unimog

Discussie in 'Plastic Modelbouw' gestart door stalion, 21 nov 2004.

  1. stalion

    stalion Guest

    hallo ben op zoek naar en bouwdoos van en unimog van het belgisch leger van de jaren 1974 waar kan ik dat in godsnaam vinden
     
  2. Mike

    Mike

    Lid geworden:
    13 sep 2004
    Berichten:
    526
    Locatie:
    Zoetermeer
    Kan je dit niet beter in gevraagd plaatsen?

    Mvg Mike 8)
     
  3. Droopy'ke

    Droopy'ke verslagschrijvers

    Lid geworden:
    21 apr 2003
    Berichten:
    3.491
    Locatie:
    Vlaanderen
    Hallo Stalion,

    Ik denk dat het geen gemakkelijke opgave zal worden om zo'n kit van een unimog te vinden.

    Voor de mensen die niet weten wat een unimog is:
    [​IMG]
    Ik weet niet of dit eentje van uit 1974 is (ik ben meer een bootjesman :wink: ) maar je kan je al een ideetje vormen hoe zo'n ding er uit ziet;

    Groetjes,

    Droop
     
  4. mennojan

    mennojan Guest

    Revell heeft een Unimog schaal is 1:24.
    Hij heeft wel zo'n sneeuwschuiver voorop en een zoutstrooi machine achterop. Maar volgens mij kan je dat er zo af halen.

    [​IMG]


    www.netshop.nl
     
  5. Droopy'ke

    Droopy'ke verslagschrijvers

    Lid geworden:
    21 apr 2003
    Berichten:
    3.491
    Locatie:
    Vlaanderen
    Mennojan, jij vindt toch ook alles op 't net hé :wink:

    Groetjes,

    Droop
     
  6. mennojan

    mennojan Guest

    just call me Sherlock Holmes :wink: :lol:
     
  7. Micropuller

    Micropuller Forum veteraan

    Lid geworden:
    1 jul 2004
    Berichten:
    6.399
    Conrad Electronics verkoopt een moderne RC versie in1:10 en meerdere uitvoeringen in schaal HO.
     
  8. jacques

    jacques Guest

  9. Jurrie

    Jurrie Guest

    Dat exacte model zal je inderdaad niet kunnen vinden. Maar Unimogs zijn er wel, en om ze te zoeken kan je gewoon Google gebruiken (www.google.nl)

    Jurrie
     
  10. M-thing

    M-thing

    Lid geworden:
    27 sep 2003
    Berichten:
    352
    Locatie:
    Heerhugowaard
    Revell heeft ooit eens een aantal kits van de Unimag gemaakt die allemaal waren gebaseerd op het zelfde chassis en cabine (model eind jaren tachtig).
    2 van deze kits zijn eerder dit jaar opnieuw uitgebracht nl. de brandweer versie en de winterdienst versie.
    De winterdienst versie lijkt nog het meest op de militaire versie (is ook al eens uitgebracht), gewoon de sneeuwschuiver en de pekelstrooier weglaten en een huif op de laadbak maken en natuurlijk andere details aanbrengen.

    Gewoon even navragen bij een modelbouwwinkel in de buurt.
    Laat ff je woonplaats weten, dan weet ik mischien wel een paar adresjes waar je het kan proberen.

    Succes.
     
  11. stalion

    stalion Guest

    dit model is het dus dat ik zoek ben bezig met er 1 te restaureren en had graag en schaalmodel gehad als pronkstuk op mn bureau
    ben van oostende
     

Deel Deze Pagina