V-bar VS BEASTX

aangezien ik aan het bekijken ben wat voor setup er op de 6hv komt.wil ook wel eens de voor en tegen van bijde systemen weten.wie vliegt er met wat en waarom?

ik heb wel gelezen en gehoort dat de V-bar wat ingewikkelder is met het instellen.maar is het niet zo dat als je de beast kan afstellen dat je dat met de Vbar ook moet lukken ?

ik vind een vstabi persoonlijk makkelijker om in te stellen, gaat allemaal via de pc waardoor de "interface" echt makkelijk is. Nadeel: als je iets wenst aan te passen moet je altijd pc bij de hand hebben (of zo een bleutooth module).

Een beastx is ook eenvoudig om in te stellen maar je moet er iets meer je hoofd bij houden.

Ik vind het persoonlijk beter vliegen met een vstabi, maar dit is geen dag en een nacht verschil.

Ik vlieg geen 3d dus kan ik op dit vlak niet oordelen.

Zelf heb ik beiden.
BeastX op de 6HV
VBAR op de 7HV en Trex700

Beiden zijn erg goed en aan elkaar gewaagd.
De VBAR heeft iets meer instelmogelijkheden.
Qua inregelen vind ik de VBAR duidelijker omdat je beter ziet wat je doet.
Bij de BeastX moet je erg opletten met de lampjes en steeds controleren of je bij de juiste letter bent.

De Paddle simulation van de VBAR vind ik geweldig en was een gemis in de BeastX. Sinds V3.0 komt de pitch-pump optie van de BeastX echter weer goed in de buurt.

Qua trillingen en performance werken ze allebei goed bij mij hoewel de BeastX gevoeliger is hierin. Als hij te veel trillingen krijgt gaat hij driften... Ook gezien toen ik een trilling in de staart van de 6HV had.

Als ik punten zou geven:
Performance:
BeastX: 8
VBAR: 9

Instellen gemak:
BeastX: 7
VBAR: 8 (ook vanwege de logging)

Robuustheid: (trilling imuunheid)
BeastX: 7
Vbar: 9

Prijs:
BeastX: 9
VBAR: 7

ik volg mr Robijns
nu, denk dat ook veel van je flystyle afhangt...
ttz, zal je wel voelen dat de Vbar net dat tikkeltje beter is?
Naar prijs toe is de BeastX heel goed,
nadeel aan de Vbar is idd die pc benodigd, maar daz persoonlijk.. als je e klein laptopje hebt ben je er natuurlijk uit..
Ik begon met 3G, dan e Beast X, was e heel stuk beter, en toen kwam de logo600se met de Vbar. de Vbar verkocht omdat ik dan in alle helis zelfde feel had, ook de gewoonte van afstellen is dan zelfde...

dat je hem met een pc/laptop moet instellen zie ik niet als een issue sleep toch meestal me macbook mee,werkt dat programma van vbar ook op osx of moet je windows hebben?

hij is idd wel iets duurder bijna 2 keer maar goed hobby mag toch geld kosten.

voor de paar vluchten dat ik mijn Vbar gebruikt heb vond ik wel dat ie wat softer vloog dan de beastx, beastx is precies wat mechanischer...

maar daz je eigen feel..

dat je hem met een pc/laptop moet instellen zie ik niet als een issue sleep toch meestal me macbook mee,werkt dat programma van vbar ook op osx of moet je windows hebben?

Ik gebruik voor de BeastX alsnog m'n laptop, heb geen zin om de handleiding opnieuw uit te printen na een update ;)

Ik gebruik voor de BeastX alsnog m'n laptop, heb geen zin om de handleiding opnieuw uit te printen na een update ;)

ik heb e epson recto-verso kleurenprintertje, met een CISS (auto aanvullen met flesjes via siliconetubes), printen al wat je maar wilt ;-)
heb trouwens altijd een print in mijn werkbakje zitten op het veld :cool:

Ik heb de meest recentste versie van de BeastX ref. sheets en manual steeds op mijn iPad mocht ik die nodig hebben op de club.
Voor de Vbar heb ik op mijn Galaxy S Android Vbar software + bluetooth module op de heli zodat ik daar ook nog eventuele wijzigingen heel gemakkelijk kan aanbrengen mocht dat nodig zijn.

heb op dit moment alle 5 de heli's op beastx vliegen 2 op v2 en 3 op v3... V3 is iets directer dan meer locked in als v2... dus een hele verbetering...

Waarom beastx? is goed betaalbaar, installatie is een eitje, zelfs met boekje loop je er zo doorheen... v-stabi nog nooit geprobeerd, de echte vliegers zeggen dat dit nog meer locked in voelt... maar met sportstyle vliegen zie ik er het nut niet van in om 2x zoveel geld eraan uit te geven...

groet Marcel

heb op dit moment alle 5 de heli's op beastx vliegen 2 op v2 en 3 op v3... V3 is iets directer dan meer locked in als v2... dus een hele verbetering...

Waarom beastx? is goed betaalbaar, installatie is een eitje, zelfs met boekje loop je er zo doorheen... v-stabi nog nooit geprobeerd, de echte vliegers zeggen dat dit nog meer locked in voelt... maar met sportstyle vliegen zie ik er het nut niet van in om 2x zoveel geld eraan uit te geven...

groet Marcel

is V3 dus een aanrader ten op zichte van V2 (250 zit nog V2 op)?
geld boeit me niet zo heel veel je schaft het toch maar 1 keer aan.beastX bevalt me prima niet daar van(al was het bij de 250 vrij lastig omdat hij op de kop gemonteerd zit).maar wilde gewoon eens weten de verschillen ben een aantal dingen aan het bekijken kwa setup voor de Compass .

V3 is beter. Vooral voor 3D.

- Tot soft3D zeg ik: BeastX. Da's meer dan genoeg.
- Voor Nitro heli's zeg ik VBAR omdat deze minder gevoelig voor trillingen is.
- Voor Hard 3D is de BeastX goed, maar VBAR beter.

Het hangt er dus een beetje vanaf wat je wilt/ hoe je vliegt.

De v-bar software werkt prima met Osx. Zelf gebruik ik Osx Lion en dat werkt prima net als
onder windows, al is het met windows soms wel meer gedoe met het installeren van de
juiste drivers.

Groeten,
Bas

ik heb ook 3 helis waarvan 1 met Vbar en 2 met een beastx en ik ga toch voor de beastx ik heb het idee dat de.beastx.beter vliegt

één 600 met Vbar
Één 600 met beastx
En één 450 beastx.

Mvg Ronald

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik vlieg op mijn 2 trex 700N LE ook gewoon met BeastX, geen enkel probleem....
Dus om nou te zeggen dat het niet werkt op een nitro heli....

Het werkt prima.
Ik heb alleen wat zitten kloten om een hamerende OS91SZ te neutraliseren bij een Trex700N.
De beastX was gewoon gevoeliger dan de VBAR op mijnn 700N.
En als hij te veel trillingen krijgt kan hij op hol slaan.
Autorotatie en geen probleem overigens...

hoi heren en dames

ik ze dat dit over de vbarof de beastx gaat

nou heb ik een beastx deze doet raar.

als ik de hold schakelaar om zet gaat de swash raar doen een servo gaat dan sneller als de rest.

De beastx is al terug geweest naar freakware maar deze konden geen problemen vinden.

De beastx zat altijd op de 450 en heb hem nu op de 600 gebouwd tot nu toe geen problemen maar heb er ook nog niet mee gevlogen.
Paar keer op de workmate vast gezet en geprobeerd.

heeft iemand dit ook gehad met een van de beastx en.

mvg ronald :rolleyes:

Back