V-bar collective doet niks

Hallo allemaal.

ik heb mijn mini v-bar omgezet van mij 6HV naar mijn RJX,....
Nu ben ik hem aan het instellen alleen zit ik met het probleem dat hij bij collective (als je dat moet instellen op max range enzo) doet hij helemaal niks als ik uitslag geef. Hij geeft wel uitslag bij elevator en aileron maar pitch doet ie niet. Weet iemand hoe dit kan komen en hoe ik dit oplos?

groetjes Thomas

laatst hier iemand geweest met dezelfde uitdaging
ging daar om een sbus setup, bleek te liggen aan het niet goed inleren van de kanalen.
het pitch kanaal stond niet goed, dus dan doet hij het niet.

bij jou zal er waarschijnlijk ook iets met dat kanaal aan de hand zijn

idd, testen of pitch reageert, als je throttle verandert, dan zijn throttle en pitch verwisselt ...

full
full
full

Hier wat foto's van mijn aansluit werk. Misschien kijk ik ergens overheen?

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik kan alleen herhalen wat je voorganger als probleem had ;-)
als ik mij niet vergis, heb jij dus ook een sbus setup.

bij hem was het probleem dat de kanalen niet goed aan de ontvanger ingeleert waren.
dat schijnt nodig te zijn bij sbus.

ah.

Heb net ff bij de mijne gekeken, alleen zie je bij mij dus niet meer welk draadje naar wat gaat.
ik vermoed dat je ergens toch iets verkeerd in de ontvanger hebt gestoken.
ik ben toendertijd ook een tijdje aan het rommelen geweest voor alles goed zat

Als de vbar onder stroom staat, kun je met de pc toch zien welke kanalen hij binnen krijgt?
kun je meteen zien of er iets is omgedraaid..

Okee ik heb eindelijk alles goed zodanig dat alles naar behoren werkt.
Maar nu zit ik met een ander probleem.....
Als ik de ontvanger accu aansluit(waarbij de vbar 1 tikje moet geven dat ie klaar is) blijven de servo's allemaal op en neer gaan.

Weet iemand hoe ik dit op kan lossen? Als ik hem aan de computer hang doet ie niks vreemd.

Vaak is dit een teken dat hij intern een foutmelding heeft.

Dit kan gebeuren als je bijvoorbeeld aan de computer 1 waarde veranderd, meteen opslaat en hem er af trekt.
Als het dat is, zou het opgelost moeten zijn door even vanaf 0 door de hele setup te lopen, en vanaf begin tot eind even af te maken.

Of ergens tijdens de setup komt hij iets anders raars tegen.
dan wordt het even zaak uit te vinden wat dit kan zijn... update?

Was het een "grote" vbar geweest, had het ook nog kunnen zijn dat de sensor niet lekker contact maakt. maar daar heb jij dan geen last van

Ik heb de heli terug omgebouwd naar flybar. Wil komende week graag een heli hebben om op de meeting te vliegen.
Ik ga de Vbar opnieuw instellen op mijn G380 als die binnen is. Hopelijk werkt hij dan wel fatsoenlijk.
Ik had Mikado ook al een bericht gestuurd en kreeg als andword dat het aan de trims kan liggen, of ik moest kijken bij de event log omdat daar mss iets fout kon staan(pro).

vbar kan ff een beetje prutsen zijn..
zo vond ik persoonlijk dat het aansluitschema nou ik niet echt helemaal lekker duidelijk was.
foutmeldingen en wat te doen ook niet.

maar eenmaal een keer gedaan, is het het gerommel wel waard.
vind ik.

Maar de trims?
dan zou stap 1 (dat 100% instellen met endpoints en midden op trim in de zender) niet goed gegaan zijn..

was al helemaal van nul begonnen. Zelfs een nieuwe ontvanger dr aan ipv de oude maar maakte geen verschil.
allemaal via sub-trim gegaan

en ja fijn is ie zeker alleen het instelen is even pielen haha

Back