USB zender op andere simulator?

Kan je de USB zender van E-sky ook gebruiken in reflex of phoenix of andere simulatoren?

Kan je met deze zender ook oefenen op het vliegen van een 6 kanaals heli?

als je een esky coax koopt krijg je meestal een USB kabel en simulator erbij, als je deze zender gebruikt om te simmen heeft hij dan nog altijd batterijen nodig? of krijgt hij stroom via de USB poort dan?

Nee.
Dat gaat niet werken.
Bijv. PhoenixRC (met Reflex geen ervaring) heeft een hardware dongle (beveiligings sleutel) met daaraan een aansluiting voor een normale zender.
PhoenixRC heb je al voor +- 90€, en een simpele zender kan je ook wel ergens voor +- 50€ vinden als je een beetje zoekt.
Dus het is geen wereldbedrag om het meest waardevolle voor je hobby in huis te halen.
Scheelt je veel onnodige crashes.
Ik kan het je aanraden.

Laatst bewerkt:
ik zou heel graag zo'n goede sim en goede zender in huis halen maar ik heb als student gewoon het geld hier niet voor.

een 'echte' heli zal voor mij ook pas binnen enkele jaren zijn, in de tussentijd wou ik een cheapo oplossing om toch een beetje te oefenen.

Het moet er niet perfect uitzien maar ik zou wel graag hebben dat de fysics in de sim waarheidsgetrouw zijn en ik heb gelezen dan FMS een van de slechtste simulatoren is hierin, daarom vroeg ik me af of zo'n USB zender met een andere sim gaat, het moet niet per se zo'n dure zijn.

Als je een Esky zender koopt, krijg je geloof ik FMS verbij.
Deze zender is in ieder geval niet te gebruiken met Phoenix.
FMS is niet echt top, vindt ik.
En ja; je hebt altijd batterijen nodig, maar die gaan wel redelijk lang mee.
Waar ik zelf mee begonnen ben, is Clearview Sim.
Leuke Simulator en te gebruiken met toestenbord of een E-sky zender.
Kijk even op hun website: ClearView RC Flight Simulator - Home

Succes.

Groeten Chris

***** .....
[mod]
tekst verwijderd.
Het is niet toegestaan te verwijzen of het gebruik aan te sporen van illegale software
Houd je a.u.b aan de forumregels.
[/mod]

Laatst bewerkt door een moderator:
Back