Ultima 2 4M

Hij was al te bewonderen tijdens de NRW Cup in Losser. Maar nu definitief in NL. De Ultima 2.

De eerste indruk van het model, in de standaard uitvoering, is dat je kunt zien dat de bouwer aanzienlijke stappen heeft gemaakt in de bouwkwaliteit ten opzichte van de Ultima 1. De oppervlakte is erg glad. De U2 ziet er “gelikt” uit.

Over de tweedelige 2.4 vriendelijke romp is nagedacht waardoor het inbouwen prima te doen is. Er is voldoende ruimte voor ballast mogelijkheden.

De vleugel is strak en erg dun.

Hopelijk kan de U2 voor de Kerst ingevlogen worden. Kijk er nu al naar uit.
 

Bijlagen

  • FBCCB9F5-A4B1-490E-81EB-873B48230A3E.jpeg
    FBCCB9F5-A4B1-490E-81EB-873B48230A3E.jpeg
    354 KB · Weergaven: 754
  • F2262D0C-54E4-4676-9A85-4196959601F7.jpeg
    F2262D0C-54E4-4676-9A85-4196959601F7.jpeg
    593,2 KB · Weergaven: 739
  • E54A346E-7A20-4AE9-B01E-6AFC6F29ECFA.jpeg
    E54A346E-7A20-4AE9-B01E-6AFC6F29ECFA.jpeg
    723,3 KB · Weergaven: 768
  • FDB1F507-7960-4BCE-A995-84E5DA5ADAF1.jpeg
    FDB1F507-7960-4BCE-A995-84E5DA5ADAF1.jpeg
    97,2 KB · Weergaven: 749
  • 3790FA16-0D4D-46ED-B84D-5C83D8A4D606.jpeg
    3790FA16-0D4D-46ED-B84D-5C83D8A4D606.jpeg
    87 KB · Weergaven: 763
  • 84EE7919-B2A8-49A0-B955-F5B83AB149DE.jpeg
    84EE7919-B2A8-49A0-B955-F5B83AB149DE.jpeg
    95,6 KB · Weergaven: 675
  • 77517A55-80E5-4A57-A7F9-BEB6592FA6E8.jpeg
    77517A55-80E5-4A57-A7F9-BEB6592FA6E8.jpeg
    95,9 KB · Weergaven: 681
  • 29E4CB25-FC24-4349-956B-C2175911FF11.jpeg
    29E4CB25-FC24-4349-956B-C2175911FF11.jpeg
    100,6 KB · Weergaven: 693
  • E5CE6E5F-CCD7-42E3-B50B-03168D58EFE2.jpeg
    E5CE6E5F-CCD7-42E3-B50B-03168D58EFE2.jpeg
    82,6 KB · Weergaven: 698
  • DC3A72FD-B72A-47D7-BBAE-AE5DCD81A680.jpeg
    DC3A72FD-B72A-47D7-BBAE-AE5DCD81A680.jpeg
    96 KB · Weergaven: 732
Voor meer wind kun je er kleinere tippen opschuiven. Je hebt dan een 3.65 uitvoering.

Het neusgedeelte kun je met tape vastzetten. Je zou dus ook kunnen kiezen voor twee aparte neuzen met elk een passende motor voor diverse omstandigheden.

1ACF5C9B-FE2F-4CD7-ADF5-40FC256C242A.png
 
  • Like
Reactions: bgo
De setup is bijna compleet. Het volgende komt er in.

Schambeck 1015 Turbo
YGE 60 HV
RF 30mm Spinner standaard.
GM 14 keer 7
6 keer MKS 6110 HV
 

Bijlagen

  • E5379E0A-90D6-4E5F-88DE-69C9BA158881.jpeg
    E5379E0A-90D6-4E5F-88DE-69C9BA158881.jpeg
    103 KB · Weergaven: 365
Begint er al echt op te lijken Peter[emoji106]. Ben erg benieuwd naar je vlieg ervaring van deze nieuwe U2. Zal vast niet lang meer duren voor hij het luchtruim gaat verkennen.
 
Zo vandaag ook mijn U2 standaard in gevlogen.

Lucht vandaag was ondanks de bewolking goed.

Kon vanaf 68 m de 10 min vol vliegen.

Mijn eerste indruk over de ultimas. Is goed.
Nog niet echt veel kunnen testen. Was koud zat aan de vingersvandaag.


cb8d415713a72905177ed0654c61405f.jpg


d0c924f80eb82ebba86b0ad9d097adf8.jpg


a088f4f901ff17f1580e48c85ed81fc0.jpg


f7b416e2e7c3d3b1f00edd7b818627b5.jpg


0e2c4bfd8df939f1f811424d071e4cc7.jpg
 
Ook deze U2 is klaar.

Vlieggewicht zal 1248 gram zijn. Prima voor deze all-rounder.

Nu wachten op een rustige en niet al te frisse dag.
 

Bijlagen

  • F2A5B7EF-0176-44AE-9D83-0C49919B8EE2.jpeg
    F2A5B7EF-0176-44AE-9D83-0C49919B8EE2.jpeg
    290 KB · Weergaven: 561
  • D01C99EF-B406-472F-83BF-1DAC23F29063.jpeg
    D01C99EF-B406-472F-83BF-1DAC23F29063.jpeg
    227,2 KB · Weergaven: 570
  • 80E27CB0-C446-4DFD-A851-6C0498D72D3B.jpeg
    80E27CB0-C446-4DFD-A851-6C0498D72D3B.jpeg
    168,9 KB · Weergaven: 535
  • 41F03AE3-B6D2-485A-9001-471FB6EAC4A9.jpeg
    41F03AE3-B6D2-485A-9001-471FB6EAC4A9.jpeg
    268,2 KB · Weergaven: 539
  • FE2F7BC5-9325-414C-88F6-5999E18EC483.jpeg
    FE2F7BC5-9325-414C-88F6-5999E18EC483.jpeg
    197,5 KB · Weergaven: 482
  • C2BCDB47-612C-4DB6-8DB6-C6D028DDC461.jpeg
    C2BCDB47-612C-4DB6-8DB6-C6D028DDC461.jpeg
    358,3 KB · Weergaven: 552
  • 922D010C-066A-4CBA-8B86-BE564AB71D8C.jpeg
    922D010C-066A-4CBA-8B86-BE564AB71D8C.jpeg
    433,9 KB · Weergaven: 533
F959586A-5568-4D54-B1DB-B3A62BB770B0.jpeg
BED84227-9E06-4C63-A4D4-442E5C11BC4A.jpeg
In plaats van een wandeling heeft vandaag de U2 voor het eerst gevlogen.

De eerste indruk is veel belovend, hij bleef erg makkelijk plakken in lucht van vanmiddag.

Wat verder opviel is dat de U2 erg makkelijk stuurt.

De motor is overigens een Schambeck 1020 turbo, en niet een 1015 zo als eerder aangegeven.

De verdere afstelling zal mijn pa opzich nemen.
 
Inmiddels een aantal mooie vliegmiddagen gehad met de U2. De verwachtingen worden meer dan waar gemaakt.

Na een minimale aanpassing van het zwp vliegt de kist zoals je mag verwachten.

Ten opzichte van een U1 kun je merken dat de U2 beter met meer wind kan omgaan. De kist blijkt tegen de wind in beduidend beter te lopen.

Hij stuurt zo makkelijk dat je eigenlijk amper de rolroeren nodig hebt. Betere lucht wordt snel aangeven en er is maar weinig lift nodig om weg te draaien.
 
Back
Top