V-bar update hobbywing pentium / turnigy k-force 120A HV

Governor instellen

Beste Bas, ik wil ook op governor mode gaan vliegen (zonder v-stabi). Heb je toevallig tips (of links) naar hoe je deze stapsgewijs moet instellen?
Alvast bedankt.
Gr,
A600

beste hobbywing pentium / turnigy k-force 120A HV gebruikers,
blijkbaar is er een update voor deze regelaars voor aansturing van governor vanuit v-stabi : HOBBYWING TECHNOLOGY Co., Ltd.,

Helaas is wel hardware verie v2.0A noodzakelijk.

Bas

hi,
tips kan ik je niet geven, omdat ik de regelaar in normale mode gebruik.
De reden is dat ik een andere regelaar heb van hetzelfde merk (70A HV versie) die ik in governor heb gehad, maar af en toe "hikte"; ik hoorde dan een hapering van de motor en dat zat me niet lekker.
Daarom ben ik over gegaan naar normal mode en heb nooit meer een hapering gehad.

Dus op de turnigy K-force 120A HV heb ik nog GEEN govenor geprobeerd.
Ik gebruik normal mode en dat gaat voor 90% goed, het toerental wordt aardig constant gehouden. Het enige moment waarop dit niet zo is, is tijdens continue flippen, dan kakt hij in.

Governor is relatief simpel in te schakelen als je de program box er ook bij hebt. Deze sluit je aan en dan programmeer je het in governor mode.
Vooraf nog wel eerst de gas-curve inleren, dat staat in de handleiding van de regelaar hoe dat moet.

Vervolgens in je zender op het gaskanaal RECHTE lijn(en) programmeren.
De regelaar heeft een softstart (zeker v2.0 versie) dus opstarten zou goed moeten gaan.

Desonanks raad ik je vanwege veiligheid aan om toch de motor van het hoofdtandwiel af te schuiven, zodat de rotor nooit onverwachts gaat draaien, mocht je een vergissing hebben gemaakt tijdens programmeren !!

gr
Bas

Hoi, dank voor je reactie. Het programmeerstukje is me duidelijk.

Er staat een formule in de handleiding om te bepalen of je high of low governor moet kiezen. Op mijn HK600 heb ik de Turnigy T600 880kv motor, 16t pinion en 170t main gear, vliegen op 8s. En de 120HV ESC.

Ik wil dit graag snappen om met mijn gegevens uit te kunnen rekenen wat ik moet kiezen (high of low).

Snap jij deze?

For example, if you are using a 6 poles
motor (that is: 3 pair poles), and the main drive gear is 150T, the pinion is 13T, so you can calculate as follows:
The rotation speed for the main rotor blades = (The speed of 2 poles motor * 13) / 3 / 150

Je zou dan eerst het aantal polen van je motor moeten weten.
Je kunt ook governor low kiezen, vliegen en meten wat de werkelijke headspeed is. Kom je tekort, kies dan governor high.
Dat is praktisch gezien de snelste methode. Je kunt niks stuk maken dus gewoon met governor low beginnen.
Zo heb ik het ook op m'n compass 6hv gedaan, die moest uiteindelijk op governor high staan.
Volgens mij is governor low bedoelt voor laagpolige motoren, die meestal hoogtoerig zijn (bv. KV = 2500 - 5000 toeren/minuut)

Bas

Helaas kan ik niet updaten naar de nieuwste/laatste versie, want ik heb hardware versie V1.0A. Daarvoor heb je V2.0A nodig.

Maar waar heb je dat vandaan dat die hik bij de laatste firmware opgelost is ? (linkje?)

Op zich zou ik best de V2.0A willen aanschaffen, maar het is nog slechts enkele weken voordat ik de Jeti Mezon regelaar zal gaan kopen.

Bas

Back