uitwisselen van onderdelen copterx

Is het mogelijk om een rotorkop met hoofdas van een copterx pro op een copterx v2 te plaatsen.
ik vind de originele onderdelen van deze v2 rotorkop erg slecht met veel speling, ik dacht dat de kop van een pro(is dat v3) minder bewegende delen heeft dus minder speling.

Laatst bewerkt:
Even kijken naar de hoofdas diameters
Als die hetzelfde zijn moet het kunnen.

Soms moeten de links wel eens wat verlengd/verkort woden, maar hoofdas is leidend.

klopt het dat ik zeg dat de pro kop minder speling zal hebben vanwege het aantal (minder) onderdelen?

zal de dikte van de as eens opmeten.

Even kijken naar de hoofdas diameters
Als die hetzelfde zijn moet het kunnen.

Soms moeten de links wel eens wat verlengd/verkort woden, maar hoofdas is leidend.

Dacht dat de V2 5,5 mm was en de pro 6 mm net als bij de HK 450 ccpm en 450 pro TT (en ook de Aligns for that mather)

Wat is speling? Speling kun je soms (toegegeven veelal niet) wegwerken zonder je ganse toestel te moeten slopen.

Stevo

Dacht dat de V2 5,5 mm was en de pro 6 mm net als bij de HK 450 ccpm en 450 pro TT (en ook de Aligns for that mather)

Wat is speling? Speling kun je soms (toegegeven veelal niet) wegwerken zonder je ganse toestel te moeten slopen.

Stevo

ja wat is speling, als ik de flybar aan de padles omhoog en omlaag kantel zit er op washout control arm wel een paar mm speling.
ook het rotor hous kan ik een paar mm hen en weer bewegen op de as terwijl hij vast zit.
ik vind hem wat wazig sturen, niet echt direct.

Laatst bewerkt:
ja hoor, je kan de mainshaft met de rotorkop van de pro zonder problemen overzetten op je v2.
ik heb het zelf ook gedaan bij mijn v2 omdat ik hetzelfde probleem had met de originele v2 rotorkop,deze had splinternieuw zeer veel speling en ik heb deze verwisseld met de rotorkop van de pro die ik nog overhad en ik moet zeggen dat de v2 bij mij veel beter vliegt ermee.

groetjes henrie.

Stevo

Alle Align 450s zijn 5mm.;)

Back