V-bar VS BEASTX

Op zich lijkt dit meer een verkeerde zender instelling dan een BeastX probleem.
Een beastX is eigenlijk alleen maar een kastje met 2 gyro's en wat instellingen.
Hij volgt input van de zender.
Als het in Idle up 1 goed doet dan zijn BV de servo instellingen OK.
Het kan dus niet zo zijn dat dit anders is in een andere Idle-up of hold.

Het moet dus in de zender zitten:
- Trim
- ATV
- Dual Rate

Als het nog zo zou ik eens alles opnieuw in programmeren.

hoi ketnet ander progamma ???

hoi wrobijns

ik heb ook al een andere zender gebruikt en nee geen trims maar wat bedoel je met atv

Op zich lijkt dit meer een verkeerde zender instelling dan een BeastX probleem.
Een beastX is eigenlijk alleen maar een kastje met 2 gyro's en wat instellingen.
Hij volgt input van de zender.
Als het in Idle up 1 goed doet dan zijn BV de servo instellingen OK.
Het kan dus niet zo zijn dat dit anders is in een andere Idle-up of hold.

Het moet dus in de zender zitten:
- Trim
- ATV
- Dual Rate

Als het nog zo zou ik eens alles opnieuw in programmeren.

ATV = Ajustable Travel Volume.
Oftewel de uitslag die de servo mag maken.
Dit kun je instellen per servo.
Endpoints wordt het ook wel eens genoemd.

Deze keuze is ook heel piloot afhankelijk.
Het is bijna hetzelfde zoals er ook geen discussie is over smaken en kleuren.
De Vbar heeft wel een pak meer (onoverbodige voor de meesten onder ons) keuze instelmogelijkheden, logging, vibratie controle enz...
Volgens mij moet je ze beiden kunnen testen en dan beslissen bij welk systeem je het best voelt wat betreft setup en tuning gemak.

De Vbar heeft wel een pak meer (onoverbodige voor de meesten onder ons) keuze instelmogelijkheden, logging, vibratie controle enz...
Volgens mij moet je ze beiden kunnen testen en dan beslissen bij welk systeem je het best voelt wat betreft setup en tuning gemak.

dat zou idd wel het simpelste zijn,maar goed bevalt hij achter af niet kan ik hem nog altijd van de hand doen.en wordt het een goed huwelijk dan krijgt me 250 tzt er ook een. ;)

Prijsverschil vond ik persoonlijk ook een argument; 280 voor de mini v-bar (plus evt kosten om alle functies in de software te krijgen) en 155 voor de beastx. Als geld geen rol speelde of die mikado v-bar voor mij nu echt die meerwaarde had was de keuze lastiger geweest maar een microbeast voldoet prima :)

Prijsverschil vond ik persoonlijk ook een argument; 280 voor de mini v-bar (plus evt kosten om alle functies in de software te krijgen) en 155 voor de beastx. Als geld geen rol speelde of die mikado v-bar voor mij nu echt die meerwaarde had was de keuze lastiger geweest maar een microbeast voldoet prima :)

Klopt Chris, telkens een upgrade van 45 $ bij Mikado terwijl het bij BeastX (voorlopig nog) gratis is.
Onze hobby kost zo al veel geld toch ;-)

Klopt Chris, telkens een upgrade van 45 $ bij Mikado terwijl het bij BeastX (voorlopig nog) gratis is.
Onze hobby kost zo al veel geld toch ;-)

Niet steeds. 1 keer. En om een beast te updaten heb je weer een 30 euro kostende stick nodig.... Lood om oud ijzer.

Ik bedoelde 45$ per up te daten unit terwijl je met een eenmalige USB plug voor de BeastX elke unit gratis kan updaten.

dat probeerde ik ook te zeggen een paar post terug...

Back