update scorpion motor en Sunrise ICE-120A HV

@DannyvG ik snap wel dat je die conclusie trekt aan de hand van deze foto's. Maar dat kan ik wel uitsluiten, de drie draden uit de motor zaten netjes met kabelbinders vast waardoor deze niet in contact konden komen met de motor.

Door de hitte is de mantel van de kabel af gesmolten.
Ik heb de heli nadat ik de vuurregen ontdekte vrij snel aan de grond gekregen en gelukkig snel alles kunnen doven voordat de motor meer schade aan zou richten.

Dit stuk lijkt mij toch echt doorgesleten te zijn van evt een framerand of iets dergelijks (dus niet perse de draaiende motor) maar om het zeker te weten is er een hogere resolutie foto nodig.
Maar door gebruik kan ook intern de coating van de motordraden beschadigen/slijten dus daar kan het ook zitten en is dit bijkomende schade.

De motordraden waren voor de vlucht onbeschadigd...
Maar omdat de motor in brand stond, is het koper zo heet geworden dat de mantel eraf gesmolten is..

Kijk dat de coating van de motor draden intern versleten zijn door normaal gebruik sluit ik ook absoluut niet uit..
Maar ik wil alleen een punt maken dat ik echt niet met beschadigde motordraden ga vliegen.. Ik controleer altijd uitvoerig m'n heli's alvorens deze de lucht in gaan.

Dit stuk lijkt mij toch echt doorgesleten te zijn van evt een framerand of iets dergelijks (dus niet perse de draaiende motor) maar om het zeker te weten is er een hogere resolutie foto nodig.
Maar door gebruik kan ook intern de coating van de motordraden beschadigen/slijten dus daar kan het ook zitten en is dit bijkomende schade.
JcDqOp.jpg

Is dat echt geen clone? want hij lijkt toch wel verdacht veel op een YGE120HV. Of is onderstaande niet de sunrise variant? ja hoor, zo ziet mijn Sunrise er aan de onderkant precies zo uit
En is dit onzin wat YGE zegt http://www.yge.de/kundeninfopop.php ?
8287_1.jpg

Het wordt steeds interessanter , maar ook duidelijker ????
Gertjan schrijft
Een Castle heeft meer beperkingen dan een Sunrise (is YGE).
met andere woorden Sunrise = Yge of
En in jou link staat duidelijk Sunrise is een cloon van Yge.... nou aan de prijs van de Sunrise was niet te merken dat het een kloon was , vondt hem duur zat.

Laatst bewerkt:
Heb nu de volgende regelaar besteld
De Scorpion Commander V 50V 130A Opto
Kom alleen niet helemaal uit de volgende instelling
MAT ; Motor Aceleration Time Delay zie de foto.
Gebruik een redelijke grote propeller , wil dus een start en stop .
tussen "soft" en normaal in .
Begrijp ik het goed,dat waarde 0,15 sec. een snellere start/op toeren van de motor is en de waarde 1.3 sec. een langzamere start en stop van de motor ?
upload_2015-10-31_23-6-6.jpeg

Ik zou (voor garantiegevallen) even een mailtje sturen naar Scorpion en vragen om de instellingen.
Mailtje goed bewaren en als het dan weer fout gaat dan kunnen ze niets meer zeggen.

En offtopic
En ja, YGE is Sunrise (en andersom).
De print wordt in Shenzen gemaakt, YGE heeft zijn specs fets erop zitten en Sunrise zet erop wat ze op voorraad hebben.
De software van YGE wordt in Duitsland erop gezet (Made in Germany) maar er zitten fouten in de YGE software.
De Sunrise heeft andere software die beter is, zonder de fouten die Heino Jung erin heeft geprogrammeerd.
YGE is veel te duur, raar is dat Heino wel eens op meetings langskwam met een schoenendoos met regelaars die hij dan veel goedkoper aanbood.
Maar even ter info... een 60A HV regelaar kost in Shenzen 75 euro, dan staat ie hier in NL, bij YGE kost een 60HV 159 Euro...

GJ

Dank je G J,
had ik al gedaan en dan krijg je onderstaande antwoord.
Geen antwoord dus op de vraag wat de instelling moet zijn bij MAT.
Had dus vermeld dat ik
de fiala houten E prop wilde gebruiken 21 x 10.

Thanks for your email and sorry for the late reply.

I think 130A OPTO is a better choice for this motor because you have more head room on the current. And we never test the Fiala wooden propeller 21 x 10 on this motor so we don’t have the data about it.

On the esc setting, please read below.
Hope this can help you out.

Low voltage cut ..........? 35V is good enough for it., mostly I don’t turn it on.
Brake. 1 = no brake
Air 1 = Activate airplane mode (the same as Air 2?) = nope, Air 2 is for helicopter external governor use.
PCT = .............? default
Mat = 1? or 3? I use a largepropeller (depends on your situation.)

Cop = 1
Freq. 1 = 8 Hz
SS = do nothing because I have a plane
Tim 2 = 5 degrees ..

And others are correct.

If you have any further question, please do not hesitate to let me know.

Thank you.

Warm Regards

Tony | Scorpion

Customer Support Officer

Scorpion Power System Limited

URL: www.scorpionsystem.com

Email: ps4@spihk.com

Ik heb even voor je gelezen.

De Fiala's zijn lichte props, dus toeren lekker snel op.
Ik zou om te beginnen de MAT op 3 zetten (0,45 sec vertraging)
Als ie dan goed opspoelt dan kan je naar 2 of misschien 1 (ligt een beetje aan je vliegstijl en soort model).

Succes!

Gert-Jan

Hoi Gert-Jan,

Dank voor deze inhoudelijke reactie.
Durf nu aan de gang , alleen nog ff wachten tot ik de regelaar binnen heb.
Top voor de input!
Joop

Even een update,
zoals ik eind oktober schreef --- Heb nu de De Scorpion Commander V 50V 130A Opto besteld---
Deze toen ook betaald, maar nog steeds niet binnen , ligt volgens de "winkel" bij zijn leverancier maar....

Heb daar niet langer op willen wachten onderstaande regelaar gekocht.
http://www.modellhobby.de/DYMOND-Pr...Id=&a=article&ProdNr=03121644&t=9&c=525&p=525

Deze vandaag geinstalleerd , timing op auto en een Fiala prop 19 x 10 geplaatst en deze draait ruim binnen de specificaties, van zowel de motor als de regelaar .
IMG-20160109-WA0001.jpg specificatie scorpion.jpg
Hopelijk deze week een goede dag om het toestel in te vliegen.

Apart, want Scorpion heeft geen echte "dealers" in Nederland.
Meer wat mensen die ooit eens voor 1000 euro aan Scorpion besteld hebben.
Volgens Scorpion is de enige die regelmatig wat besteld ERCMarket in Belgie.
En dat zijn dan nog maar enkele stuks per jaar.
Ik zou lekker mijn geld terug eisen en dan een Sunrise 120 kopen of met je Dymond verder gaan.
Zet wel meetapparatuur (Unilog) in je model, stroom, temperatuur (op de motor) en toerental.
Dan kan je alles loggen en ook bekijken of je motor en accu's nog steeds 100% zijn.

GJ

Even een update,
zoals ik eind oktober schreef --- Heb nu de De Scorpion Commander V 50V 130A Opto besteld---
Deze toen ook betaald, maar nog steeds niet binnen , ligt volgens de "winkel" bij zijn leverancier maar....

Dat is bijzonder merkwaardig! Zelf bestel ik gewoon rechtstreeks bij Scorpion, en dan is de levertijd maximaal 2 weken.
Ik heb even voor je gecheckt, en de betreffende esc is gewoon op voorraad!
http://www.scorpionsystem.com/catalog/speed_controllers/12s_lipo_opto/12S_130A_OPTO_V/

Gr. Jeroen

Scorpion wordt ook gewoon ergens ge-relabeled, in de fabriek maken ze in ieder geval geen regelaars, alleen onderdelen voor motoren.
En de service/verkoop zit ergens in een flatje in HiongKong,
Een weekje naar Shenzhen en daar rondsnuffelen kan hele leuke dingen opleveren, dan zie je dat "duitse" spullen gewoon daar gemaakt worden.
Ik denk dat als je een Scorpion regelaar openhaalt je al een stuk wijzer bent, dan zal hij vast wel te traceren zijn naar de echte fabrikant en dan zal ie zeker minder dan de helft kosten, want de Scorpions zijn best wel prijzig.

GJ

Zo gaat het altijd,...... heb je net een andere gekocht............ ja toch ....

En nee , ga geen naam van het bedrijf/winkel enz. noemen.

kreeg vandaag het onderstaande mailtje binnen .

Hallo Joop,

Ik heb je bestelling nu binnen en ik stuur deze direct op!
Excuses voor de vertraging, zelf bestellen was geen optie, dan moet ik een bestelling neerleggen voor 5000 dollar. Ik moest echt op mijn distributeur wachten totdat hij dit binnen kreeg. Maar goed, je ESC is er nu eindelijk en dit gebeurd natuurlijk niet altijd zo laat uitleveren. Ik ben ook gebonden aan veel factoren.
Ook lever ik zoveel mogelijk uit voorraad om dit te voorkomen.

Graag tot een volgende keer.

jammer dat je weken moet wachten.
Zelf ben ik dan redelijk bot en zou zeggen, laat maar zitten en geef mijn geld terug..
Minimale bestelorder bij Scorpion is trouwens 1000 dollar, wat voor een modelbouwwinkel best wel een investering is.
Volgende keer dus gewoon via ERCmarket laten komen, die heeft vrij veel op voorraad voor lagere prijzen dan in NL.

Trouwens, je moet opschieten met testen, het gaat sneeuwen zie ik net op TV...

Veel succes met je aanwinsten en misschien tot ziens op 1 van de meetings?

GJ

Back