eh..eh, heeft iemnad nog een 6x6 propje te leen?

Graupner 6x6

Hallo Fred.

Claudia Kehnen hat noch so viele Graupner 6x6, dass sie die sogar verkauft! Sind nicht teuer. Ich glaube, Claudia ist in Sebnitz. Hättest du nur in Pepinster gefragt.

Groetjes,
Willi

Hi Owen.

omdat ik a) ben gehandikapt met mijn rechter been (Tiefe-Venen-Thrombose 5 weeken geleden)
en b) ter geleijke tijd Landesmeisterschaft F2B in Oer-Erkenschick is.

(Wer Schreibfehler im Niederländischen Text findet darf sie behalten!)

Groetjes
Willi

Back