Updaten firmware Ultramat

Zojuist kwam ik erachter dat het, volgens Graupner, mogelijk moet zijn om de firmware van de Ultramat (14Plus in mijn geval) te updaten. Nou heb ik daar een aantal vragen bij..

1. Is het zinnig om de firmware te updaten? De lader werkt op dit moment prima, volgens mij.

2. Hoe moet de Ultramat 14Plus worden aangesloten op de USB-poort? Welke kabel is hiervoor nodig?

3. Waar kan ik zien wat het verschil is tussen de huidige firmware en de nieuwe?

Alleen laders met een pc-port kun je updaten via een USB-adapterkabel. De Ultramat 14 en de Ultramat 14 Plus hebben deze niet, de Ultra Trio Plus 14 wel.

Ok, duidelijk.
Vraag ik me alleen wel af waarom ze hier wel updates 'listen' dan. In de Duitstalige versie van de website staan deze trouwens ook niet..

Zal wel een foutje van Graupner zijn dan!

Ik heb een ultramat 16 maar die zie ik er niet bij staan. Zou ik de 16s programma er in kunnen zetten.

heb proberen te updaten maar hij vind de lader niet. De ultramat 16 heeft wel een usb maar mogelijk niet te updaten. Jammer. Of weet iemand raad?

Uiteraard is de Ultramat 16 te updaten. Bij de verwijzing, die ik hierboven gaf kun je alle benodigde downloads vinden.

Bedankt voor de reactie, ik heb ook de downloads gedaan en het programma opgestart met de driver installatie. Daarna de upgrade programma opgestart en en de aanwijzingen in de handleiding gevolgd. Alles werkt tot dat de upgrade programma de lader niet ziet. De usb er in gezet de juiste com poort ingesteld, de lader aan het stroom gezet enz. Hij ziet de lader niet. De upgrade programma staat ook niet bij de ultramat 16 daar moet je bij de 16S voor kijken, dus mogelijk is dat pas bij de 16S mogelijk. Er kan wel grafieken enz. afgelezen worden via de USB van de lader. Wat kan er aan de hand zijn.

Weer het updaten geprobeerd, echter hij ziet de lader niet wat ik ook probeer. Iemand nog een tip?

Hans, de ultramat16 laad bij lipo maar tot 4,1 volt en dat wil ik veranderen naar 4,22V. Ook heeft de 16 geen opslag laad programma voor LIPO en de 16S wel. Maar mijn lader wil niet updaten wat ik ook probeer.:confused:

Hans, de ultramat16 laad bij lipo maar tot 4,1 volt en dat wil ik veranderen naar 4,22V. Ook heeft de 16 geen opslag laad programma voor LIPO en de 16S wel. Maar mijn lader wil niet updaten wat ik ook probeer.:confused:

Duidelijk, geldt dus niet voor mij want ik heb geen lipo's.

Hans

Ik ben ook in bezit van een Ultramat 16 dus niet de 16s. Ik ben daar zeer tevreden over, alleen de mijne laadt wel lipo's tot 4,26 volt per cel. Zou dit niet te maken hebben met de inwendige weerstand van je lipo's? Ik gebruik hyperion Lipo's en ook Turnigy's.

is het mogelijk om de software van de 16s op de 16 te zetten? bij 16 staan namelijk geen firmware updates..

De Ultramat 16S heeft heel andere specs dan de Ultramat 16, dus de updates daarvan zijn niet bruikbaar.

Met de updates bemoei ik mij nooit, maar als ze voor de Ultramat 16 niet (meer) online staan houdt het op.

Back