uitvergrote Ziroli Beech Staggerwing span 2,8Mtr met MOKI 215

Benieuwd hoe strak jij een 1:2 zwever achter de sleepkist hangt bij een maiden, zou persoonlijk redelijk gespannen zijn
Het is geen kritiek (zo zal jetpropdlx het ook niet lezen ga ik van uit) maar een tip.


verstuurd met mijn mobiel
 
@ Bertus,
door een foutje werd er gefilmd zonder geluid helaas, vandaar dat er muziek bij staat.

hier een plaatje van het afgelopen weekend (euroflugtag Rheidt) komt een beetje in de buurt. ;) van de foto van Han
(da foto's gekregen van een Australiër die daar aan het fotograferen was)


een andere die ik zelf de moeite vond om hier te plaatsen
 
Bij gelegenheid eens het mooie geluid van de Moki opnemen.
De staggerwing van Parkzone aankopen.
Geluidsopname er in, en gaan met die banaan.
Ben ook bij de gelukkigen die dit alles al heeft mogen horen en aanschouwen.
Pracht kist.


Heb je nog iets verstevigd aan het landinggestel, zodat crosswind minder hinderlijk is voor de Staggerwing?

Johan.
 
Bij gelegenheid eens het mooie geluid van de Moki opnemen.
De staggerwing van Parkzone aankopen.
Geluidsopname er in, en gaan met die banaan.
Ben ook bij de gelukkigen die dit alles al heeft mogen horen en aanschouwen.
Pracht kist.


Heb je nog iets verstevigd aan het landinggestel, zodat crosswind minder hinderlijk is voor de Staggerwing?

Johan.

Ja minder crosswind :rolleyes::rolleyes:
 
Heb je nog iets verstevigd aan het landinggestel, zodat crosswind minder hinderlijk is voor de Staggerwing?
Johan.

Nee, nog niets veranderd, dat staat op het programma om deze winter te doen
Hopelijk "krijg" ik ook nog andere wiel poten, met veel minder speling.

ps zelf heb ik de piep Staggerwing van FMS die is iets groter en heeft standaard intrekbaar landingsgestel.

Volgens mij de laatse vluchten van dit jaar tot nu toe, waren als sleper:
De maiden flight van een 1:2 Salto H101 (7,8M 22KG)
Door omstandigheden was de eer aan de Staggering om dit gevaarte de lucht in te slepen
Salto sleep - YouTube

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Vorige week kon ik het toch niet laten om , met dat toch wel mooie weer de Stagger nog eens uit te laten. nog altijd met het oude landingsgestel.
bij de derde vlucht stopte de motor, met een iets minder nette landing als gevolg.

Hierdoor de wielpoot weer krom.

Nu maar hopen dat ik voor het seizoen nog een paar nieuwe wielpoten heb.


Nog wel een leuk fototje gemaakt, net voor de 3de vlucht

 
Oei, dat is een flinke kleun geweest Eric, maar ja 25kg zet wel door natuurlijk :rolleyes:.
Hopelijk verder geen schade?

Groeten, Ralf
 
Toch weer zonde dat het jaar zo moet beginnen met een kromme poot, maar ik heb er toch wel weer vertrouwen er in Eric.


mvg
 
@Eric.

AUB géén sterkere poot gebruiken, krijg je spijt van, nu heeft de poot alle energie geabsorbeerd, maak je de poot sterker dan sta je zomaar het inwendige van de retract omgeving te repareren :wink: ietsjes méér werk hé.

Dead stick??? er al achter wat het is, pomp membraan oud/verdroogd? of doet de ontsteking weer lelijk?
 
@ Jeroen, ik heb idd gezien dat je het druk hebt gehad en papa bent geworden van een flinke dochter , hopelijk gaat het lukken met de wielpoten

@Ralf , nee gelukkig geen andere schade alleen aan het vertrouwen in de motor
PS jij bent er ook weer iets moois van aan het maken (SE5a)

@ Bertus en Ger, na toch al een aantal dead-sticks en diverse aanpassingen denk ik nu dat het de onstekings unit is die te warm wordt onder de motorkap (mede dankzij RCU)
Het vreemde is dat ik nog geen motorproblemen heb gehad zonder Baffels tussen de cilinders alleen soms met

@ Ger, ik ben het wel met je eens dat beter die poot krom dan iets kapot, maar de landing was echt niet heel hard , daarbij komt dat dit al de derde of vierde keer is dat een poot krom is en de poten hebben ook te veel spelling ( ik kan het wiel ruim 5mm draaien ( toe- spoor ))

Jeroen heeft mij vorig jaar mei aangeboden om bij gelegenheid nieuwe poten te maken,
Wat ik zeer waardeer omdat ik dit zelf niet kan ( ik nog geen kolomboormachine:oops::hammer: )
PS hoe is het met de FW met de brownbear motor??
 
Een kleine foto / video update.
van vorig jaar en van dit jaar (eind vorig jaar eindelijk werk gemaakt van de (dummy) contra gewichten onder het hoogte roer, zie laatste foto

Zomer 2018


sept 2018 eindelijk (met hoogteroer balans gewichten)
MVC Valkenswaard


29-FA546-E-2690-41-F6-83-B8-10-AD86570-B9-F.jpg


03-CD20-DA-A3-DC-4-B5-F-8366-E158419-D567-D.jpg
 
(Bijna) niet van echt te onderscheiden!

Maar, zit er nou een beetje torsie in de romp, waardoor de bespanning wat begint te rimpelen? :confused:


jan.
 
Gezien het stuur oppervlak van rudder en positie van roeren is dit een slip op snelheid. Ja dan gaat elke houten romp torsen . Niks ernstig
 
Back
Top