Hallo, modelbouwliefhebbers!
Ik heb mijn Team Losi LST2 omgebouwd naar brushless.
De auto heeft nog niet gereden, er zijn nog wat kleine dingen die veranderd moeten worden.
Graag zou ik van jullie willen horen of het er goed uit ziet!
Het is een (bijna) full-aluminium monstertruck van het bekende merk Team Losi.
Deze truck heeft o.a. aluminium draagarmen, diff-huizen, shocktowers, tunings schokdempers, stuurstangen, skidplates, enz. !
Ook heeft deze truck een one-way transmissie, met titanium overbrenging, om zoveel mogelijk brushless-power aan te kunnen!
De elektronica die er nu op zit is een feigao 9L, BK warrior 9920 (99 amp continue, max 20 cellen, 6S lipo), hitec remservo en standaard stuurservo's. Waarschijnlijk komt er een andere motor in voor een hogere topsnelheid en meer kracht (wie een goede weet graag even posten
).
Brushless conversion:
De motormount heb ik zelfgemaakt van een stuk (L-vorm) aluminium, van 5 mm dik. In de bovenste chassis-plaat heb ik een gleuf gezaagd, waar de motormount doorheen is geschoven. Simpelweg nog 2 gaten voor de borstelloze elektro motor erin geboord en klaar!
De battery-tray is van het merk "Tekno RC" en eigenlijk bedoelt voor de e-revo brushless conversion. deze heb ik d.m.v. twee schroefjes op de LST geplaatst.
De regelaar stand heb ik achter de battery-tray geplaatst. Deze is ook zelgemaakt, van een stuk aluminuim. Een plaatje van 7,5 bij 3,5 zoa gebogen dat er een L-vorm ontstond (geen normale L, maar een schuine L). Hier is de regelaar met een ty-rip op vast gemaakt.
Voor de tandwiel overbrenging (motor --> one-way diff) heb ik bij RC-Monster een pinion adapter gekocht. Hier kun je dan de standaard motortandwielen op monteren.Deze heb ik inmiddels besteld bij Rc-speedworld te Heemskerk.
Hierbij wat foto's


Het is handig dat je de kap er niet af hoeft te halen, als je de accu's van de regelaar wilt ontkoppelen!







Voor de zekerheid nog wat extra (plastic
) onderdelen..

En nog twee extra setjes banden op velgen.

Greetz, Stijn
Ik heb mijn Team Losi LST2 omgebouwd naar brushless.
De auto heeft nog niet gereden, er zijn nog wat kleine dingen die veranderd moeten worden.
Graag zou ik van jullie willen horen of het er goed uit ziet!
Het is een (bijna) full-aluminium monstertruck van het bekende merk Team Losi.
Deze truck heeft o.a. aluminium draagarmen, diff-huizen, shocktowers, tunings schokdempers, stuurstangen, skidplates, enz. !
Ook heeft deze truck een one-way transmissie, met titanium overbrenging, om zoveel mogelijk brushless-power aan te kunnen!
De elektronica die er nu op zit is een feigao 9L, BK warrior 9920 (99 amp continue, max 20 cellen, 6S lipo), hitec remservo en standaard stuurservo's. Waarschijnlijk komt er een andere motor in voor een hogere topsnelheid en meer kracht (wie een goede weet graag even posten

Brushless conversion:
De motormount heb ik zelfgemaakt van een stuk (L-vorm) aluminium, van 5 mm dik. In de bovenste chassis-plaat heb ik een gleuf gezaagd, waar de motormount doorheen is geschoven. Simpelweg nog 2 gaten voor de borstelloze elektro motor erin geboord en klaar!
De battery-tray is van het merk "Tekno RC" en eigenlijk bedoelt voor de e-revo brushless conversion. deze heb ik d.m.v. twee schroefjes op de LST geplaatst.
De regelaar stand heb ik achter de battery-tray geplaatst. Deze is ook zelgemaakt, van een stuk aluminuim. Een plaatje van 7,5 bij 3,5 zoa gebogen dat er een L-vorm ontstond (geen normale L, maar een schuine L). Hier is de regelaar met een ty-rip op vast gemaakt.
Voor de tandwiel overbrenging (motor --> one-way diff) heb ik bij RC-Monster een pinion adapter gekocht. Hier kun je dan de standaard motortandwielen op monteren.Deze heb ik inmiddels besteld bij Rc-speedworld te Heemskerk.
Hierbij wat foto's


Het is handig dat je de kap er niet af hoeft te halen, als je de accu's van de regelaar wilt ontkoppelen!







Voor de zekerheid nog wat extra (plastic


En nog twee extra setjes banden op velgen.

Greetz, Stijn
Laatst bewerkt: