zo 6 van de 12 fetjes zijn binnen en reeds gemonteerd. de motor heeft reeds gelopen maar ik kan geen foto maken de batterij van de codak is leeg en ze hangt aan de lader maar hij loopt mooi voor en achteruit en dit zonder vertraging dus direct omkeren morgen het verbruik meten want de meter ligt nog op de club (vergeten mee terug te nemen) maar het werkt zoals gedacht dus ikke tevreden en voor de zekerheid een grote alu koelplaat met ribben er boven op gezet . deze zit nog los want ik moet nog aan de print solderen als de rest van de fetjes binnen komt gr raf
het kon niet blijven goed gaan . Een van de O ringen van de piston had het begeven en dus was er een lek . het viel allemaal nog mee want er was niets kapot alleen wat water waar het niet moest zitten . dus gaan we nu over op versie twee en dan word de tandwiel pomp door een slangen pomp vervangen deze kan meer druk leveren en zo kan ook de druk op de O ringen iets groter gemaakt worden waardoor deze beter afdichten . ook weer wat nieuw volk aan het water met een ROV met camera en verlichting . in totaal hebben we nu reeds 3 duitse leden en "wir shaffen dass " het water was gisteren weer mooi helder want voor aan de stijger konden we de palen weer zien staan . groetjes raf
ok en er zit een nieuwe pomp in de krick. het duurt nu wel een pak langer om te vullen maar het werkt beter ook de piston aangepast want ik heb de eerdere pistons bekeken en daar zag ik dus wat ik bij deze verkeerd gedaan heb . Ja ik wist het niet meer en dus had maar een O ring gebruikt die ik had liggen en daar zat dus de fout maar dat is nu opgelost pomp werkt goed en tja een beetje geduld hebben zekers de Balance regelaar werkt ook maar deze kan maar eerst in het weekeinde getest worden tijdens het varen dus dat houden jullie nog te goed . wat ik wel heb gemerkt is dat de stroom door de bec enorm verhoogd als je een balance regelaar er tussen zit Dit komt volgens mij door het steeds bijsturen van de diepte roer servo vermoed ik Maar ook dat is opgelost zei dat er nu helemaal geen plaats meer is om nog iets bij te bouwen gr raf
Jinny is het ooit anders geweest dan ?????? Ja ik weet het niet meer dus het zal wel zijn als jij het zegt. Nu het terug boten seizoen is gaat het wat langzamer met de treinen . de reden is dat er maar 60 minuten in een uur zitten en op een uur kun je maar zoveel doen dit werkt ook alweer bijna . de sturing van de zender werkt en de stabilisator ook alleen de gevoeligheid instellen lukt nog niet. ik moet terug leren hoe ik de ADC module in de pic processor moet gebruiken . voor mijn infarkten was zo iets gewoon efkes doen en nu duurt iets gewoons bijna een hele week Maar we doen langzaam verder en zoals de balanser nu werkt ben ik reeds tevreden . Ik kan de gevoeligheid via het programma aan passen dus voorlopig geen probleem gr raf
zo de volgende ligt op de werk bank . hier gaat wat meer werk aan zijn gelukkig is het warm weer en kan ik met polyester aan de gang de kop loopt nogal spits en op die plaats zitten de accu's wat het sluiten niet gemakkelijk maakt. dus ik wil de vis een 5 cm langer maken maar daar moet eerst de sluiting voor verwijderd worden hoe ik dat moet gaan doen moet ik nog eventjes gaan bekijken gr raf
een beetje draai werk gedaan vandaag ;en ik ging geen boten meer bouwen dacht ik . maar een shark is eigenlijk een vestzak of rugzak bootje zonder teveel friemel frammel
zo de laatste hand aan de nieuwe romp aan het leggen ook de Vos haai is dus een beetje verlengd daar de servo voor het roer geen volledige uitslag kon maken daar deze tegen romp aanliep Hopelijk is dit nu verleden tijd en draait hij ook naar de andere kant dan nog een pak rommel weg gewerkt en nu vanavond een paar doosjes sorteren zodat er hier ook wat orde in komt morgen een vies werkje met het leeg scheppen van een vet putje en er daarna met de riool rat doorheen gaan straks foto's hoop ik
zo de tweede romp gaat vandaag in de mal en dan morgen aan elkaar zetten en dan hebben we nummer 2 klaar alleen ik kan nog maar een sluiting maken want de leverancier heeft geen volle alu meer van 60 doeme toch gr raf
vandaag een sluiting aan het maken en ik werd de speling op de draai bank een beetje moe. dus vandaag heel het ding uit elkaar gehaald en wat bleek??? een maden schroefje welk de langs slede spindel op zijn plaats hield was verdwenen de shims zaten dus los en het druklager kon zijn werk niet meer doen en natuurlijk nergens een 4 mm maden schroefje te vinden van de juiste lengte te klein zou geen probleem geweest zijn maar te lang past niet want de koppeling om de spindel te laten mee draaien schuift daar overheen dus deze morgen weer lekker bezig kunnen zijn maar nu is ze terug helemaal in orde gr raf
tijdens het opruimen nog een vol stuk alu van 60 gevonden dus ik kan nog een sluiting maken dan zijn er tegen vrijdag 3 rompjes klaar . voor nummer 1 nu de stuurstangen aan het maken . eerst tooltjes die ik al eens gemaakt had maar ???? ja waar zijn ze alweer dus opnieuw gemaakt zodat alle stangen hetzelfde worden . en dan straks het roer er aan zetten en als er nog tijd is ook de duikroeren gr raf
Niet door mezelf bedacht maar hé waarom het eens niet proberen na te maken . Ik heb wel een deel 3D files opnieuw moeten tekenen want de motor die ik had liggen was van een ander model En ook de gebruikte spuit had een andere diameter nu nog juist een paar zaken inbouwen en dan kan dit getest worden . hopelijk een succes gr raf
zo reeds van alles ingebouwd . morgen de kabels op lengte maken en dan testen hoe de boot duikt varen kan nog niet want er zitten nog geen roeren en zo op de romp gr raf
Nee vriend die zijn niet voor mezelf buiten eentje . soms heb je wat te testen aan elektronica en heb je een snelle boot nodig daar ik nu zelf die balanse regelaars aan het maken ben heb ik geen snelle boten om ze daar in te testen en er waren leden die wel zo een boot zagen zitten maar dan met een baionet sluiting . er zijn mensen die een originele hebben maar 90% krijgt hem niet water dicht hier gaat trouwens geen boot buiten voor hij op waterdichtheid getest is gr raf
gisteren met de kriek willen varen in hulsthout ???? ok verkeerde accu bij dus doeme de potvis met zijn kleinere prop vaarde nog snel genoeg en werd niet meer zo warm dus succes de 215 had een pomp probleem en wilde niet duiken . gisteren de pomp uit elkaar gehaald en weer het zelfde probleem de chinezen zijn ook aan het besparen en maken het asje van de motoren steeds korter en het plastieke tandwiel schiet dan over de arret heen en dan krijg je een rond gat en is de pret gedaan vandaag een andere pomp gezet en eens gaan kijken of ik die as iets langer krijg of een ander type motor er op zet de pomp op zich is goed alleen de verbinding tussen motor en pomp is bagger gr raf
de china pomp aangepast en de bevestiging gedaan zoals de kavan pompen ok het tandwieltje komt nu niet meer los maar nu smelt het tegen de deksel ook het tweede tandwieltje smelt nu op het plastieke asje dus opnieuw iets anders proberen. doeme toch want anders was de oplossing gevonden want op zich zijn de pompjes wel goed gr raf