raf
Forum veteraan
Na vele jaren met ups en downs gevaren te hebben is de vloot aan een update toe
Weg met de oude techniek de nieuwe komt er in
water lekken dat is ondertussen gevonden waar het aan gelegen heeft en alle deksels worden vervangen door acrylic deksels
Het duiksysteem word ook aangepakt en de oude meuk die het jaren goed gedaan heeft is nu oud dated en word vervangen
allemaal acrlic buis zodat je kan zien wat er in de duik tank gebeurt
Het kost allemaal wel wat maar daarna kunnen de boten er weer jaren tegen
Niet alleen de duik tank maar het volledige tech rek word vervangen door een alu rek
De DTC is nu aan versie 5 toe en heeft naast lion controle ook 80% vulling gekregen en de sensoren zijn hall sensoren geworden die veel bedrijf zekerder zijn dan reed relais
De glazen buisjes waren het meest kwetsbaar bij het in de wtc schuiven van het tech rek
De rest 20% is gewoon proportioneel bedienbaar naar believen .de 80% is gewoon duiken tot het dek onder zit
Een aan uit schakelaar ga je te vergeefs zoeken want die zit niet meer in deze en andere boten
In het water leggen is voldoende om de boot aan te zetten uit het water halen heeft het tegenovergestelde effect
De borsteloze regelaar is nog in ontwikkeling en daar zullen dus 2 motoren op kunnen aangesloten worden
Deze zijn NIET apart te sturen maar lopen quasi synchroon op het ontvanger signaal
Het is een hele plaats besparing die door deze opzet bereikt word
Het vervolg is natuurlijk een regelaar waar je de twee motoren wel afzonderlijk op kunt besturen maar dat is nog koffie dik kijken op dit ogenblik eerst de duo maar eens goed aan de tand voelen
Als accu's worden er industriële lion accu's gebruikt ik kan daar nu aan geraken door dat ze ook in de wiskers zijn gebruikt en daar meer dan hun bruikbaarheid hebben bewezen
Met dan de lion saver in de DTC is het gewoon veilig in gebruik
Staan nog op de verlang lijst om zelf te bouwen een diepte regelaar en een balans regelaar maar dat heeft tijd en die van Norbert voldoen voorlopig nog steeds .
Waarom ze nog niet gebouwd zijn is een kwestie van software schrijven en het moet evengoed of beter zijn dan wat er te koop is
De Kompas sturing is een mooie hulp bij het kanaal varen omdat de boot dan redelijk goed op koers blijft
Deze gaat niet in alle boten worden ingebouwd omdat niet allen daar voor geschikt zijn
Deze staat nu wel op punt daar ik hier ook de software heb veranderd en de sturing meet nu meer zaken dan voor heen waar door de software sneller kan ingrijpen om de boot op de ingestelde koers te houden
Nu is van de krick de duik tank aan het drogen en dat is ook meteen de accu houder ;dus alles uit een stuk .
Ik kan nu niet verder daar ik geen endfest 300 meer in huis heb .Morgen eventueel een setje halen
De voeding buis van de duik tank loopt half in de wand van de duik tank en die moet stevig verankerd worden want er komt nogal druk op
Zo kon ik dus ook de kabels van de accu's daar in verwerken en zo doende een veel grotere duik tank plaatsen en zo komt de boot hoger op het water te liggen
Foto's denk het niet dat die er gaan komen je zult de boten wel aan het water tegen komen
Morgen testen of de tank dicht is en dan horen jullie het wel
Weg met de oude techniek de nieuwe komt er in
water lekken dat is ondertussen gevonden waar het aan gelegen heeft en alle deksels worden vervangen door acrylic deksels
Het duiksysteem word ook aangepakt en de oude meuk die het jaren goed gedaan heeft is nu oud dated en word vervangen
allemaal acrlic buis zodat je kan zien wat er in de duik tank gebeurt
Het kost allemaal wel wat maar daarna kunnen de boten er weer jaren tegen
Niet alleen de duik tank maar het volledige tech rek word vervangen door een alu rek
De DTC is nu aan versie 5 toe en heeft naast lion controle ook 80% vulling gekregen en de sensoren zijn hall sensoren geworden die veel bedrijf zekerder zijn dan reed relais
De glazen buisjes waren het meest kwetsbaar bij het in de wtc schuiven van het tech rek
De rest 20% is gewoon proportioneel bedienbaar naar believen .de 80% is gewoon duiken tot het dek onder zit
Een aan uit schakelaar ga je te vergeefs zoeken want die zit niet meer in deze en andere boten
In het water leggen is voldoende om de boot aan te zetten uit het water halen heeft het tegenovergestelde effect
De borsteloze regelaar is nog in ontwikkeling en daar zullen dus 2 motoren op kunnen aangesloten worden
Deze zijn NIET apart te sturen maar lopen quasi synchroon op het ontvanger signaal
Het is een hele plaats besparing die door deze opzet bereikt word
Het vervolg is natuurlijk een regelaar waar je de twee motoren wel afzonderlijk op kunt besturen maar dat is nog koffie dik kijken op dit ogenblik eerst de duo maar eens goed aan de tand voelen
Als accu's worden er industriële lion accu's gebruikt ik kan daar nu aan geraken door dat ze ook in de wiskers zijn gebruikt en daar meer dan hun bruikbaarheid hebben bewezen
Met dan de lion saver in de DTC is het gewoon veilig in gebruik
Staan nog op de verlang lijst om zelf te bouwen een diepte regelaar en een balans regelaar maar dat heeft tijd en die van Norbert voldoen voorlopig nog steeds .
Waarom ze nog niet gebouwd zijn is een kwestie van software schrijven en het moet evengoed of beter zijn dan wat er te koop is
De Kompas sturing is een mooie hulp bij het kanaal varen omdat de boot dan redelijk goed op koers blijft
Deze gaat niet in alle boten worden ingebouwd omdat niet allen daar voor geschikt zijn
Deze staat nu wel op punt daar ik hier ook de software heb veranderd en de sturing meet nu meer zaken dan voor heen waar door de software sneller kan ingrijpen om de boot op de ingestelde koers te houden
Nu is van de krick de duik tank aan het drogen en dat is ook meteen de accu houder ;dus alles uit een stuk .
Ik kan nu niet verder daar ik geen endfest 300 meer in huis heb .Morgen eventueel een setje halen
De voeding buis van de duik tank loopt half in de wand van de duik tank en die moet stevig verankerd worden want er komt nogal druk op
Zo kon ik dus ook de kabels van de accu's daar in verwerken en zo doende een veel grotere duik tank plaatsen en zo komt de boot hoger op het water te liggen
Foto's denk het niet dat die er gaan komen je zult de boten wel aan het water tegen komen
Morgen testen of de tank dicht is en dan horen jullie het wel