Ultramat 14 plus

Vorige week een Ultramat 14 gekocht om lipo batterijen op te laden van mijn KDS heli.Opladen gaat ZONDER de balanceerstekker met 4,2V,maar als ik de balansstekker inplug krijg ik telkens de melding:Batt Voltage to High en begint ie te piepen dat er iets fout is.
De batterijen zijn 2200mah.
Iemand raad?

Vorige week een Ultramat 14 gekocht om lipo batterijen op te laden van mijn KDS heli.Opladen gaat ZONDER de balanceerstekker met 4,2V,maar als ik de balansstekker inplug krijg ik telkens de melding:Batt Voltage to High en begint ie te piepen dat er iets fout is.
De batterijen zijn 2200mah.
Iemand raad?
Maf hoor ik had dezelfde ervaring, weet nog steeds niet wat er aan de hand is.
Heb em verkocht en kocht een imax.
Maar ik houdt dit topic in de gaten, toch benieuwd wat er aan de hand was/is.

Ik gok dat je lader het verkeerde aantal cellen detecteert. Heb je hetzelfde probleem als je je accu een beetje ontlaad?

Prik je eerst de balanceer stekker aan je lader of prik je eerst de hoogspanning eraan?

En als het goed is moet je om te gaan laden de enterknop indrukken, Maar als je deze iets langer ingedrukt houd gaat hij zelf kijken hoeveel cellen je aan het laden bent.

Groeten mark

(ps: weet niet helemaal zeker meer of het zo werkte)

Balancer board aansluiten met de accu eraan, dan de echte laadplug eraan, enter knop ingedrukt houden en gaan, detecteerd dan zelf het aantal cellen.. vraagt ie om het aantal cellen is er iets niet goed met je balance kabel of je pack..

Balancer board aansluiten met de accu eraan, dan de echte laadplug eraan, enter knop ingedrukt houden en gaan, detecteerd dan zelf het aantal cellen.. vraagt ie om het aantal cellen is er iets niet goed met je balance kabel of je pack..
Bij mij gaf ie dan het juiste aantal cellen en voltage om daarna weer een vermelding te hoog voltage te geven, werd er moedeloos van.

Ik heb ook een Ultramat 14+.Ik probeer al een dag of 2 mijn LiPo's op te laden maar ik krijg continue "connect break".Dit houd volgens de gebruiksaanwijzing in dat er iets niet goed aangesloten is.Nou ik heb alles nagelopen en zelfs de draden op de connectors er opnieuw op gesoldeerd maar niet helpt alles opnieuw aangesloten maar hij blijft deze opmerking geven.Sluit ik alleen de batterij aan zonder balansstekker gaat ie gewoon opladen prik ik de balansstekker erbij kapt ie er weer mee.Wordt er moedeloos van heb alle manieren al geprobeerd eerst de balancer dan de stekker en andersom maar niets helpt.Het is een tenergy 11.1v 1600mah LiPo en maar 1x me gereden.iemand een idee of hier ervaring mee??

Bij mij gaf ie dan het juiste aantal cellen en voltage om daarna weer een vermelding te hoog voltage te geven, werd er moedeloos van.

Nog even extra antwoord editten werkte niet..?

Als je de balance stekker aansluit als 1e, dan pakt ie zelf het aantal cellen. daar hoef je niks voor te doen dan! ik denk dat je lader dan gewoon 2s denkt dat het is, terwijl het 3s.. dan is het inderdaad een te hoog voltage.. balance boardje nog wel heel?:confused:

Ik heb ook een Ultramat 14+.Ik probeer al een dag of 2 mijn LiPo's op te laden maar ik krijg continue "connect break".Dit houd volgens de gebruiksaanwijzing in dat er iets niet goed aangesloten is.Nou ik heb alles nagelopen en zelfs de draden op de connectors er opnieuw op gesoldeerd maar niet helpt alles opnieuw aangesloten maar hij blijft deze opmerking geven.Sluit ik alleen de batterij aan zonder balansstekker gaat ie gewoon opladen prik ik de balansstekker erbij kapt ie er weer mee.Wordt er moedeloos van heb alle manieren al geprobeerd eerst de balancer dan de stekker en andersom maar niets helpt.Het is een tenergy 11.1v 1600mah LiPo en maar 1x me gereden.iemand een idee of hier ervaring mee??

Ik heb een gelijkaardig probleem gehad met 1 van mijn lipo's. Ik had toen ook vanalles geprobeerd, van andere manier van aansluiten tot andere connectors eraan zetten.

Ik heb dit toen ook voorgelegd aan een kenner en hij kwam tot de conslusie dat mijn lipo overleden was. De lipo stond ook een heel klein beetje bol.
(Een anderen lader wilde deze lipo trouwens wel nog opladen. Maar met een Graupner lukte het niet meer.)

Ik heb een gelijkaardig probleem gehad met 1 van mijn lipo's. Ik had toen ook vanalles geprobeerd, van andere manier van aansluiten tot andere connectors eraan zetten.

Ik heb dit toen ook voorgelegd aan een kenner en hij kwam tot de conslusie dat mijn lipo overleden was. De lipo stond ook een heel klein beetje bol.
(Een anderen lader wilde deze lipo trouwens wel nog opladen. Maar met een Graupner lukte het niet meer.)

Volgens mij zijn ze gewoon nog goed.Heb ze op tijd uit uit de auto gehaald want er zit beveiliging op en ze staan zeker niet bol.

Volgens mij zijn ze gewoon nog goed.Heb ze op tijd uit uit de auto gehaald want er zit beveiliging op en ze staan zeker niet bol.

Bij mij zit ook een beveiliging op de auto en toch moet er iets gebeurd zijn.
Bij de eerste problemen stonden ze bijna niet te zien bol. Het waren geen hardcases, dus is het eventueel bol staan duidelijk te zien. Ik heb de lipo dan nog een paar keer kunnen laden met een andere (niet-graupner) lader en ik had toen de indruk dat ze boller stonden na het rijden. Sedertdien heb ik ze niet meer gebruikt.

Ik zal ze is laten onderzoeken heb er maar 1 x mee gereden.Heb ook niet de indruk dat ze bol staan het is ook geen hardcase dus naar mijn idee goed.Ik merk wel dat er veel problemen zijn met laden van Lipo's op de ultramat 14+ als ik het forum zo is doorneem.Had eerst ook problemen met low/high voltage toen ik em wou laden.Nog iemand die goede Lipo's aan kan raden voor een E-revo 1/16 die ook goed te laden zijn met een Ultramat 14+??

In dit soort gevallen kan het zijn, dat er wat mankeert aan de te laden accu, aan het adapterbordje (dat bij al die verschillende balancer-stekers meestal nodig is), aan de instellingen op de lader en tenslotte aan de lader zelf.

De meeste dingen kun je zelf controleren. Daarnaast is het raadzaam om te controleren of het slechts met één LiPo fout gaat of dat ook met meerdere accu's problemen ontstaan.

Uiteraard kun je ook met het hele handeltje terug gaan naar je winkelier, zodat deze even mee kan kijken. Deze kan op z'n minst vaststellen of het met een andere Ultramat 14 Plus wél goed gaat. Als dat zo is, mag deze van mij (servicedienst Graupner Nederland + België) normaal gesproken de lader ter plaatse omruilen. Uiteraard moet-ie daarvoor op dat moment wel even telefonisch kontakt opnemen. Insturen of langsbrengen bij de servicedienst kan ook, waarbij ook bij voorkeur alles aanwezig moet zijn. Dat de accu niet van Graupner is maakt daarbij niet uit. Niet vergeten, dat er bij garantieclaims een aankoopbonnetje of een kopie daarvan aanwezig moet zijn.

Graupner hanteert op de Ultramat laders een zeer soepel garantiebeleid (24 mnd). De enige voorwaarde is, dat er een aankoopbon aanwezig is.

Back