"Ultimate" Park/indoorflyer kit" deel 1

Discussie in 'Indoorvliegen / Parkflyers / Sub250' gestart door Paul Tupker, 25 sep 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bassman

    bassman

    Lid geworden:
    24 jun 2003
    Berichten:
    812
    Locatie:
    Hoogeveen
    Nog even een vraagje.

    Is de typhoon ook geschikt als aandrijving voor de ultimate.
    (ik kon het niet zo snel in het forum vinden)
     
  2. Bert

    Bert

    Lid geworden:
    22 aug 2002
    Berichten:
    1.491
    Locatie:
    almelo
    De Typhoon draait eigenlijk een te hoog toerental/Volt om met een lage stroomsterkte een grote propeller rond te kunnen draaien. Bij gebruik van 3s Lipo's is een rpm/V van max 800 wenselijk. Bij 2s Lipo's max 1200 rpm/Volt.

    De Typhoon Micro 6 doet echter al 1800 rpm/Volt en is dus minder geschikt voor 3D slowflyers.

    Ik heb van HET-RC begrepen dat men werkt aan een Typhoon met een lagere rpm/V.
     
  3. bassman

    bassman

    Lid geworden:
    24 jun 2003
    Berichten:
    812
    Locatie:
    Hoogeveen
    Hoe lang gaat (bij normaal gebruikt) de geadviseerde gws aandrijving
    dan mee?
     
  4. Bert

    Bert

    Lid geworden:
    22 aug 2002
    Berichten:
    1.491
    Locatie:
    almelo
    Gemiddeld ongeveer een heel vliegseizoen. Omdat er in dit soort low cost motortjes soms wat grotere productie spreiding zit kun je wel eens pech hebben en is het soms wat sneller afgelopen. Een vervangings motor kost echter nog geen 10 Euro, dus dat is nog te doen.
     
  5. raymon

    raymon Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2003
    Berichten:
    6.470
    Locatie:
    Creil vlieg bij lvc emmeloord
    haha

    ik ''crachte'' mijn ultimate
    ffies een kwartiertje lijmen
    gas en hij gaat weer
     
  6. Rob

    Rob Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 mei 2002
    Berichten:
    1.948
    Locatie:
    Zutphen
    Het is al zo'n onzinnige post (net als deze :oops: ) maar :?
    Zeker ook maar een kwartiertje Engels bestudeerd :wink:.
     
  7. MaartenR

    MaartenR

    Lid geworden:
    29 apr 2003
    Berichten:
    850
    Locatie:
    Oldenzaal
    voor de duidelijkheid: crashte
     
  8. Theo

    Theo

    Lid geworden:
    3 sep 2002
    Berichten:
    3.060
    Locatie:
    Annen
    Begin me de laatste tijd toch steeds meer het volgende af te vragen:

    Zijn wij modelvliegers niet allemaal een beetje hetzelde. Willen wij ons allemaal niet onderscheiden van de rest door iets te bouwen wat een ander niet heeft. Iets te presteren wat een ander nog niet gelukt is. Zijn we met z'n allen niets steeds bezig het wiel opnieuw uit te vinden door zelf een model te ontwerpen terwijl er zoveel goed vliegende modellen zijn? Moet niet dat goed vliegende model toch vaak nog even aangepast worden zodat het nog net iets beter vliegt.
    Laten we eerlijk zijn, willen we niet allemaal even die "look" van onze collegavliegers hebben als we in de zaal staan door dat afwijkende model of onze uitstekende vliegkunsten?

    Staan er ineens hele volkstammen te vliegen met de Ultimate. :roll: 8O :?
     
  9. Rick NT

    Rick NT

    Lid geworden:
    29 dec 2002
    Berichten:
    1.594
    Locatie:
    Boxtel
    Gisteren met m'n Ultimate de eerste testvluchtjes gemaakt en enkele zwakke puntjes gevonden.

    Wat mij ook opviel was dat de bovenvleugel een positieve tipverdraaing heeft. De tips hebben een grotere instelhoek dan de wortel van de vleugel, dit zou in principe een slecht overtrek-gedrag kunnen veroorzaken. Oorzaak hiervan lijkt de wig op de N-strut te zijn, of heb ik iets verkeerd gedaan, buitenstruts verkeerd om er tussen gelijmd bv.

    m.vr.gr.

    Rick
     
  10. Paulraaf

    Paulraaf

    Lid geworden:
    20 aug 2002
    Berichten:
    770
    Locatie:
    Oegstgeest
    Theo, my thoughts exactly! :)

    Paul
     
  11. Han Veldhuis

    Han Veldhuis

    Lid geworden:
    27 apr 2003
    Berichten:
    1.395
    Locatie:
    Almelo
    ik heb mijn struts VOUT, dus dit is het slechte voorbeeld 8)
    [​IMG]
     
  12. Guest

    Guest Guest

    @ Theo & Paul,

    In tegendeel :wink: In de 10 jaar dat ik deze hobby nu beoefen heb ik hele line ups aan modellen gevlogen. Maar zeer zelden voldeden deze modellen aan mijn verwachtingen. Juist dankzij de hulp en het voorbeeld van BvdV heb ik nu eindelijk een indoormodel wat écht goed vliegt en aan de verwachtingen voldoet. Ik kan het dus alleen maar verstandig vinden van de hele volkstammen die hier een goed voorbeeld aan nemen. Het plezier weegt makkelijk op tegen de uniformiteit.

    Anders dan anders vliegt namelijk lang niet altijd even goed. Beproefde combinaties vaak wel. Hoewel ik ook van leuke originele dingen houd, is deze Ultimate bij mij wel een blijvertje.

    En kijk eens naar de Micro Magic (zeilbootje :wink: ). Eén grote eenheidsklasse en een plezier dat je daarmee kunt beleven! Juist omdat iedereen hetzelfde model gebruikt.

    Kortom......wat ben ik trouwens weer aan het oudkerken :D (nieuw Nederlands woord)
     
  13. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.817
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    of ik bouw een ultimate kit of didiers zijn funtana mini, iemand voors en tegens voor mij ?
     
  14. Rick NT

    Rick NT

    Lid geworden:
    29 dec 2002
    Berichten:
    1.594
    Locatie:
    Boxtel
    Dank je Han,

    Zo heb ik ze dus ook zitten. Ga nieuwe maken, met de balsa lijst die helemaal doorloopt. Struts bleek 1 van de zwakke punten te zijn. Misschien ligt het aan de resolutie van de foto, maar waar zijn jouw spandraden.

    Groetjes,

    Rick
     
  15. heino

    heino

    Lid geworden:
    17 okt 2003
    Berichten:
    306
    Locatie:
    Venray
    @ Rick NT

    Ik heb mijn struts op de goede manier erop geplakt en ik heb evengoed die verdraaing erin zitten en iemand bij ons in de club heeft die op de Voute(hahaha han toch) foute manier erop zitten en het vliegt allemaal hetzelfde dus gewoon laten zitten. :wink:

    Het enigste waar ik in het begin niet echt op gelet had was het zwaartepunt :D en als je er echt lekker indoor mee vliegen moet je ervoor zorgen dat ie niet te neus lastig is :!: anders zit je de hele tijd rond te vliegen met teveel de UP erin en als je op de kop vliegt DOWN en tijdens het hooveren wil ie veel sneller terug vallen.

    Ik heb het zwaartepunt nu zo staan dat ik met heeeeeeeel weinig UP of DOWN lig te vliegen :D maar dit is allemaal wel een persoonlijke smaak.
    Jij moet ermee vliegen dus jij moet het afstellen naar JOU smaak het is maar een TIP :idea:

    @ Paulgraaf en Theo
    Het gaat er niet om WAAR je mee vliegt maar WAT je er zelf allemaal mee kan doen :wink: zo kun je jezelf ook onderscheiden met de rest 8)
    Persoonlijk ben ik een koudkleum :? en vond ik het idee van indoor vliegen wel leuk(met de gedachte lekker warm binnen vliegen :D ) ook omdat ik zoiets ook op de beurs in Dortmund had gezien.

    Maar tot mijn verbazing kan ik er ook veel dingen ermee oefenen waarvoor je normaal hele dure 3D kisten voor moet kopen :D tuurlijk is het niet helemaal hetzelfde maar in iedergeval kan ik een beetje routine krijgen in een heleboel figuren vliegen of dingen ermee doen.
    En als het mis gaat :) ff wat seconde lijm en wat zapkicker en weer vliegen :wink: is het na een aantel keren niet meer te repareren gewoon weer een depron kitje van 15 eurotjes ff in elkaar plakken alles om zetten en vliegen maar weer 8)

    Goedkoper kan je het niet oefenen :!: en als het weer rustig is en de buren weg zijn, ff oefenen in de achtertuin :D want veel ruimte heb je voor zo een kissie niet nodig.

    Grtz,
    Heino
     
  16. heino

    heino

    Lid geworden:
    17 okt 2003
    Berichten:
    306
    Locatie:
    Venray
    Ojaa @ Rick NT

    Maak alles niet TE sterk want het is makkelijker en goedkoper om wat depron te lijmen dan je motorrisering of besturing te moeten vervangen.
    Na een paar keer plakken word het geheel toch stugger en misschien wel sterker dan orgineel :D

    Grtz,
    Heino
     
  17. Han Veldhuis

    Han Veldhuis

    Lid geworden:
    27 apr 2003
    Berichten:
    1.395
    Locatie:
    Almelo
    @Rick

    sorry geen spandraden,
    ik heb de N-strut gewoon recht gelaten met een balsa latje er achterlangs.
    en ipv spandraden heb ik 1.2mm koolstof

    8) en dat is sterk genoeg :oops:
     
  18. boss

    boss Guest

    @ allemaal!

    heb nu net een paar dagen m'n 75% ultimate af (52 cm)! Heb er al een aantal keer mee gevlogen en hij vliegt super. Omdat ie wat kleiner is durf ik er wat meer mee dan met de 100% versie...ik vlieg nu met een 6x120mAH nimh pack met een motortje uit een gws edf-50bh en een 5:1 vertraging met een 9x4,7 prop. ik ga nog een 2 of 3 cel 350 mah kokam pack maken voor betere vluchten en ook een nieuwe aandrijving van gws, met de 1:6 vertraging en hetzelfde motortje. de ulti weegt nu vliegklaar rond de 130 gram! jah...wat hebben jullie aan deze info, geen idee, gewoon ff vertellen en misschien iemand op goede ideeen brengen! :D
     
  19. Rob

    Rob Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 mei 2002
    Berichten:
    1.948
    Locatie:
    Zutphen
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina