UK NATS 2007

Discussie in 'Lijnbesturing' gestart door Pieter Jan van Woerkom, 20 mrt 2007.

  1. Pieter Jan van Woerkom

    Pieter Jan van Woerkom

    Lid geworden:
    8 sep 2002
    Berichten:
    284
    Locatie:
    Zoetermeer
    Hoi, Ben van plan om volgend evenement bij te wonen:

    Hebben jullie adviezen over reizen, hotels enz....

    Pieter
     
  2. Owen

    Owen

    Lid geworden:
    29 sep 2005
    Berichten:
    762
    Locatie:
    Broek op langedijk
    Gaan wij waarschijnlijk ook wel weer naar toe dit jaar. Echt een aanrader voor elke modelbouw fan..

    Advies over reizen is moeilijk... Je kan het vliegtuig nemen, de boot nemen, de tunnel... Wij rijden vaak donderdag avond al af richting noord Frankrijk, zodat we vrijdag ochtend de overtocht maken en met de camper naar Barkston kunnen rijden.

    Andere mogelijkheid maar duurder: Vrijdag ochtend met de boot van Hoek van Holland naar Hull, en dan nog een stukje rijden naar Barkston... Kom je net zo laat aan als via Frankrijk, je bent alleen zo'n 200 tot 300 euri extra lichter...

    Tips over hotels?!?!?! Als je naar de Britisch Nats gaat is een hotel een echte afrader volgens mij.
    De vliegevenementen gaan letterlijk door tot 3 a 4 uur in de morgen met zeer veel gezelligheid.
    De beste tip van alles: Zorg dat je een overnachtingsplaats op de camping van de Nats te pakken krijgt... Tent, camper, vouwwagen, achterbank, kofferbak... Het is echt de moeite om te overnachten op de Nats :D
     
  3. stunthenk

    stunthenk PH-SAM

    Lid geworden:
    7 feb 2006
    Berichten:
    1.236
    Locatie:
    Amersfoort
    Het allerbelangrijkste advies: neem een vrij vliegend sportmodelletje mee om 's avonds in de schemering mee te vliegen!
     
  4. Owen

    Owen

    Lid geworden:
    29 sep 2005
    Berichten:
    762
    Locatie:
    Broek op langedijk
    Vergeet dan ook niet een helm mee te nemen om die andere 1500 vrij vliegende modelletjes te ontwijken :)
    Idd vrije vlucht modellen niet vergeten, daar krijg je anders echt spijt van.
     
  5. FOX35

    FOX35 PH-SAM

    Lid geworden:
    27 sep 2005
    Berichten:
    1.315
    Locatie:
    Ruinerwold, Drenthe
    Er moet wel iets helemaal mis gaan wil ik de UK Nats overslaan! Ik vind het geweldig, zo veel te zien, zoveel te doen, zoveel te koop! Reizen: ik ga ook bij voorkeur bij Calais over. Veel lagere kosten en eigenlijk weinig tijdverlies. Je zit langer extra op de boot vanuit Hoek van Holland dan je extra op de weg zit in Engeland. Daar rijden met de auto: denk aan koplampdeflectors en dat je lichtgevende hesjes bij je moet hebben. Neem een Roadmap mee, zo'n groot boek (A3 formaat?) dat je navigator op de knieen opengeslagen kan laten liggen en/of een navigatiesysteem. Rij eerst neer de ringweg om London en dan richting Cambridge en daar nog een eind voorbij tot bij Barkston Heath. Als je daar bent moet je inderdaad kamperen. Je hoeft geen plek te bemachtigen, ik heb nog nooit meegemaakt dat er te weinig plek was, maar er kamperen wel vééél mensen. Als je een VV sportmodelletje hebt moet je die echt meenemen zoals Henk zegt, de avonden dat er in de schemering met sportmodellen wordt gevlogen zijn écht het mooiste dat ik ooit heb meegemaakt, elk jaar weer, écht waar, ik overdrijf niet, maar dat is nog niet alles. Er zijn overigens altijd wel bouwdoosjes voor sportmodellen te koop, dieselbrandstof (voor sportmodellen is D1000 het meest geschikt) en geschikte motortjes (tweedehands of de PAW 0.55 of 0.80 of de Clan 0,24cc). Het is ook leuk om een indoor rubbermodelletje bij je te hebben om als het donker is geworden in de hangar te vliegen (waar ook de bar is) een kant en klare Ikara Buttefly is daar voor iets van 10 pond te koop bij SAMS of Flite Hook. Koop er ook een windertje (15:1) een zakje bijbehorend rubber en een flesje smeersel bij en ik wil je wel invoeren in de wondere wereld van indoor vrije vlucht. Er is een veld vol stalletjes waar ze natuurlijk voor 90% radio spul verkopen, maar nog altijd veel meer LB en VV spul dan wij ooit bij elkaar hebben gezien. En de zondag ochtend moet je vrijhouden en voldoende geld bewaren voor de swap-meet. Zorg dat je vanaf 07.30 uur voor de hangar staat met je hand op je volle portemonnaie en een flinke grote tas bij je. De hal gaat geloof ik officieel pas open om 09.00, maar meestal mag je er al eerder in (08.15 of zo) en van de rij wachtenden voor de hal valt vaak al genoeg te kopen. Koop van de andere kant ook weer niet meteen alles wat je ziet en leuk vindt, want er is zoveel leuks dat je dan veel te snel door je geld heen bent. Man wat heb je gedaan, ik heb er nu al weer helemaal zo'n zin in dat ik mij niet meer op het werk kan concentreren ....
     

Deel Deze Pagina