Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Man, waar je zin in hebt!
Veel te heet.
Respect!
Vanochtend om 5 uur de ene kant van mijn mal gelost, ook weer goed gelukt en daarna aan het bouwen geslagen, een Greatplanes Viper 500.
Maar om 7 uur stond ik alweer drijfnat onder de douche, niet te doen!
Ben benieuwd.
Je zou toch eens moeten experimenteren met vacumeren.
Dat strega rompie is 175 gram, ik denk dat ik hem makkelijk onder de 100 gram zou kunnen krijgen als ik hem vacuum zou bouwen, dat is het gewicht van de motor.
Hij zal dan iets duurder moeten worden omdat je meer materiaal verbruikt en het iets meer werk is maar de romp zal met minder weefsel stijver en lichter worden.
Vacuüm heb ik jaren gedaan, zo een pomp moet blijven lopen, daarna weer de delen aan elkaar zetten. Ik heb geen super werkplaats zoals vroeger achter mijn winkel.
@GJ ik zal een lichte romp van de Ultra Racer voor je maken, wil je de vleugel met balsa ingedekt hebben of abachi ? Hoeveel grams glasdoek wil je in de vleugel hebben, of zo een band die in de E2K Scorpion zit.
Vleugel graag balsa, weefseltje mag 25 of 49 grams zijn en dan is een band van een cm of 3 breed op het dikste punt (30%) genoeg.
Torderen doet de vleugel nog niet bij deze snelheden dus het is alleen maar om de druk van de ligger te verdelen.
En flexi scharnieren graag.
Maar haast je niet, ik ben nog even een nieuw toilet aan het bouwen in mijn huis en de hobbykelder moet ik nog witten en wat ledlampen ophangen zodat ik zie wat ik doe.