In dit soort gevallen kan het zijn, dat er wat mankeert aan de te laden accu, aan het adapterbordje (dat bij al die verschillende balancer-stekers meestal nodig is), aan de instellingen op de lader en tenslotte aan de lader zelf.
De meeste dingen kun je zelf controleren. Daarnaast is het raadzaam om te controleren of het slechts met één LiPo fout gaat of dat ook met meerdere accu's problemen ontstaan.
Uiteraard kun je ook met het hele handeltje terug gaan naar je winkelier, zodat deze even mee kan kijken. Deze kan op z'n minst vaststellen of het met een andere Ultramat 14 Plus wél goed gaat. Als dat zo is, mag deze van mij (servicedienst Graupner Nederland + België) normaal gesproken de lader ter plaatse omruilen. Uiteraard moet-ie daarvoor op dat moment wel even telefonisch kontakt opnemen. Insturen of langsbrengen bij de servicedienst kan ook, waarbij ook bij voorkeur alles aanwezig moet zijn. Dat de accu niet van Graupner is maakt daarbij niet uit. Niet vergeten, dat er bij garantieclaims een aankoopbonnetje of een kopie daarvan aanwezig moet zijn.
Graupner hanteert op de Ultramat laders een zeer soepel garantiebeleid (24 mnd). De enige voorwaarde is, dat er een aankoopbon aanwezig is.