Unieke rondleiding bij de Marine

Discussie in 'Duikboten' gestart door gbosman, 11 aug 2008.

  1. Rob Landsbergen

    Rob Landsbergen

    Lid geworden:
    28 okt 2005
    Berichten:
    373
    Locatie:
    Bennekom
    Hallo Gerben,

    het is alweer enige tijd geleden dat we iets over deze mogelijke "excursie" hebben gehoord en ik ben dan ook erg nieuwsgierig naar de stand van zaken. Zijn er verdere ontwikkelingen?

    Groeten,
    Rob
     
  2. SRS

    SRS

    Lid geworden:
    23 mei 2005
    Berichten:
    3.739
    Sow, telefoonnummer kwijt?:lol: Al wat vorderingen?

    Groet,

    Douglas
     
  3. MDBG

    MDBG

    Lid geworden:
    10 feb 2005
    Berichten:
    2.335
    Locatie:
    Provincie Groningen
    Hallo Douglas,
    dat wat Gerben schrijft,

    "Maar het contact verloopt niet zo trefzeker als dat ik had gedacht. Het opgegeven emailadres werkte niet"

    sta ik voor 500% achter.
    De Nederlandse Marine is niet zo snel.
    Er wordt heel veel met mensen geschoven.
    Vandaag werkt iemand op deze afdeling en morgen alweer daar.
    Via de telefoon iemand te krijgen is nog moeilijker dan via mail.
    Je moet eerst een koerier sturen om ze te waarschuwen dat je belt want anders wordt de telefoon niet opgenomen bij de Marine.
    Hoe zou het trouwens gaan als er een oorlog dreiging is?
    Ik heb er ervaring mee gekregen bij het organiseren van 2 tentoonstellingen tijdens de vlootdagen.
     
  4. SRS

    SRS

    Lid geworden:
    23 mei 2005
    Berichten:
    3.739
    Oh ja, bij Soesterberg ging het ook al niet anders.

    Was ik even vergeten...

    Douglas
     
  5. Annaars

    Annaars

    Lid geworden:
    13 nov 2006
    Berichten:
    69
    Locatie:
    Gouda
    Rondleiding Sub

    Hoi allemaal,

    Om maar gelijk met de deur in huis te vallen, ik ben me er even mee gaan bemoeien. Het toeval wil dat de vader van een van mijn jeugdpostleden (Strandwacht Den Haag) werkzaam is bij de onderzeedienst :)worship:). Zijn boot ligt op dit moment aan de kade in verband met een opknapbeurt. Inmiddels heb ik al het voorrecht gehad een persoonlijke rondleiding op zijn boot te krijgen (voor de ongelovigen, foto's zie onder :thumbsup:). Ik heb van Gerben de gegevens van de aanmeldingen en zijn contact gehad. Ik hoor waarschijnlijk in de loop van volgende week hoe we dit nieuw leven ingeblazen kunnen krijgen. Kortom, even volhouden nog!

    De plaatjes...
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Grtz,
    Ronald.
     
  6. Lex Verkuijl

    Lex Verkuijl

    Lid geworden:
    30 okt 2004
    Berichten:
    4.620
    Locatie:
    Lelystad
    Hé Ronald,

    BOFKONT !!
     
  7. SRS

    SRS

    Lid geworden:
    23 mei 2005
    Berichten:
    3.739
    Toe maar, gelijk even de ogen uit de kop steken he. Maar vindt het leuk voor je, zou er zelf ook (mis)bruik van gemaakt hebben.... En die smile he, kan ie nog GROTER.....

    Jaja, dat zeggen ze allemaal lijkt het wel..... Volgende week, eerst zien dan geloven....:hammer:Hahaha.
     
    Laatst bewerkt: 5 nov 2008
  8. gbosman

    gbosman

    Lid geworden:
    6 jun 2005
    Berichten:
    160
    Locatie:
    kampen
    Mensen,
    Ik zal maar niet vertellen hoeveel moeite ik er voor heb gedaan. Het moge duidelijk zijn dat ook ik er naar toe wil;)
    In ieder geval was telefonisch een ramp, als je voorbij de telefoniste wil komen tenminste...
    Via de mail was ook een ramp, ondanks het opnieuw verkrijgen van het juiste email adres via een ander contact persoon aldaar kwam de mail niet aan.
    Ik heb de opgavelijst verstuurd per post naar de betreffende persoon. Daarnaast is het zoals hieronder te lezen is ook via een tweede persoon de organisatie in gezonden.
    Het wachten is nu op de activiteiten van de Marine zelf, wat wij van onze kant er aan hebben kunnen doen is gedaan (zucht).

    Ik hoop dat wij met z'n allen binnenkort een uitnodiging per post krijgen, anders moet ik doorlopen tegen die andere foto's aan kijken op dit draadje en dat doet pijn aan de ogen:cool:

    groet,
    Gerben
     
  9. MDBG

    MDBG

    Lid geworden:
    10 feb 2005
    Berichten:
    2.335
    Locatie:
    Provincie Groningen
    Gerben,
    ik weet helemaal hoe je je voelt.
    De Marine belooft veel en zegt veel toe.
    Jij geeft het door en staat op een gegeven moment voor paal.
    Dat is jammer genoeg de Nederlandse Marine.
    Ik weet helemaal hoe je je voelt, BELAZERD!

    Hein
     
  10. SRS

    SRS

    Lid geworden:
    23 mei 2005
    Berichten:
    3.739
    Ik eens goed kijken naar de eerste foto... Mocht je bang worden in oorlogstijd heb je in ieder geval de toiletrol bij de hand voor het geval dat je je broek volgescheten hebt.....

    Whhhaaaahahahaha.
     
  11. flowhellow

    flowhellow Guest

    wow leuk zeg
     
  12. Annaars

    Annaars

    Lid geworden:
    13 nov 2006
    Berichten:
    69
    Locatie:
    Gouda
    Hoi allemaal,

    Afgelopen weekend mijn contact (Marco) weer even gesproken, dus tijd voor een update.
    De naam die Gerben op heeft gegeven lijkt niet te kloppen (andere voornaam), wat een mogelijke reden is voor het mislopen van Gerben's mailpogingen. Marco gaat deze week even bij hem langs om het bezoek door te nemen. Mocht dit om wat voor reden dan ook niet het gewenste antwoord opleveren heb ik al de toezegging dat hij zelf de rondleiding voor ons gaat regelen. Het bezoek gaat dus sowieso door!
    Zodra ik meer info krijg, volgt weer een update.

    Grtz,
    Ronald.
     
  13. Lex Verkuijl

    Lex Verkuijl

    Lid geworden:
    30 okt 2004
    Berichten:
    4.620
    Locatie:
    Lelystad
    Da's goed bericht Ronald! We wachten allemaal in spanning op wat de goede (heilig)man gaat brengen ..... :yes::D:yes:

    PS mooie avatar!!
     
  14. Annaars

    Annaars

    Lid geworden:
    13 nov 2006
    Berichten:
    69
    Locatie:
    Gouda
    Thnx! Deze goedheiligman heeft mij al toegang gegeven tot een prive-archief van foto's :p. Ik ga nog even de discussie aan over welke foto's ik ook voor anderen (lees: jullie) beschikbaar mag stellen. Zitten zeker een paar juweeltjes bij, o.a. van een oefening met reddingsmateriaal (met mini-rescue-subs en 1-persoons duikpakken (die metalen apparaten, geen rubber ;)) ergens voor de kust van Italië, erg spectaculair! Ook dit wordt vervolgd...

    Grtz,
    Ronald.
     
  15. gbosman

    gbosman

    Lid geworden:
    6 jun 2005
    Berichten:
    160
    Locatie:
    kampen
    Geweldig Ronald!
    Ik ben blij dat je hieraan meehelpt. Problemen genoeg maar de bijnaam van de contactpersoon kan niet missen: Kroko.
    Zo'n naam kent de telefoniste niet en mailt ook heel slecht, als dan ook de opgegeven naam niet geheel klopt dan is er nogal wat vertraging:hammer:

    Hoe dan ook, ik hoop dat het jou wel lukt.

    Groet,
    Gerben
     
  16. MDBG

    MDBG

    Lid geworden:
    10 feb 2005
    Berichten:
    2.335
    Locatie:
    Provincie Groningen
    Is er nog wat nieuws te melden van het Marine front?
    Kan er een vrije dag gepland worden voor een rondleiding of gaat het niet door?
    Het is moeilijk bij de Marine iets gedaan te krijgen.

    Ik wacht maar rustig af.

    Hein
     
  17. Annaars

    Annaars

    Lid geworden:
    13 nov 2006
    Berichten:
    69
    Locatie:
    Gouda
    Hoi allemaal,

    Ik heb Marco (mijn contact) afgelopen week gesproken. Hij heeft de contactpersoon van Gerben gevraagd of hij het nog gaat oppakken. In verband met ziekte was daar nog niets van gekomen. Met Marco heb ik afgesproken dat als er nog geen schot in zit half januari, dat hij en ik het dan gaan oppakken en zelf de rondleiding gaan regelen. Enig lichtpuntje in deze vertraging: de sub die aan de kant ligt is deels ontmanteld voor onderhoud, hoe langer het duurt, hoe completer de boot is (bij mijn bezoek waren er bijvoorbeeld geen periscopen aan boord...).

    Kortom: Het gaat in ieder geval door (die garantie heb ik al van Marco), alleen kan het even duren voor alles rond is.

    Grtz,
    Ronald
     
    Laatst bewerkt: 29 dec 2008
  18. gbosman

    gbosman

    Lid geworden:
    6 jun 2005
    Berichten:
    160
    Locatie:
    kampen
    Ronald,
    Het belooft een erg mooi nieuw jaar te worden, Thanks!
     
  19. Walrusklasse

    Walrusklasse

    Lid geworden:
    15 nov 2007
    Berichten:
    86
    Locatie:
    IJmuiden
    Ik meld me aan voor de rondleiding

    Ahoy Ronald,

    Ik meld me bij deze graag aan voor de rondleiding en wacht in spanning af welke datum het gaat worden. Succes met het organiseren.

    Groeten, Léon.
    www.walrusklasse.nl
     
  20. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.638
    Locatie:
    Betuwe
    Als er nog plek is voor een schipper van een gele sub, meld ik graag ook aan!
     

Deel Deze Pagina