Union Ruby

Hallo ben al een tijdje bezig met de bouw van de Union Ruby schaal 1/30 hierbij enkele foto's van hoever ik al ben met de bouw.
thumbnails.php

Wow, dit ga ik echt volgen.

Al mooi werk tot nu toe!

Dit is een schip dat ook op mijn verlangenlijstje staat voor in de toekomst (of één van de vele zusterschepen).

Heb je de romp volledig zelf gemaakt? Of gekocht?

http://foto.modelbouwforum.nl/thumbnails.php?album=1207 , dit zal beter werken.
Heb je nog meer foto's van dit prachtschip?
Ik zit al vast te wachten op een vervolg.
(ik ben al zeker dat hier heel veel reactie op gaat komen van de URS fanaten)

Groeten Sam.

Hoi

Dit werkt natuurlijk het beste :wink:

normal_001.jpg

normal_002.jpg

normal_003.jpg

normal_004.jpg

normal_005.jpg

Echt een mooi project, je bent al erg goed op weg :D

Groeten Justin

Hallo Jean-Paul

proficiat met de romp dat ziet er mooi uit.
Ik ben met de mal bezich van de union pearl 1:33.
Dat heb je meschien al gehoort van danny bimmel

MVGR Bert Kroes[/img]

hey

ik heb nog een body plan van den "union diamond" heb er trouwens in totaal 1 maand vakantiewerk op gedaan.

knape dinges doe zo voort :worship:

groetjes Geert

Hoi Allemaal,

the boat freak zei:
(ik ben al zeker dat hier heel veel reactie op gaat komen van de URS fanaten)

Die hadden de foto's natuurlijk eerder deze week al in de foto-store van het modelbouwforum gevonden :wink:.

Enne........ wacht maar tot jullie zijn eerdere projecten hebben gezien; de Brugge en de Antwerpen die zijn ook prachtig :D.

@Jean-Paul, leuk dat we hier nu ook de bouw kunnen volgen :D. Ik zag net wel dat je een piepklein foutje hebt gemaakt met de rubber randen aan de zijkant van de romp. Bij jouw zijn die helemaal van rubber, in het echt is de laatste meter (ongeveer) van het stuk naar de neus geen rubber maar gewoon metaal. Maar goed, verder ziet het er netjes uit en ga zo door :thumbsup:.

Groetjes, Danny.

jean-paul, ziet er erg goed uit maar heb toch noch wel een opmerking.
is het niet beter om te proberen de verbinding tussen motor en schottel wat meer in lijn te brengen want als ik de foto bekijk maakt die cardan een behoorlijke beweging wat dan toch weer uitmond in wrijving.
en zo te zien op de foto is het wel mogelijk om de motoren iets schuiner te zetten.
groetjes piet

Hoi

Dat zou het mooiste zijn, minder trillingen en minder geluid. Maar ik denk dat het niet kan Piet, volgens mij komt Jean-Paul dan in problemen met zijn dek. Ik denk dat de motoren te hoog zijn...

Groeten Justin

Hoi

Sorrie Piet, bericht niet goed gelezen, ik dacht dat jij bedoelde ze omhoog te brengen...

Groeten Justin

@Justin :oops:
Dan had hij ook een trapsgewijze vertraging kunnen gebruiken : en dan de aandrijfas naar boven toe dan had hij zowat in lijn gestaan denk ik

En als ik naar de foto.s kijk zitten ze.n Schottels hoger als de motoren
Dus kunnen ze.n motoren ook wel omhoog!!!!!
Maar hij komt, er van zelf achter dat dit niet naar tevredenheid gaat werken.
De knik is veel te groot voor die lengte tussen motor en schottel :P
Hij kan de motoren ook verders naar voren zetten denk ik zo
mvg
Frederik :D :D
ps En voor die schottels zijn deze koppelinge in een ras tempo kapot hoor

F.van.Gent zei:
... En als ik naar de foto's kijk zitten z'n Schottels hoger als de motoren
Dus kunnen z'n motoren ook wel omhoog!!!!!.....

Weet ik niet Frederik... Het boven de as uitstekende deel van de Schottels is niet zo hoog; minder hoog dan het boven de as uitstekende deel van zijn motoren.

Maar op zijn minst geeft dit heel veel verlies door wrijving en een grote kans dat die cardanassen binnen korte tijd defect raken... Zeker als hij van 'vol vooruit' naar 'vol achteruit' (of omgekeerd) schakelt.

Een oplossing zou zijn het gebruik van een 'tussenbak' met tandwielen in de verhouding 1:1 om het hoogteverschil weg te werken. Mits goed gemaakt zal de bouwer waarschijnlijk minder verlies hebben dan op deze wijze.

Een andere, simpeler, oplossing is om inderdaad, zoals jij zegt, de motoren verder naar voren te zetten. Dan zijn de hoeken kleiner = minder wrijving en verlies. Wel andere cardanassen er in zetten, bijvoorbeeld die van Raboesch. Die zijn een stuk steviger, wat wel nodig is voor dit schip, denk ik zo...

Hoi Allemaal,

Het is inderdaad niet mogelijk om de Hectoperms naar boven te zetten, het dek zit dan lelijk in de weg. Dit is sowieso een probleem met de romp van de Union Ruby en zusjes, je hebt erg weinig ruimte om de Schottels kwijt te kunnen omdat het achterschip vrij laag is. Bij mij is het probleem zelfs nog groter omdat ik in schaal 1:33 werk en Jean-Paul in 1:30, hij heeft dus iets meer ruimte.

Maar goed, na de testvaart weten we meer over hoe de motoren en kopellingen het doen. Laten we die resultaten maar even afwachten voordat we verder gaan discussieren :).

Groetjes, Danny.

Tja, al veel wijze mensen hebben er over geschreven, maar dit gaat niet goed komen met de koppelingen op deze wijze.
Probeer in ieder geval eea rechter achter elkaar te krijgen, het schuin zetten van je motoren doet wellicht al veel goeds. ( aan aszijde omhoog brengen, ik schat dat zo'n 2 a 3 cm. zeker moet gaan, je zal zien dat dan de scherpe bochten weg zijn uit je koppelingen, zoals het nu zit gaat het met garantie aan barrels en dat is zonde...

Tom Boere

[
Tom Boere[/QUOTE]zoals het nu ziet gaat het met garantie aan barrels en dat is zonde... :P

En ik zal je alvast vertellen waar ze kapot gaan!!!!!!!!!!!!!!!!
Waar de rode balletjes zitten die vorkjes die breken af
mvg

ze zijn volgens mij ook te licht van uitvoeringg gezien de schroeven die ik daar zie zitten
En waar komen die schottels van daan heb zo vermoeden bij ene heer Kroes klopt dat

IK ben het niet altijd eens met Frederik v Gent maar deze keer wel :lol:

En zoals al opgemerkt door Roel, deze koppelingen zijn echte veeeeel beter.

MVC-004F%7E1.JPG

Tom Boere

Klopt Frederik,

daar bij die vorkjes zijn mijn koppelingen ook eens afgebroken.

Ik heb de foto van de aandrijving geleend voor een opmerking in de draad over de WSD. Dikkie had problemen met zijn koppelingen. Hij blijkt dezelfde koppelingen te hebben.
Je kunt 2 koppelingen als getoond in het vorige bericht gebruiken en (net als bij de plastic variant) er nu een metalen asje tussen zetten. Lengte kun je naar eigen wens maken.

Overigens: mooi schip!

Wim

@Danny Bimmel
Als jij dat discuseren noemt mij best hoor :oops:
Maar je word gewaarschuwd als dat het niet goed gaat zo
Je ziet wel een klein foutje aan de buitenkant schip.
Dat is niks :vergeleken bij wat er aan de binnenkant mis he.
En om nu een hoop ellende te voorkomen word de persoon daar voor gewaarschuwd he Danny
mvg

Back