ultramat 10 op 220 volt?

@ fred@fred

ik heb mensen wel eens zien ''knoeien'' met een accu tray en een autolamp maar dit lijkt mij persoonlijk niets ook zou ik lipo accu's niet ontladen via de lader omdat dit eigenlijk geen nut heeft gewoon lekker leeg (tot de minimaal toelaatbare spanning) vliegen die handel :P, nicd en nimh zou je kunnen ontladen maar dit is zeker niet nodig na elke laad beurt en voor die ene keer dat je het zou willen doen is er vast wel iemand op de club waar het bij zou mogen?

groet,

Roy

Inderdaad, als je NiCd's en NiMH's één of twee keer per jaar ontlaadt is dat meer dan genoeg en er zal best wel iemand met een uitgebreidere computerlader zijn, die dat voor je wil doen. Met name na een lange periode van niet-gebruiken wil een keer of drie cyclen nogal eens een verbetering geven. Het elke keer ontladen, zoals autorijders doen, kost alleen maar levensduur en dat is zonde van het geld. Een accu gaat tenslotte maar een x aantal cycles mee.

Ik zie zelf ook het nut niet in van het ontladen van accu's. (behalve dan natuurlijk bij gebruik van een RC model...)

Als je toch lipo's zou willen ontladen, de Hyperion Lipo Balancer LBA10 heeft de mogelijkheid om Lipo's middels een externe stroomverbruiker (bijv. een autolamp) te ontladen.

Zoals ik zelf heb ondervonden, is een balancer een nuttige uitbreiding op de Ultramat 10.

Heren, Heren,

bedankt voor jullie snelle en vele antwoorden.
op de baterij staat dat ik hem eerst moet ontladen voor ik hem ga gebruiken.

ik neem aan dat jullie "profs" er veel ervaring in hebben.

Bedankt en ik weet wat in vanmiddag ga doen :D :D :thumbsup:

Back