V922 nieuwe micro CP

Discussie in 'Electro specifiek' gestart door guy5927, 20 jan 2013.

  1. ovres

    ovres

    Lid geworden:
    24 mei 2013
    Berichten:
    326
    Locatie:
    Brabant
    youri die spin 16.300kv waar heb je die vandaan ?
     
  2. youri

    youri

    Lid geworden:
    19 jan 2014
    Berichten:
    251
  3. ovres

    ovres

    Lid geworden:
    24 mei 2013
    Berichten:
    326
    Locatie:
    Brabant
    Geen wonder dat je 2 staartmotors gebruikt met die motor kun je een v120do2 nog vlot maken op 1S :p
     
  4. youri

    youri

    Lid geworden:
    19 jan 2014
    Berichten:
    251
    Met de governor op 90% houdt de staart zich super bij pitchpumps. Met originele staart maakte hij direct 2 piro's. De 120sr staart was ook ok, maar zwaar en log.

    Voor mijn msrx zou dit teveel zijn.

    Dit wordt mijn volgende setup:
    [media=youtube]xJq-hboqZgA[/media]

    Laat meteen zien hoe goed de staart is.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  5. ovres

    ovres

    Lid geworden:
    24 mei 2013
    Berichten:
    326
    Locatie:
    Brabant
    Inderdaad dat werkt erg goed ! Ik heb vandaag op 60% gevlogen gaat goed met de inrunner staart, het waait nog behoorlijk en als ik snel tegen de wind in vlieg gaat de heli stuiteren. als de wind verder zakt draai ik hem verder op naar 75%. ben nu 9 maanden bezig om het optimaal te krijgen en begin ook meer en meer naar 2S te bewegen zit daar bij aan een mcpx bl motor te denken. die is waarschijnlijk niet zo sterk als die HP08 ?
     
  6. youri

    youri

    Lid geworden:
    19 jan 2014
    Berichten:
    251
    Als je je headspeed juist met de wind omhoog gooit, wordt ie wat stabieler. Ik had het stuiteren ook totdat ik naar 70% ging. De mcpx bl motor sla ik over. Hij is vrij duur en het is een vrij tamme inrunner met een wat beperkte levensduur. De hp08 is gewoon lomp sterk. Bakken met kracht en vooral ook veel koppel. Hij zakt bijna niet in bij pitchpumps of 3d. Vergeet ook niet dat de standaard bl motor 6700 kv is en de hp08 8000+ kv is. Scheelt ook. Ben wel nieuwsgierig naar de performance icm een vier blads kop. Heb ik nog niemand zien doen.

    Mijn eerst volgende project wordt de mcpx bl dfc kop op de mcpx monteren. De onderdelen zijn onderweg en ik ben nu een 3mm ingekorte solid mainshaft aan het maken.
     
  7. ovres

    ovres

    Lid geworden:
    24 mei 2013
    Berichten:
    326
    Locatie:
    Brabant
    Ik heb hem nu 4 lipos op 75% gevlogen RAKET kracht ! eindelijk het vliegt soepel rollen, flippen, afvuren hoppakee. De pinion is los gekomen die moet nu wat beter vast gezet worden :) Vlieg tijd blijft nagenoeg gelijk en lipo''s worden niet veel warmer. Hier één 8000KV 2S motor die zonder twijfel power heeft met en onverwachte prijs.
     
  8. youri

    youri

    Lid geworden:
    19 jan 2014
    Berichten:
    251
    Had al ergens gelezen dat hij lekker vloog, alleen bij heftige acceleratie het toerental wat zakt. Degene die hem had getest dacht dat dat kwam doordat de bell lichter is dan van de hp08. Hij heeft dan minder massa dat in beweging is. Spoelt ook sneller op dan de hp08. Prijs is goed en makkelijker hier te krijgen dan de hp08. Zeker het proberen waard.

    Welk frame gebruik je?
     
  9. ovres

    ovres

    Lid geworden:
    24 mei 2013
    Berichten:
    326
    Locatie:
    Brabant
    Daar ben ik nog niet over uit. Ik wil de gy280rx maken door een kbar te ontmantelen en één dsm2 sat en dat tot en vergelijkbaar unit maken. Ik ben er ook nog niet aan begonnen heb 2 fpv250 quadcopter onderhande, de fbl80 wil ik BL maken en mijn 450 vraagt aandacht. Ik ben er ook nog niet over uit hoe groot en met motor of tt tail. Wel niet groter dan 150 en min 100.

    toeval bestaat niet krijg ik net mail van 3d-printebels dat mijn fpv quatje klaar is.

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  10. youri

    youri

    Lid geworden:
    19 jan 2014
    Berichten:
    251
    Ik hou het bij het originele board voor de mcpx en nano cpx. De wltoys zouden misschien wel wat betere gyro mogen hebben. Je hebt iig nog genoeg te knutselen als ik het zo lees.

    Heb je bij de v922 het signaal van de motor output afgetapt of voor de fet?
     
  11. youri

    youri

    Lid geworden:
    19 jan 2014
    Berichten:
    251
  12. ovres

    ovres

    Lid geworden:
    24 mei 2013
    Berichten:
    326
    Locatie:
    Brabant
    Voor de fet en ik gebruik BLheli werkt prima. De gyro is niet toegankelijk dat allen is al één gemis buiten dat heeft het zijn beperkingen. Ik ben gecharmeerd van de opbouw van de elektronica van de trex 150 en wil deze nabouwen. Met die vershil dat deze wel toegankelijk en flexibel is. laag 1 ontvanger laag hier wil ik een dsmx/2 sat gebruiken plastic strippen kale print, 2 gyro hier voor wil ik een kbar pinnen verwijderen plastic strippen kale print, deze is zowel via usb en met app met bluetooth in te stellen, en daar onder de laag 3 twee stuks ESC met BLheli. Dan maakt het niet uit welk frame of motor ik gebruik kan deze sandwich overal in toepassen. Ook ben ik de mogelijkheden van 3D printen aan het onderzoeken een frame ontwerpen en printen in abs is absolute mogelijk. Ik heb zojuist mijn Quadcopter frame opgehaald wat geprint is en dat ziet er erg goed uit. :D
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  13. youri

    youri

    Lid geworden:
    19 jan 2014
    Berichten:
    251
    Ik weet te weinig van 3d printen om er iets zinnigs over te zeggen. Zolang de nauwkeurigheid voor ie lagers en staart maar goed genoeg zijn, dan kun je alle kanten op. Maar wat ik al zei, voor mijn mcpx is een andere gyro geen noodzaak. Hij is al super stabiel en bij pitch zit er ook al een stukje staart ingemixt. Enige nadeel is dat mijn v2 board gevoelig is voor trillingen. Had liever een v1 gehad.
     
  14. Jan Belt-CP V2

    Jan Belt-CP V2

    Lid geworden:
    10 mei 2012
    Berichten:
    659
    Locatie:
    Noitdorp
    Ik gebruik de bijgeleverde zender, en dat is beslist geen DX-8 of Devo 7 kwaliteit, maar het vliegt:rolling:


    Jan
     
  15. ovres

    ovres

    Lid geworden:
    24 mei 2013
    Berichten:
    326
    Locatie:
    Brabant
    @youri De kbar is een Mikado V-BAR cl0ne, dat is als met een Beastx in je mcpx te vliegen voor het betere gooi en smijtwerk.

    @ Jan Belt-CP V2 De zender is niet zo goed maar ja, voor dat 77€ een RTF 3D CP heli op je stoep afgeleverd maakt dat begrijpelijk.
     
  16. youri

    youri

    Lid geworden:
    19 jan 2014
    Berichten:
    251
    Het vliegt zeker. Het is een super cp trainer. En hij kan goed tegen crashes. De devo is een leuke upgrade. Zolang je van knutselen houdt. Zowiezo is een programeerbare zender een goede investering.

    @ovris

    Wat ik al zei, mijn v922 zou best wat nauwkeuriger en stabieler mogen zijn. De mcpx vliegt voor mij nu perfect. Weinig wensen op dit moment. Misschien met 2s wel.

    Hoe gaat het gewicht van deze combi zich verhouden ten opzichte van origineel?
     
  17. ovres

    ovres

    Lid geworden:
    24 mei 2013
    Berichten:
    326
    Locatie:
    Brabant
    Mogelijk gewicht verdubbeling maar is ook bedoeld voor het maken van een 2S 3D raket, Trex 150 kaliber. Voor mij is dat wel de nieuwe maatstaaf voor micro heli’s wat betreft FBL prestatie en power. De 2S mcpx v2 in het filmpje presteert zonder meer goed ik betwijfel of dat met de V922 mainboard zo gaat. Maar ook hier geld een mainboard van 13€ bij je thuis op de mat ongelofelijk. Dat maakt de v922 ook wel een ideale CP trainer crash bestendig en spotgoedkope onderdelen. De v933 is nog beter crash bestendig maar dat zal de ncpx ook wel zijn ten opzichte van de mcpx.
     
  18. Jan Belt-CP V2

    Jan Belt-CP V2

    Lid geworden:
    10 mei 2012
    Berichten:
    659
    Locatie:
    Noitdorp
     
  19. ovres

    ovres

    Lid geworden:
    24 mei 2013
    Berichten:
    326
    Locatie:
    Brabant
    Hoe bevalt de Trex 150 ?
     
  20. youri

    youri

    Lid geworden:
    19 jan 2014
    Berichten:
    251
    De v933 is een stuk lichter he. Ik kan ze binnenkort vergelijken hoop ik.

    De v922 krijgt bij snelheid de neiging om dolfijn bewegingen te maken. Mijn msrx (weliswaar fp) heeft dat probleem ook. De gyro is niet zuiver genoeg meer. Je zult het met je v922 zelf ook wel merken bij speed runs. Dit is de reden dat de v922 niet vaak tot het uiterste getuned wordt. Jouw idee zou dat probleem wel op kunnen lossen. Ben benieuwd en hoop je resultaten te mogen aanschouwen.

    Overigens hebben ook niet micro's hier last van:

    [media=youtube]MRh9vPYHY6M[/media]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015

Deel Deze Pagina