Ultramat 14 verborgen menu?

Ik zit net met mijn nieuwe ultramat 14 te spelen en kom net in een menu terecht waar volgens mij niks over in de handleiding staat.

Zo kom je erin:
Netspanning op de lader
Wacht op verdwijnen van de ladernaam op het scherm
Druk de twee middelste knoppen ( DEC + INC ) tegelijkertijd in.

Vervoglens kun je met de INC & DEC knop door 3 schermpjes heen navigeren:
-----------
12.13Vi
25.07 Vo
-----------
0.000 Vp
0mVcut
-----------
0m 00S
0mAh
-----------

Kan iemand hier wat meer over vertellen?

Ik denk dat dit een menu is om de lader af te regelen (de fabrieksinstellingen). Als dat zo is dan moet je uitkijken want als je daar iets invult of aanpast zou het de goede werking van je lader kunnen beïnvloeden.
Heel veel electronische apparaten hebben zulke "verborgen" menu's. Vrijwel elke computer monitor en moderne TV heeft ook zo iets. Ik ben supervisor van een reparatie afdeling van zulke monitoren en TV's. Daarom moeten we regelmatig in die menu's zijn om een monitor af te kunnen regelen. En nee ik ga NIET vertellen hoe je daar in komt! 8O
Sommige mensen hebben die menu's ook gevonden en zijn er in gaan rommelen. De hele monitor kan daardoor ontregeld raken en dan sturen ze hem onder garantie op want hij doet het niet (goed) meer. Meestal is het wel te zien als er in de fabrieksinstellingen is gerommeld. Er staan dan waardes in die niet logies zijn of soms zijn alle waardes naar 0 of maximaal gereset. Dat is iets wat niet vanzelf gaat!
Dus blijf uit die menu's want de kans is groot dat er dan iets fout gaat en als je dan garantie gaat claimen kan je wel eens van een koude kermis thuis komen.

TOEST: 2x MODE dan 1x ENTER dan DEC en INC tegelijk en je hoort ineens een Duits techno deuntje!

Geintje natuurlijk... Ik dacht dat ik er wellicht wat aan zou hebben. Maa rgoed, ik zal normaal doen en gewoon genoegen nemen met de saaie functies van de lader, maar zit nu uiteraard wel 10000 toestcombinaties op mijn monitor te proberen! :P

Ach we hebben allemaal toch wel een keer een dvd speler regiovrij gemaakt ofzo? Hey, bedankt voor je reactie!

Pixelfixer zei:
..... maar zit nu uiteraard wel 10000 toestcombinaties op mijn monitor te proberen! :P .....
Het enige dat ik er van wil zeggen is dat je er zelfs dan nog niet bent. :lol:
Alle gekheid op een stokje, probeer het liever niet. Als je ergens iets verkeerd doet kan je je monitor totaal ontregelen en dan kan je het zelfs niet meer terugzetten omdat je niet meer kan zien wat je doet. :roll: De reparatie kosten kunnen dan tegen vallen. Het geheugen Ictje moet eruit gehaald worden, van standaard waardes worden voorzien in een programmer. Daarna het Ictje weer in de monitor solderen waarna de monitor helemaal opnieuw afgeregeld moet worden. De kosten lopen dan al snel op tot tussen de €75 en €100. Arbeidsloon is het grootste deel daarvan.

Volgens mij wil je nu snel bij de "club van 5000" of je zit toetscombinaties op je muis te proberen met je dubbele post!

Ik zal zeker voorichtig zijn, ik zat ook maar te geinen hoor. Ben nou wel al lid van club van 10+ hoor!

Back