Ultra racer III

20220217_160203.jpg
20220217_160203.jpg
20220217_160203 2.jpg
20220217_160203 2.jpg
 
Derde generatie Ultra racer, Lipo 3S 2650 0f 2200 of evt 1800, 4S is ook mogelijk.

Jaar mee gevlogen nu, vliegt zalig, strak, en snel.
Ik heb gevlogen met 3S 2650

Motor Leopard 2860-2910 KV of MEGA AC-N 16/15/3

Spanwijdte 985mm
Lengte 675 mm
Neus 36mm doorsnede
Gewicht zonder Lipo 810 gram
 
Een 2850-2700kv kan ook gebruikt worden dat geeft minder vermogen met een 6x4 prop en 2200 Mah.
Ik een er nog een aan het bouwen voor een MEGA AC-N 16/15/3 voor een 4S.

Decals in verschillende kleuren mogelijk. Romp kleur ook.
Of een blanke romp om zelf te spuiten. Transparante kleur is ook mogelijk
 
Gert-jan uitleg waarom 6s te gebruiken:


Met 3S wordt je stroom te hoog om wat vliegtijd te houden.

Beter is 4-6 S.

Gewicht van het pakket blijft gelijk, je neemt kleinere cellen maar omdat je totale stroom lager wordt gaat het rendement omhoog, meer stroom is meer warmte en meer weerstand in de kabels en motor.

Het praktische bewijs is geleverd in F5B.

Vroeger mochten we tot 6S gebruiken, maximaal aantal rakken was dan 45.

Nu op 10S halen ze 51 met dezelfde hoeveelheid energie.


GJ



Je moet zo rond de 20-24000 toeren op de prop hebben.

6S is onder belasting 21 Volt, dus dan krijg je:

22000 :21 = rond de 1000 KV.

Stroom zal rond de 45A liggen maar je kan niet het hele pakket in 1 keer leegvliegen, dan zal je motortje wat warm worden.

Maar dat kan al helemaal niet met een 4S want daar gaan veel hogere stromen doorheen.


GJ

Dat had ik al begrepen ja . Maar mijn vraag is meer welk merk motortje en waar zijn deze te koop ? Ik ben al wel aan het rondneuzen geweest maar of het is geen 6s of geen 28 mm of het is een heli motor maar een as waar geen propadapter voor is. Ik had Look al gevraagd maar die zei dat jij wist welke motor

GJVO zei:

Je moet zo rond de 20-24000 toeren op de prop hebben.

6S is onder belasting 21 Volt, dus dan krijg je:

22000 :21 = rond de 1000 KV.

Stroom zal rond de 45A liggen maar je kan niet het hele pakket in 1 keer leegvliegen, dan zal je motortje wat warm worden.

Maar dat kan al helemaal niet met een 4S want daar gaan veel hogere stromen doorheen.



GJ



Ten eerste, een motor is nooit voor 4, 5 of 6S.

Je kan elke motor op elke accu laten lopen, als het toerental maar niet te hoog wordt.

70000 bij een binnenloper en ik zou een buitenloper niet veel verder dan 25000 rpm gebruiken.

1 zoekopdracht op Google en deze komt er meteen uitrollen.

https://hobbyking.com/en_us/propdrive-v2-2836-1000kv-brushless-outrunner-motor.html?___store=en_us


Alleen nu even niet leverbaar maar je kan elke 2836 doe zo rond die 1000 KV zit gebruiken op 6S.

Hier nog een optie, een 1120KV.

https://www.ebay.de/itm/SURPASS-283...r-with-Screws-for-RC-Fixed-wing-/402185789381


SURPASS 2836 1120KV /880kv/750kv Brushless Motor with Screws for RC Fixed-wing




Zelfde torretje maar dan bij Banggood..

https://www.banggood.com/SURPASS-Ho...nit-p-1615379.html?ID=518298&cur_warehouse=CN


SURPASS Hobby C2836 750KV / 880KV / 1120KV borstelloze buitenmotor voor RC vliegtuig EDF-ventilatoreenheid met vaste vleugels - 1120kv



Met een APC-E 7x6 propje:

Current: 35.97 A

Voltage: 20.53 V

Revolutions*: 21490 rpm

electric Power: 738.4 W

mech. Power: 620.6 W

Efficiency: 84.0 %


Snelheid horizontaal 175 km/u


GJ

PS ik zou dan wel een betere kwaliteit motor willen hebben !

Heeft iemand advies ?
 
  1. Leopard: LC2826-14T 1250kv
Expertly designed and precisely constructed using the most advanced CNC components, Leopard Brushless Motors adhere to the highest and strictest quality standards. Leopard Power Model Co. has over 15 years experience manufacturing high quality precision hardware, and is focused on ensuring the consistency of their products. Constructed from beautifully anodized aluminum alloy and top-quality components, Leopard motors deliver optimum performance, quality, and reliability at a price much less than many other premium motor brands on the market today.

Leopard LC-series brushless motors feature an extended shaft which protrudes out the rear of the motor. This allows the user flexible mounting options without having to disassemble the motor to reverse the shaft. The user can either (1) mount the motor in a traditional manner against the front of a firewall and use the included bolt-on prop adapter, or (2) mount it against the rear of the firewall with the shaft extending forward. This mounting option is most common in sailplanes or racer-style models. For front-mounting applications, you can use the included prop saver with rubber retaining bands or supply your own collet-style adapter or spinner.

What's included:

● (1) LC2826-14T 1250kv motor, pre-soldered with 3.5mm male bullet connectors
● (1) Set of matching 3.5mm bullet connectors for your ESC
● (1) X-mount plate
● (1) Bolt-on style threaded prop adapter
● (1) Prop saver with two rubber retaining bands

Features:

● Lightweight design uses reinforced materials to ensure high-speed operation under constant conditions
● High efficiency w/ low running temperatures
● Built from top-quality materials with premium imported bearings
● Dynamic balancing accuracy of at least 99%, greatly improving the efficiency of the motor.
● Hand wound with precision
● High overload capacity
● Excellent heat dissipation
● Designed to endure even the most demanding applications
● Long service life with minimal maintenance required

Specifications:

● KV: 1250
● Lipo cells: 2-3s
● No load current (7.4v): 0.6A
● Max current: 16A
● Power: 192W (See chart linked below)
● Resistance: .1365 ohm
● Prop adapter shaft diameter: 5.0mm
● Motor shaft diameter: 3.175mm
● Dimensions: 27.8 x 26.0
● Weight: 43g (motor only)* | 50g (with prop adapter & x-mount)*
● Prop: 9x4.7 - 10x4.7
 
  1. Leopard: LC2826-14T 1250kv: deze zou buiten de neus geplaatst kunnen worden of een Turnigy SK3 3542 -1250 KV aan de buitenkant rompneus??
  2. Ik heb gekozen voor een korte romp, om het pylon vlieggedrag te voelen, toch vliegt het model strak en betrouwbaar. Een lange romp vind ik niet wendbaar en saaier vliegen. Met een korte romp kan je korte strakke bocht vliegen. Dus lekker hoeken.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb hem nog steeds niet afgebouwd.
Moet nog steeds een nieuwe vleugel bouwen..

Ik heb wel een Surpass 2958 3380KV in een Avionik gehangen op 3S.
Dat loopt zo tegen de 200 in horizontale vlucht.
Een Ultraracer heeft meer frontaal oppervlak dus die zal dan iets langzamer gaan.
Betere optie (efficienter) is om die motor te voorzien van een vertraging.
Ik heb er al 1 gebouwd die ook in een Avionik komt.
Kontronik KPG25 gear met een adapterplaat kost 80 Euro, de motor kost 32 euro.
Daar dan een 7x21 prop op, gaat over de 250 en trekt dan 45A aan stroom op 5S 1800.
In de Avionik gaat er een 10x27 prop op en dan loopt ie 370 km/u en voordeel van een motor met vertraging is dat het fluisterstil is.
En hoe snel en stil het is kan je hier zien.


GJ
 
  • Like
Reactions: Cnn
Dat is niet jouw profiel, dat is wat ik aangeraden heb.
En ik had jouw vleugel maar die was verkeerd gesneden, de ene was dikker dan de andere.
Dus kon ik die niet gebruiken.
Ik gebruik hetzelfde profiel, iets gemodificeerd.
En ik heb de vorm iets veranderd, ook aerodynamisch wat beter.
CIMG0001.JPG



Ik wacht alleen tot het warmer word want ik kan nu niet met epoxy werken, te koud.
Vannacht is zelfs een deel van mijn dak van mijn huis gewaaid, dus hier stormt het ook.

GJ
 
Laatst bewerkt:
Props zijn altijd lastig en het is een beetje kennissenwerk.
Ik heb destijds mijne van Markus Koch gekocht.
Maar er is ook een mannetje in Duitsland dat ze commercieel verkoopt.
Het zijn meestal klapprops.
Prijs van een 7x13 ligt ergens op 45 Euro, zonder spinner.
Je kan Andreas Mehlbehr mailen.
a.mehlbeer@web.de
Hij bouwt verschillende maten.
Maar de 10x21 en 10x27 is moeilijk aan te komen, ook heb je daar een speciale spinner bij nodig.
Ik kan er wel aankomen maar dan moet je even een PBtje sturen, ik gooi het niet openbaar.

GJ
 
Ik wil op een nieuwe Ultra de Turnigy D3548/4 -1100KV voor de neus monteren, met 6s 1600mah met bovenstaande prop als die te krijgen zijn.
 
Back
Top