Upgrades & tuning: (N)iets voor jou?

Na de eerste dagen inlezen op het web over heli's viel mijn oog al vrij snel op het begrip 'upgrades' en 'tuning'. Slimme zet van de fabrikanten; eerst een nieuw model op de markt brengen en daarna stap voor stap upgrades uitbrengen die e.e.a. wat leuker/mooier/sterker maken. Je bent er gevoelig voor of niet.

Zijn er mensen die veel tijd en geld steken in eigen gemaakte of gekochte upgrades en tuningonderdelen? Of hou je alles strak origineel? Ik mag er graag over lezen en ik heb al bij aanschaf van de heli meteen een tuningmotor laten plaatsen én de eerste carbon/metal bladeholder zit er al op :D

Als er iets vervangen moet worden ga ik meestal voor de upgrade versie. Zo was mijn eerste upgrade Xtreme blades voor de Lama V3, en de 2e upgrade die ik nog moet krijgen een zwaardere carbon flybar voor mijn Solo Pro 328.

Als ik idd eens iets moet vervangen dan neem ik ook meestal een 'upgrade' tenzij deze geen meerwaarde biedt.

Legt er een beetje aan om wat voor heli het gaat... De meeste cp heli's van tegenwoordig zijn goed genoeg voor de meeste vliegers onder ons.Wel is het leuk dat als er iets vervangen moet worden om dan voor een upgrade part te gaan...

Na de eerste dagen inlezen op het web over heli's viel mijn oog al vrij snel op het begrip 'upgrades' en 'tuning'. Slimme zet van de fabrikanten; eerst een nieuw model op de markt brengen en daarna stap voor stap upgrades uitbrengen die e.e.a. wat leuker/mooier/sterker maken. Je bent er gevoelig voor of niet.

Nou, nee hoor: door die strategie kan het basismodel goedkoper gehouden worden, en dáár zijn de consumenten gevoelig voor....
Er worden denk ik (bij elkaar opgeteld) meer klonen verkocht dan T-rexen.
Dat er vervolgens upgrades "nodig zijn" is denk ik een zéér leuke bijkomstigheid, maar zonder eerst een hoop goedkope instapmodellen te verkopen, verkoop je ook geen upgrades.

Zijn er mensen die veel tijd en geld steken in eigen gemaakte of gekochte upgrades en tuningonderdelen? Of hou je alles strak origineel? Ik mag er graag over lezen en ik heb al bij aanschaf van de heli meteen een tuningmotor laten plaatsen én de eerste carbon/metal bladeholder zit er al op :D

In principe krijgen ze van mij geen cent, tenzij het echt nodig is.
Heeft niks met strak en origineel houden te maken, maar alles met dat ik liever in één keer iets goeds koop, dat is hoe je het wend of keert, goedkoper dan een basismodel plus upgrades.
Een enkele keer zit ik er ook naast, met name als ik me een keer laat verleiden tot een poging een "budget heli" samen te stellen, en onveranderlijk kom ik dan toch duurder uit dan wanneer ik alles in een keer goed aangeschaft zou hebben.... maar ja, al doende leert men, toch?

Groet, Bert

Heli: trex 550 v2 super combo.
Upgrades: Ja.. (Veel alu)
Nodig: Nee!

Waarom: Puur de looks.... (het oog wil ook wat)
Ben alu en rvs verslaafd... (zie mijn bouwverslag van de alu f350 van tamiya, en je begrijpt wat ik bedoel....

_alu-tamiya-f350-high-lift_-__update-_20-05-2010-__project-finished-____-weggebracht-naar-nieuwe-eigenaar

of deze:

tamiya-tt01d-bouwverslag-alu-hopups-drift-klaar-29-03-2008-a

Of deze:

om-bouwverslag-axial-scorpion-ax10-artr-_____verbetert-en-weer-rtr-___-21-02-2009-a

Laatst bewerkt door een moderator:
Back