V12 tekeningen

Hallo allemaal,

ik ben na afronding van een wat kleinere motor opzoek naar een nieuwe bezigheid voor de komende jaren. Het liefst zou ik een wat meer high tech motor willen maken als een oude F1 v10 - v12 motor. Echter ben ik al een tijdje opzoek maar tekeningen zijn niet overal te vinden van dit soort motors.

Dus hierbij mijn vraag of iemand me verder zou kunnen helpen met een setje tekeningen van een v-10 of v12 motor ?

Alvast heel erg bedankt!

Met vriendelijke groeten,

Niels Klavers

Eerst wat reclame voor een ander draadje, wellicht dat je in dit draadje ook e.e.a. kunt betekenen
Tips en tutorials Metaal draaibank
Stirling: heet, mooi & heel moeilijk

De site van forumlid Dickie
www.motor-dickie.nl V12

Tekeningen kun je hier bestellen.
www.CAD-Modelltechnik-Jung.de
of de tekening-catalogi van
www.vth.de
www.neckar-verlag.de
www.modellsport.de

Veel motorbouw links
v12 motor ?

V12 Modelmotor
ZELF EEN 140CC V8 BOUWEN.
v12-motor

Jef's bouwverslagen
ben-buckle-falcon-met-zelfbouw-motor
Bouwverslag 2cc dieselmotor

ster-en-meer-cilinder-motoren-info-topic-o-seidel-moki-brown-bear-saito-e
[86222] viertakten-5
Ox 5 v8 curtiss-wright motor van Dickie

Filmpje zuigerveren maken
Ageless Engines
-> Engine videos
-> Run machining video

Mocht bovenstaande beneden je niveau zijn ;) de Napier Deltic motor had 6x6=36 zuigers en 18 cylinders, 6 van onderstaande animaties naast elkaar. Foto's en bouwbeschrijving van de magnifieke modelversie van de Deltic:
CNC Machining Craftsman—Clen Tomlinson

clen1m.jpg
ClenSectionM.jpg

Napier_deltic_animation_large.gif

Laatst bewerkt door een moderator:
Forumtipjes:
  • Het kan handig zijn om je woonplaats of regio in je profiel - MBF op te geven, dan kan iedereen dat altijd links onder je gebruikersnaam zien. Daarmee kunnen leden je verwijzen naar evenementen, winkels, clubs, personen, handel, locaties en drinkgelagen in jouw omgeving. En wie weet, misschien woont er wel een behulpzame ervaren MBF'er bij jou om de hoek, of iemand die jij kunt helpen.
  • Indien je ook leeftijdsweergave activeert in jouw profiel - MBF, zal die altijd zichtbaar zijn, links naast je berichten. Met die kennis kunnen forumleden beter maatwerk leveren in hun antwoorden. Leeftijd geeft indicatie van budget, aantal jaren scholing (= talen, wiskunde, natuurkunde, rij- en zwemles etc) en het al dan niet aanwezig zijn van een hogere instantie, eventueel in combinatie met handenbindertjes. Of dat je wellicht zelf nog in de categorie handenbindertje valt. En leeftijd kan een zeeeeer ruwe indicatie geven van de kwaliteit/kunde/ervaring/kennis van jouw antwoorden.
    8CBWEZYl_gju-O0mEKjDNw0Eh_qIbYUu1oZBKfZqOypmLO1gU9NfBBUnKK5HrwoN-VKG8iQn_PvQpZDlbxq0IwVL9dQOy_HcGJ0=s0-d-e1-ft
  • Met andere woorden, het vergemakkelijkt en verbetert de communicatie, en de persoonlijke contacten.

V12

Beste Ron,

Nee deze zijn met glasparel gestraald, het ligt in de bedoeling dat alleen de koelribben onder de kop worden zwart geanodiseerd.

groet Rene

Hey hartstikke bedankt voor de informatie!

Ik heb m'n profiel al aangepast. Zelf ben ik instrumentmaker dus aan vaardigheden geen gebrek. Ook heb is beschikking over een aantal cnc machines wat het leven een stuk leuker maakt.

De Napier Deltic motor gebruikt hetzelfde principe als de motor die ik nu aan het afronden ben. Echter is dat een 4 takt ipv een 2 takt die ik heb staan.

Vandaag heb ik hem proberen te starten alleen de ontsteking zit me een beetje tegen te werken... even een nieuwe ontwerpen een dan zou hij het moeten doen :p

De tekeningen zijn er niet voor bedoeld om te kopiëren maar te gebruiken als ruwe onderlegger voor een nieuw ontwerp.

Ik zal als eerste is al de links gaan doornemen.

Niels

Laatst bewerkt door een moderator:
Kleine toevoeging dat een Napier diesel zeer slecht loopt zonder enige vorm van druklading. ;) er is geen spoeling in het blok zoals een gewone 2 takt.

Back