Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
klinkt logisch, geen idee of dat hier ook zo werkt.....Werkt via het principe van communicerende vaten.
Ik ben van plan om in mijn nieuwe kist naast de YGE regelaar een kleine 2S buffer accu aan te sluiten. Of dekt dat niet hetzelfde? Waarom zou ik een van deze systemen moeten nemen?
Ik kan het verkeerd begrijpen hoor.... Maar is de veiligste manier niet om idd een klein NiMH pack en een YGE regelaar te nemen?
Met de shotkey diode leg je beide voedingen aan 1 diode... Wat gebeurd er als die stuk gaat ?? Spanning totaal weg? Blijft er altijd 1 doorgeschakeld? Of kan het zelfs dat beide spannings bronnen tegelijk doorkomen ... Met het risico voor je esc
Het nadeel is wel dat je met een NiMH pack geen melding krijgt.. De ultra guard zal 0,5 volt zakken waardoor je via je telemetry een melding zou kunnen genereren
Precies! En kan je dus als je dat wenst direct een melding krijgen... Zodat je weet dat er een probleem is en veilig kan gaan landen... Ik denk een goede keuze zo'n ultra guard...
Net zo goed als de nog simpelere YGE oplossing.
Rick
Net zo goed als de nog simpelere YGE oplossing.
Rick
De YGE is één van die regelaars waar je wel een 4 cellen NiMH accu gewoon zonder diodes oid parallel aan kan zetten zonder dat er problemen ontstaan.
Die regelaars kan en mag je bij meer motoren ook gewoon parallel op een ontvanger aansluiten, de stroombelastbaarheid is dan de som van die van de regelaars apart. Voor de meeste F5J modellen is dit natuurlijk niet relevant.
Je zult alleen het spanningsalarm op je telemetrie op 4.8 volt moeten zetten om een betrouwbare indicatie te krijgen dat je over bent gegaan op de noodstroom.
Rick
Deze optie gebruik ik al een paar jaar in mijn Macchiato, zonder probleem.
Ik maak hier gebruik van een YGE 80 ampère en een 4 cellen NIMH zonder diodes. De BEC stekker en de NIMH stekker zitten beiden in de ontvanger.
Als ik stop met vliegen, haal ik de aandrijfaccu 3S van de ESC en verbreek de verbinding met de NIMH.