upgrades belt cp v2

heeft iemand tips omtrent goede upgrades voor de belt cp v2?
dus welke betere tandwielen,servo's,ed. zijn goed toepasbaar voor deze heli?

heeft iemand tips omtrent goede upgrades voor de belt cp v2?
dus welke betere tandwielen,servo's,ed. zijn goed toepasbaar voor deze heli?

Ik heb wel wat tips voor je :
- ESC, de standaard ESC schijnt (heb er zelf geen last van gehad, heb er ook maar 2 vluchten mee gevlogen) makkelijk te warm te worden waardoor er een kans is op brand.
Ik heb de EMAX 30A ESC erin zitten en die werkt perfect, alles mooi in te stellen doormiddel van een programcard.
- Servo's, deze zijn slecht veel te veel peling binnen een paar vluchten al.
Ik heb de TowerPro SG-90 erop zitten voor de swash servo's, deze zijn sterk en strak, geen speling na 40 vluchten.
- Gyro, de standaard is niet heel slecht maar een KDS-800 welke ik erop heb zitten is beter. Samen met een Hyperion DS-11 GCB stuurt hij retestrak.
- DTS, dit is niet zozeer een upgrade maar een MOD, de linkjes vanaf de servo's naar de swash gaan redelijk vlot speling vertonen, waardoor de aansturing traag en niet precies wordt. De DTS (Direct-To-Swash) mod zorgt ervoor dat de linkjes niet meer nodig zijn op 1 na waardoor de kans op speling minimaal is. Omdat ik deze mod meteen heb toegepast kan ik niet vergelijken hoe hij zonder DTS mod voelde, maar ik hoor van medevlieger "piloot" dat er aardig wat speling op komt. Goedkope mod slechts een paar euro en een paar uurtjes van je tijd.
- Tandwielen, ik gebruik de standaard E-Sky tandwielen met lager erin. Er schijnen wat hardere te zijn maar daar heb ik geen ervaring mee.
- CNC upgrades zou ik links laten liggen hebben geen echte toegevoegde waarde.
- Zender en ontvanger upgrade, ik heb zelf nog steeds de standaard zender en ontvanger en ik kan er lekker mee doen wat ik wil maar een goede zender/ontvanger zorgen voor het tot in de puntjes afregelen van je heli. Zeker aan te raden als ik de meningen zo hoor. Kies meteen voor een goede zender (eventueel 7 kanaals zodat je in de toekomst ook brandstof kunt gaan vliegen). Een Spektrum DX7 of een Futaba 7C dit schijnen zeer goede zenders te zijn met ieder zijn eigen voor/nadelen.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Laatst bewerkt:
thnx voor je reactie, daar heb ik zeker wat aan. Ik had mezelf laatst al een spektrum dx7 aangeschaft, echt een aanrader!
ik heb nog wel een vraag, je zegt:
DTS, dit is niet zozeer een upgrade maar een MOD, de linkjes vanaf de servo's naar de swash gaan redelijk vlot speling vertonen, waardoor de aansturing traag en niet precies wordt. De DTS (Direct-To-Swash) mod zorgt ervoor dat de linkjes niet meer nodig zijn op 1 na waardoor de kans op speling minimaal is.
hoe zien de DTS mods eruit? heb je er een foto van? of een link op internet?

thnx voor je reactie, daar heb ik zeker wat aan. Ik had mezelf laatst al een spektrum dx7 aangeschaft, echt een aanrader!
ik heb nog wel een vraag, je zegt:
DTS, dit is niet zozeer een upgrade maar een MOD, de linkjes vanaf de servo's naar de swash gaan redelijk vlot speling vertonen, waardoor de aansturing traag en niet precies wordt. De DTS (Direct-To-Swash) mod zorgt ervoor dat de linkjes niet meer nodig zijn op 1 na waardoor de kans op speling minimaal is.
hoe zien de DTS mods eruit? heb je er een foto van? of een link op internet?

Jazeker : Team daddyHOBBY - Radio Control - View Single Post - Belt CP - Improving the breed
En deze : [media=youtube]TIdKp11edcc[/media]
Deze heb je dan nodig om hem uit te voeren : PV0718 Servo tray - RCHeliparts.nl

Laatst bewerkt door een moderator:
nou de servo is binnen..
k heb net even gekeken of deze op de gyro past, maar de aansluiting past niet, de aansluiting van de servo heeft een strookje meer... ik ga dit strookje verwijderen.. iemand ook ervaringen hier mee?

Back