Uitslagen Multiplex 2020

• Topicstarter Topicstarter Mathijs
  • Startdatum Startdatum
M

Mathijs

Guest
Nadat het andere topic offtopic was geworden hier maar een nieuw onderwerp gestart....
Na mijn zender gereset te hebben zit ik met het volgende:

Ik zit met het probleem dat het vliegtuig bijna geen uitslag heeft!!
De trims hebben de uitslag van de knuppels, en de knuppels de uitslag van de trims!!!
weet iemand wat je hieraan moet doen??, ik zit n.l. met het probleem dat mijn andere zender al zo goed als verkocht is, en dat ik geen ander meer heb.(stom natuurlijk )
Alvast heeeel erg bedankt,

mathijs

Ik hoop dat hier iemand antwoord op kan geven,

mathijs

Zijn de knuppels van die zender ooit vervangen geweest? Kijk misschien even vanbinnen, ja kan dan misschien de draadjes van de trim wisselen met die van de hoofstick (enkel als dit met stekkertjes is zoals graupner! ga niet solderen!)

Niels

Er zitten stekkers aan de knuppels, zou iemand kunnen kijken hoe deze bij hem zitten??
Bij mij zit(vanaf de onderkan v.d. zender gezien) bij de linkse stekker de rode draad boven en de zwarte ONDER bij de ander is dit andersom.
Is dit mschn verkeerd om??
(ik ben een beetje bang dat ik hem helemaal kaduuk maak)

mathijs(edit: verkeerd getypt),

Ja die 2020's willen nog wel eens raar doen....
Bekent met de ompiep/reset-methode ? Als je dat probeert wordt de hele zender gereset (of je maakt er een 2010 of 2020F van) en misschien dat dat helpt..... :
- Zender uit
- R en min vasthouden
- Zender aan
- Rustig wachten en beetje op - drukken
- Doe dit alles wel met een lege batterij, want op het moment van resetten, reset hij ook het spanningsalarm van je accu. Als je dus met een volle accu reset, dan blijft ie piepen..
Het zal niet direct lukken, maar je moet even blijven proberen tot je de gewenste zender hebt. (2010,2020,2010F)...
Succes !

Ja ik heb hem juist gereset en TOEN deed hij zo gek, ik heb niet kunnen testen of hij het eerst al deed.
Welke kleur draad zit er bij jou boven of onder??

mathijs

Ik heb geen 2020 bij de hand helaas. Maar als je niks veranderd hebt aan de bedrading moet het goed zijn.... toch ?
Misschien nog een aantal keren resetten ?
Raar hoor....

Mathijs,

Je moet gewoon nogmaals doen wat je hebt gedaan voordat je op vakantie ging. Alleen dan wel de knuppels goed ronddraaien in hun maximale bereik. (De waarden van de uitslagen worden namelijk op basis daarvan gereset).

Groet, René

mathijs zei:
Er zitten stekkers aan de knuppels, zou iemand kunnen kijken hoe deze bij hem zitten??
Bij mij zit(vanaf de onderkan v.d. zender gezien) bij de linkse stekker de rode draad boven en de zwarte ONDER bij de ander is dit andersom.
Is dit mschn verkeerd om??
(ik ben een beetje bang dat ik hem helemaal kaduuk maak)

mathijs(edit: verkeerd getypt),

Hallo Mathijs.

Ik heb ook een 2020
En zoals jij het zegt zit het goed.
links = rood boven
rechts = zwart boven

@ Niels.

De draadjes van de sticks en van de trim van 1 kanaal zitten samen op 1 stekker.
Uiwisselen is dus niet mogelijk.

Zou zo niet weten waar het aan ligt , heb nog nooit problemen gehad met mijn 2020 en heb hem al een jaar of 9

Suc6 met het vinden van de oplossing.

Fijn, dat iedereen allerlei reset, piep-reset en hoe-het-ook-genoemd-wordt-methoden weet om deze zender softwarefouten te laten ontwikkelen.
Feit is, dat in Nederland enkele honderden zenders uit de MC2010-serie na het oplopen van onoplosbare softwarefouten van een nieuwe print zijn voorzien. Dit betreft vrijwel uitsluitend zenders, waarbij men op illegale wijze heeft geprobeerd de software-status te wijzigen.
Het is inderdaad betrekkelijk gemakkelijk om het serviceprogramma van deze zender te openen.
Dit serviceprogramma moet dan wel eerst volledig afgewerkt worden voordat men de status mag veranderen. Aangezien Multiplex licentierechten op de software in rekening brengt, kost dit wel wat.
Voor een MC2020 geldt dit laatste uiteraard niet aangezien hierin reeds de hoogste softwarestatus aanwezig is...

Corrien zei:
waarbij men op illegale wijze heeft geprobeerd de software-status te wijzigen.
Ehm, is dit ressetten illegaal??
Zender is inmiddels naar multiplex gegaan voor reparatie...

mathijs

Sofware-status wijzigen is inderdaad illegaal, er zijn licentierechten!
Voor een MC2020 geldt dit niet, zoals ik reeds opmerkte...
Zender is overigens morgen al weer in Pijnacker,
de kosten zullen erg meevallen. Het zal ook wel opvallen, dat het bereik nu een stuk beter is.

nee, ik denk dat hij/zij* net aan de andere kant van die lijn werkt.

* doorhalen wat niet van toepassing is.

Theo Coenen zei:

Udenkt goed.. Ik ben hier echter pas 2 dagen en wil eerst eens rustig anoniem rondkijken wat er allemaal op de forums besproken wordt.
Van sommige dingen krijg je rillingen......

Corrien zei:
Theo Coenen zei:

Corrien zei:
Udenkt goed.. Ik ben hier echter pas 2 dagen en wil eerst eens rustig anoniem rondkijken wat er allemaal op de forums besproken wordt.
Van sommige dingen krijg je rillingen......

Dan ben je niet de enigste....................

Sofware-status wijzigen is inderdaad illegaal, er zijn licentierechten!

Dit nuanceer ik een beetje.......

Dit artikel ( zender ) wordt namelijk verkocht met alternatieve software
in het geheugen.

Bezit is nochthans het meest volledige recht in nederland.
Men mag doen met z'n zender wat men wil.

Anders wordt het als men illegaal verkregen software gaat
invoeren in een eprom, dit mag niet.

Echter deze code zit al in het geheugen, het enige wat de gebruiker doet
is het activeren hiervan. De bezitter heeft hiervoor betaald.

Het gaat erom dat de code is meegeleverd in het product.
Wanneer dit niet het geval zou zijn, zou het illegaal zijn.
nu dus niet.

Het gaat zelfs verder, wanneer door eenvoudige ( niet hardware matige veranderingen ) iets onwerkzaam/defect raakt, blijft het recht op garantie bestaan!

Dit geld ook voor dvd spelers etc, die door een toetscombinatie regiovrij worden.

Let wel! dit geld niet voor producten die door middel van een hardware matige oplossing getweakt worden ( draadbruggen leggen en of verwijderen van weerstanden)

Garantie vervalt dus niet door het "onhandig" gebruik van de normale toetsen....

Johan

Johan

en dit hebben ze gedaan om volledige uitslag weer te verkrijgen.

Vorgehensweise:
hoe te werken

Akku mit 5 Zellen an den Sender anschließen (statt des normalen 6-Zellers) "
akku met 5 cellen aansluiten, ipv 6 cellen

Warum ? Der Abgleich des Senders muß mit einem vollgeladenen 5-Zellen-Akku erfolgen. Die Software nimmt diesen als Referenz, um den Ausfall einer Zelle zu melden, bzw. die Untere Spannungsgrenze zu definieren. Wem das mit dem vollgeladenen 5-Zellen-Akku nicht gefällt, der kann auch ein Labornetzteil nehmen, das er auf genau 6,6 Volt eingestellt hat. Dies ist die Entladeschlusspannung, bis zu der ein sicherer Betrieb der mc2020 möglich ist.

waarom:?
de 6.6 volt bla bla

Alle Knüppel, Trimmungen und Schieber in die Mitte.

alles in het midden

Tasten "R" und "-" drücken, einschalten, Enter. Jetzt alle Knüppel und Schieber alle in die jeweiligen Endpunkte bewegen.

r en - drukken, knuppel naar alle uiteinden drukken

Danach Speicher 6 wählen (aktiviert alle Softwareoptionen), oder aber Speicher 7 (RESET aller Werte).

Zum Schluß "Enter" drücken, dann Sender ausschalten.

Nun wieder einen 6-Zellen-Akku anschließen und fertig.

Heb het vage vermoeden dat corrien dit proces ook kent.

Johan

Johan : droom maar lekker verder...
Deze aanwijzingen had Mathijs dus precies niet moeten opvolgen. Kan hij de rekening, die hij nu moet betalen bij jou indienen?????????????????? Deze was, inclusief Quartel-administratiekosten iets meer dan 28 euro. Niet nodig geweest, kun je leuke dingen voor doen...
En voordat ik hiermee weer een reden geeft om anderen over Quartel gal te laten spuien: in die administratiekosten zijn ook de kosten voor het vervoer naar en van de servicedienst verdisconteerd.

Goed bedoeld, dat snap ik, maar degene die mij had verteldt hoe ik hem moest ressetten heeft erbij gezet dat het op eigen risico was, dus eigen schuld(:cry::wink:).
Gelukkig had ik al op zo'n prijsje gerekend, binnenkort zou ik de zender in veenendaal dus wel op kunnen halen.
Groeten,

Mathijs

Ik denk dat het voor iedereen nu wel duidelijk
is, wat op eigen risico betekent......
als het mis gaat kost het geld.

vaak gaat het goed, soms niet.........

Johan

Back