V-22 Osprey van depron

Is een Eagle Tree Guardian misschien een uitkomst? Mijn stuntmaster was ook erg windgevoelig. Bij windkracht 2, zeker als die wat vlagerig was, werd het al minder leuk. Met de Guardian vlieg ik ook nog moeiteloos met een dikke windkracht 4.

Bedankt voor de suggestie, maar er zit al een KK2.1.5 control boardje in (als ik die wat beter afstel zal het hopelijk wat minder windgevoelig worden......)
 
Update!! Jup, dit projectje is zeker niet vergeten :)
De tweede versie is eindelijk af:

IMG_2020.jpg

IMG_2048.jpg


Meer informatie kun je in dit artikel vinden. Ook heb ik de bouwplannen geupload, voor de geïnteresseerden.
Gevlogen heeft hij nog niet.. Ik zal nog een update plaatsen wanneer dat gebeurd is.
 
Laatst bewerkt:
Mooi concept!
Ik heb de wiki er eens op nageslagen en gelezen dat het toestel 2x de snelheid, 3x zoveel laadvermogen, een 5x zo groot bereik en 2x de maximale hoogte kan bereiken van zijn verouderde voorgangers. Verder zou in 2005 de massaproductie begonnen zijn zodat je zou verwachten hem toch af en toe ergens te zien vliegen. Kan me niet herinneren hem ooit in het echte gezien te hebben.
Het is ook een erg duur toestel. Ontwikkelingskosten in 1986 al 30 miljard, dus over de geplande levering van 360 stuks alleen daarvoor al ruim 83 miljoen per stuk.
 
Volgens mij zijn/waren er maar 28. Moet ik even googelen.
Edit: Wiki zegt dat er 360 in de begroting stonden.

In de zomer van 2014 heb ik er twee zien vliegen in de Franse Alpen. Gewoon puur toeval.
 
Ik heb trouwens nog eens naar het origineel zitten kijken waar je die gigantische motorgondels ziet.
Je hebt met jouw model met het zwaartepunt zitten puzzelen (overigens een slimme oplossing) en ik bedacht me dat je daarvoor ook die motorgondels zou kunnen gebruiken. Als je aan het achtereinde van de gondels een gewicht toe kunt voegen verplaatst dat 'automagisch' het zwaartepunt wat naar achteren als de propellers naar voren komen te staan.
Het nadeel is natuurlijk het extra gewicht.
Voordeel is dat het meer schaalgetrouw is. :)

Ik zou er bijna eentje willen bouwen... (Bijna dan ;) Eerst al die andere projecten. :hammer:)

266px-2006_Air_Tattoo_Fairford_305_%28190233778%29.jpg
 
Hij heeft gevlogen! En hij is nog heel :yes:
De beelden zijn van nogal lage kwaliteit en erg schokkerig (ik zal proberen een wat betere kamera op een statief te regelen voor volgende keer).


Het artikel op mijn website heb is vernieuwd met informatie over de vliegeigenschappen etc. Hier een qoute ervan:

Hovering: It is quite stable and flyable in hover mode. At least, it is until it will suddenly point the noise vertically downwards and starts falling. With enough height, it will recover automatically but there was close call at the end of the video #2. What causes this, you ask? Maybe it’s the PID’s, maybe it was the wind pushing the bulky nose down, or maybe it’s preventable. I’m not sure.

Transitioning: The transition to fast forward flight has always been very uneventful, you have plenty of pitch authority the whole time.

Forward flight: It has plenty of power during hover flight, yet it feels underpowered in forward flight (near-stalling the whole time). But it is flyable It was a bit unstable on the roll axis, which can probably be solved by adjusting the aileron throws.

In between HF and FF: The Osprey actually flies best in between hover flight and fast forward flight. It feels a lot more responsive and predictable. In fact, enough to make me confident enough to fly a couple of low level circles (in video #3).
 
Laatst bewerkt:
Back
Top